7 mei 2025, 13:32:38

partner plukken

Gestart door Martin1, 24 november 2006, 19:45:42

« vorige - volgende »

Martin1

Mijn valkparkiet (mannetje) plukt zijn vriendinnetje helemaal kaal als ze kroelen. Het popje kroelt hem heel lief, maar haar partner pikt dus alle veertjes uit  :-\ En het was zo'n mooi vogeltje om te zien  :'(

Ik kan haar wel apart zetten, maar dat wordt natuurlijk weer een drama met naar elkaar schreeuwen enzo. Heeft iemand nog een goede tip wat je hiertegen kan doen.

En...waarom doet ie het eigenlijk?? Is dit gefrustreerd gedrag? Hij mag er namelijk wel mee sexen hoor  :P

Groetjes,
Martin

Martin1

Rianne

Hoi Martin,

ik heb hier een valk die zijn popje ook plukte bij het kroelen. Dit koppel zit buiten. Gelukkig is hij er mee gestopt, begon me al zorgen te maken ivm de kou.
Het plukken kan idd met sexueel gedrag te maken hebben. Is het een hecht koppel? :)
Laat je ze ook nog jongen krijgen of niet?

Martin1

Hoi Rianne,

Het lijkt er inderdaad op dat ze behoorlijk verliefd zijn op elkaar. Al maken ze ook geregeld de grootste ruzie om een zitplaats. Maar als het dus een beetje meezit stopt ie vanzelf met plukken. Ik hoop het maar. Aan de andere kant, er zijn nog weinig veertjes over om aan te plukken dus hij moet straks wel ophouden  ;)

Ze zijn beiden nog best jong, maar zodra het popje wil gaan broeden, laat ik haar haar gang gaan. Heb nog nooit jonkies gehad, dus dat lijkt me wel leuk.

Groetjes,

Martin

Marianne

Hoi Martin,

Ik heb hier ook een koppel waarbij de man de pop kaal plukt.
Ze is nu een giertje maar dan nog wel met een kuif.
Ze zijn heel innig en er komt niemand tussen hen.
Helaas is dit al een paar jaar zo en is nooit gestopt.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!