4 mei 2025, 22:03:12

dagboek van tequila en amigo

Gestart door tamara, 6 december 2006, 19:14:24

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Tamara

Ik zie dat Rianne al uitgebreid gereageerd heeft. Maar ik ben het er met haar eens. Gewoon de eitjes vervangen door neppers, doe ik hier namelijk ook. Heel veel plezier nog met je beestenbende.

Groetjes

mara

tamara

ok, iedereen bedankt voor de tips!!
ik hoop dat er nooit eitjes komen maar voor het geval dat dan weet ik nu wat ik moet doen.

groetjes tamara en tequila en amigo

tamara

hallo iedereen,

mijn man tequila doet soms deuntjes na, als ik een klikgeluid maak dan doet hij dat ook!! dat is echt grappig.

wat wel minder grappig is dat jij soms lange tijd achter elkaar gaat fluiten e.d. en amigo, mijn pop, gaat dan heel hard schreeuwen!!
ik laat ze zo vaak mogelijk os uit de koi en dan zitten ze eigenlijk de hele tijd op de speelboom. ik kan ze wel op mijn hand zetten maar daar blijven ze niet langer dan 1 minuut zitten en dan vliegen ze weer terug naar de speelboom.
waarschijnlijk gaan we binnen niet al te lange tijd verhuizen en dan krijgen we een groter huis en dus krijgen mijn valkjes dan ook een grotere kooi.
de kooi die ik nu heb is ook al niet klein maar ik wil ze zoveel mogelijk ruimte geven maar op dit moment hebben we daar zelf nog niet de ruimte voor.
met mijn honden is alles ook wel ok behalve dat bij taz, mijn teefje kruising tussen rottweiler en duitse herder artrose is geconstateerd.
ze heeft op dit moment pijnstillers, 2 stuks per dag a 1,50 euro per stuk :o
en daarna krijgt zij speciaal voer van royal canin mobility special wat rond de 65 euro kost voor 14 kg.

heeft iemand van jullie toevallig ook honden met artrose en zijn jullie bekend met het eerder genoemde voer? graag verneem ik reacties van jullie of het voer goed werkt.

nou dit was het dan weer, tot de volgende keer.
:)

Mara

Hoi Tamara

Onze hond Oscar heeft ook artrose in zijn rug. Hij kan het voorlopig nog redden zonder speciale voeding en elke dag pijnstillers. Wel had hij gisteren weer een 'aanval' en dan krijgt hij 2x daags een halve tablet Rimadyl. Dat is een uitstekende pijnstiller voor artrose alleen Oscar gaat er meer van drinken en dus ook iets meer plassen, maar hij kan hier bij ons veel buiten. Ik ken wel het voer van Hill's, en dat schijnt heel erg goed te zijn heb ik gehoord van een kennis van me, haar hond heeft ook artrose en kan het sinds ze die speciale voeding heeft, geen pijnstillers meer nodig.Maar dat zal natuurlijk ook weer per hond verschillen.

Mara

Anja

Hoi Tamara,

Leuk om weer iets van je te horen.

Wat sneu van je hond zeg. Helaas heb ik geen antwoorden op je vraag want ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee.

Veel sterkte.

Groetjes Anja

tamara

bedankt mara voor je reactie en tip.

taz heeft nu voor een paar dagen twee pijnstillers per dag en het gaat gelukkig al weer stuk beter. ;D

Mara

Hoi Tamara

Vaak doen ze het goed op de pijnstillers hoor. Hier doet Oscar het ook goed. Waar zit de artrose bij Taz precies? Bij Oscar zit die in de rug bij zijn staart en heupen. We moeten er wel op letten dat hij niet te wild doet en dat we geen uren meer gaan wandelen. Liever vaker per dag dan een keer een lang stuk. We wandelen meestal 's morgens 45 minuten met hem en in totaal komt hij wel een keer of 6 op straat om een blokje om te gaan. SOms gaat hij met mijn petekindje mee anderhalf uur wandelen of zo, maar dan doen we het rustig aan en dan gaan we een keer minder.

Mara

tamara

hoi mara,

taz gebruikt inmiddels geen pijnstillers meer en dat gaat goed. Ze is weer vrolijk en levendig.
Wel zou ze ook nog zo n kleine 10 kg af moeten vallen.

Ik vond haar niet te dik en mijn eigen dierenarts ook niet maar de vervangende dierenarts wel dus nu staat ze op dieet. :P
taz heeft artrose in alle 4 de poten maar het allerergste in de achterpoten bij heup.

ze gaat nu 3 keer per dag hoogstens 15 min wandelen. in het begin kon ze nog geen 5 min. wandelen per keer maar het gaat steeds beter.

maar normaal gaat ze elke middag met mijn schoonouders minimaal 1 uur wandelen maar dat is helaas verleden tijd.
verders is alles wel ok.

de valkes fluiten volop en het liefst s ochtends heel vroeg >:(
maar dan sta ik ff snel op en geef ze dan wat eten en dan zijn ze meestal vrij rustig.

tequila probeert regelmatig op amigo te gaan maar amigo wil dit niet en begint dan te krijsen. heel erg hard :-\
ik ben benieuw hoelang ze nog er tegen in gaat. ze zijn alle twee ook nog erg jong, ze zijn nog geen jaar oud dus misschien ook nog niet echt gelsachtsrijp??
Ach ja, we zullen het vanzelf wel zien.

In het begin vechten ze wel een met elkaar maar dit is zo god als verleden tijd. tegenwoordig zitten ze elkaar kopjes te geven en te kroelen en dat is echt een superleuk en lief gezicht.
amigo wordt alleen maar boos als tequila ongeduldig wordt en wil paren
tequila was trouwens een geparelde cinnamon maar na de 1e rui heeft hij bijna al geen parels meer.
Ik hoop niet dat ze binnen nu en 1 jaar eitjes gaan leggen want ik heb er geen tijd en plek voor en geen verstand van.
Binnen nu en 1 jaar gaan we groter wonen en dan krijgen ze een grote kooi en als ze dan eitjes krijgen laten we ze moisschien wel uitkomen alleen heb ik daar nog wat tips voor nodig.

amigo het popje is een lutino met een grote kale plek achter de kuif: dit komt omdat haar ouders beide ook lutino waren.
ik had toen nog geen verstand van valkjes en ik vond amigo erg mooi.
tequila is het mannetje en een geparelde cinnamon, zijn vader was een wildkleur en zijn vrouwtje volgens mij ook cinnamon/wildkeur
wie weet ,stel dat er ooit jonkies komen als dat verstandig zou zijn over langere tijd, wat voor soort mutaties uit dit koppel kunnen komen

Mara

Hoi Tamara

Oscar mag ook niet meer aankomen, maar goed, wij vinden hem ook niet te dik te bedenken dat hij echt heel erg mager was en dat je te duidelijk zijn ribben en alles voelde. Oscar heeft dus artrose in de rug. Je moet het wandelen weer langzaam opbouwen en regelmatig rustpauzes inlassen. Oscar blijft dan op een plek staan en dan kijken we of we ergens kunnen gaan zitten en dan rusten we even en dan lopen we door. Het is even wennen maar het is goed mee te leren leven, voor ons dan. Voor Taz zal het wel vreemd zijn en wennen zijn. Hier zei de dierenarts je kunt beter 10 keer gaan wandelen en dan maar een kwartiertje of zo dan een keer drie uur of zo.

Mara

tamara

24 maart 2008, 12:58:45 #249 Last Edit: 24 maart 2008, 13:02:53 by tamara
hallo iedereen,

ik heb al lang niet meer geschreven in mijn dagboek omdat ik erg weinig tijd heb en zelf geen computer meer heb
maart gister had ik bij spoed een oproep geplaatst en ik kreeg ontzettend veel reacties
dus iedereen bedankt voor de tips en reacties die ik heb gekregen via mijn spoedverzoek
amigo was gister erg ziek maar is nu weer helemaal opgeknapt

Anke

Hoi,
Fijn dat Amigo zich weer goed voelt!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Gelukkig dat hij weer is opgeknapt zeg.
Das weer een hele zorg minder.

Groetejs Anja

tamara

vandaag is amigo al weer van het gewone voer aan het eten dus ze is nu echt weer beter
ik ga haar vamiddag ook weer proberen uit de kooi te halen en los te laten vliegen
normaal mogen ze er elke dag even uit maar heb ze nu expres vanaf zondag in de kooi gelaten omdat ze zo ziek en zwak was
nu ziet ze er weer goed uit en ze zit weer volop te flirten met haar mannetje tequila
ik was echt bang dat ze de zondagavond niet zou halen maar blijkbaar is ze sterker dan ik dacht  ;D

tamara

en ook het vliegen ging weer erg goed
op volle vaart door de woonkamer en toen vervolgens samen met tequila weer op de speelboom
daar zitten ze het liefste
sinds ik de speelboom(zie andere paginas voor fotos) heb gemaakt zitten ze niet meer graag bij me
ze gaan nog wel op mijn hand zitten maar niet vor lang want ze vliegen daarna meteen door naar de speelboom hahaha ;D ;D
is wel jammer maar dat had ik wel verwacht toen ik de speelboom klaar had

Anja

Hoi Tamara,

Dat zijn nog eens goede berichten zeg. Ik ben superblij voor je.

Kun je ze, als ze op de boom zitten, niet kroelen? Of mss met wat lekkers lokken?

Groetejs Anja