9 mei 2025, 07:06:27

nieuwe valkparkieten sinds 1 dag

Gestart door tamara, 5 december 2006, 13:35:35

« vorige - volgende »

tamara

hallo
Heb sinds gister 2 valken, 1 cinnamon pop van 9 weken en een lutino pop van 8,5 week.
De cinnamon ziet er echt uit als een pop, bijna geen geel, hele licht wangvlek en slank en smal gebouwd.
Echter zij fluit sinds vanochtend. Dit doet ze al hele ochtend.
Kunnen poppen ook zingen of heb ik nu een man? :-\
De kweker wist zeker dat het een pop was.
Kan iemand mij ook zeggen hoe lang het duurt voordat ze de voerbak en de drinkbak hebben gevonden? Ik heb ze sinds gisteravond en tot nu toe zijn ze heel levendig en eten ze goed van de trosgierst. De lutino heeft ook al van de sepia schelp en van de maagkiezel gegeten  :) :)
Maar ze hebben nog beide niet gedronken en nog niet van het gewonze zaad gegeten.
De speeltjes hebben ze ook nog niet echt uitgeprobeerd maar ze zijn er niet bang van. De cinnamon heeft even op het speeltouw gezeten en de lutino op de ladder. ;)
Mijn honden zijn ook klein beetje jaloers!   
terwijl ze toch echt niet minder aandacht krijgen, heeft iemand daar nog tips voor?/
Alle tips zijn van harte welkom.    ;D :D ;D

groeten tamara

groetjes tamara en tequila en amigo

Rianne

Hoi Tamara,

het kan een paar dagen duren voor je valkjes echt gewend zijn. Alles is natuurlijk vreemd voor ze. Laat ze de eerste dag of 2 dagen eerst maar wennen en besteed daarna extra aandacht aan ze door tegen ze te praten. Ik weet niet of je valkjes (hand)tam zijn maar na een paar dagen zou je kunnen zien of ze bij je blijven zitten.
Geef ze maar een stengel trosgierst in de kooi, er zijn maar weinig valkjes die dat niet lusten! ;)

Jonge valkjes zien er allemaal uit als popjes als ze nog klein zijn. Mocht je cinnamon een man zijn, zal zijn kop na elke rui steeds geler worden. Fluit je valkje echt of roept hij alleen?

Je honden zullen ook aan de situatie moeten wennen. Let wel op als je je valkjes loslaat, de hond kan ze proberen te pakken.

tamara

dank je wel voor de tip.
Ze doen het nu kei goed en komen zelfs al op mijn hand zitten.
Ik heb een dagboek aangemaakt van tequila en amigo.
groeten

groetjes tamara en tequila en amigo