6 mei 2025, 08:16:29

tam maken

Gestart door steven, 14 augustus 2003, 17:39:38

« vorige - volgende »

steven

hallo mensen ik wil graag een valkparkiet kopen.maar nu heb ik op een andere site gelezen dat valkparkieten na drie maanden vrijwel niet meer tam te maken zijn en de valkprkieten die ik op het moment kan krijgen zijn tussen de 10 en de 15 weken.is dat nou waar dat het na drie maanden niet meer wil of wil het dan nog wel.?
want ik wil gewoon een handtamme valkparkiet die een gezellige huisgenoot is .

gr steaven

Tara

Hoi Steven

dan zijn valkjes wel nog tamelijk jong en zijn ze zeker nog makkelijk tam te maken, wel met wat meer geduld dan een valk van 8 weken maar het is zeker niet onmogelijk, na enkele weken is die ook al zo tam als eentje van 8 weken.

Groetjes, Tara

Mirjam-Moniek

Hoi Steven

Heb je ervaring met vogels? Hoe jonger valkparkieten zijn, hoe makkelijker je ze tam krijgt. Er zijn mensen hier op deze site die een valkparkieten van een jaar of ouder nog tam krijgen. Maar ik denk dat als je nog geen ervaring met vogels hebt, je beter een zo jong mogelijk valkje kan kopen. Tussen de 10 en 15 weken is volgens mij niet te oud.
Misschien dat iemand op deze site nog jongere vogels voor je hebben van 6 a 8 weken die net zelfstandig eten. Kijk anders maar eens bij "te koop/gevraagd".

jean

hey steven,

je valkje is makelijker tam te maken als ze jong zijn, dus je kan er maar beter "vroeg"mee beginnen voor het te "laat"is