Dagboekje van Gizmo en t baasje Dafrinja..Lizzy is niet meer.. :'( :'(

Gestart door Dafrinja, 28 november 2006, 11:41:24

« vorige - volgende »

Mara

HOi Dafrinja

Wat een mooi foto serie weer. En hoe hij zo lekker zit te slapen.

Erg mooi!!

Mara

tamara

wat een leuke fotos zeg!!
die foto dat hij voor het raam zit te slapen vind ik ook echt schattig!!
Hoe gaat het nu met het schreeuwen?? Ik las al dat het al een stuk minder is geworden.

groetjes tamara en tequila en amigo

Dafrinja

Hallo iedereen!

Hier weer even een fotoupdate!
Lief hè, lekker slapen in de zon..vind ie heeeeerlijk!

Hij krijst inderdaad heel wat minder. (afkloppen  ;))
Zo af en toe heeft ie weer zo'n bui, maar dat is gelukkig heel wat minder geworden. Het was eigenlijk iedere avond wel raak en nu niet meer.

Hier komen de foto's:

Hier zit hij op zn favoriete plekje, bovenop de kooi in de hoek.

Knagen vind hij ook helemaal geweldig; hier knaagt hij aan t tasje van de fotocamera..

Maar nog beter zijn de oude adresboekjes...

Hier moest hij iets kwijt...als je begrijpt wat ik bedoel...

Gizmo prinsheerlijk voor t raam..als je links onderaan zn staartveren kijkt, zie je dat t n beetje rafelt. Dit doet hij zelf tijdens t poetsen.. ??? raaaaar beest....

Ohhhhh... mijn lieve Gizmo... :-*

Nog eentje dan voor de liefhebbers....lekker slapen in de zon...

Zoooo dat waren weer wat fototjes...
Inelkgeval de laatste voor deze week, ik heb de fotocamera achtergelaten bij de rechtmatige eigenaars. (mijn schoonouders  ;D )

:-* :-* en knuffels voor jullie valkjes!

Groetjes Dafrinja en Gizmo

Rob S

Hey Dafrinja,

Wat heb je een schattig valkje zeg, lekker ondeugend ;D

Groetjes

Sanna

Wat een lekker ding heb je daar zitten Dafrinja :-* ;D.
Hij is al helemaal lekker thuis bij je. Hij wordt ook prachtig trouwens ;).

Groetjes, Sanna

Bello

Hoi Dafrinja,

Oh heerlijk die slaapfoto van Gizmo voor het raam, om te smelten, hoe die lekker zit te genieten.

Groetjes Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Hoi Dafrinja,

Zo hier ook weer even bijgelezen. Prachtige foto's hoor vooral die ene dat Gizmo voor het raam zit te slapen.
Om van te smelten zeg.

Hoe gaat het verder?

Groetjes Anja

*Esther*

Dafrinja

Hallo iedereen!

Ja, alles is weer oke hier.
Voor degene die mijn verhaal bij 'Ziek' niet hebben gelezen;
Dinsdagochtend kwam ik bij Gizmo's kooi en zag een kleine ravage. In iedere hoek lag wel een veer, de meesten waren de gekortwiekte vleugelveren, met bloed. Ik heb ze gescand; die foto staat in dat verhaal bij 'Ziek'.
Bij nadere inspectie trof ik ook overal kleine bloedspatjes aan in de kooi. Van tralies tot onderaan een schommeltje waar hij eigenlijk nooit zit. Dus hij is de hele kooi doorgeweest 's nachts.
Hij had ook wondjes op allebei de vleugels op dezelfde plek, t was wat dik en opgezwollen met opgedroogd bloed.
Ik was toch lichterlijk in paniek, maar heb hem goed in de gaten gehouden.
De wondjes zijn al aan het minderen, maar ik mag er nog steeds niet echt aanzitten, maar ja logisch. Als ik ergens een bloedende wond had, zou ik ook niet willen dat iemand er steeds op komt drukken.  :P
Vanmiddag heeft hij weer een vleugelveertje eruit getrokken, maar zonder bloed en zonder pijn blijkbaar. Want ik was bij m (hij zat bovenop de kooi) en er was niets aan de hand, en ik ging naar de keuken en weer terug (een minuutje) en toen lag er een veertje in de kooi. Maar ik maak me nu geen zorgen meer.

Vandaag heb ik de inrichting van de kooi even veranderd.
Alleen de voer/waterbakjes en t badje moeten op dezelfde plek, de rest is anders.
Dat is toch goed? Mijn man dacht (daar ben ik het dus niet mee eens) dat het niet goed was, omdat hij t eventueel niets meer kon vinden. (stokjes enzo)
Maar ik heb hier gelezen dat het dan juist een uitdaging word en er minder verveling toeslaat.
Maar zoals ik het nu zie, redt ie het prima zo.

Groetjes Dafrinja

Dafrinja

Hallo...

mmmm net weer een vleugelveer eruit...
Hij zat en zit nog steeds op mn schouder en ik zal dat 1 veer een beetje raar zat, dus ik pak m vast en ik heb m in mn hand.
Hij zat gewoon los. Zonder bloed enzo.
Je zou toch gaan denken dat het de rui zou kunnen zijn, maar tot nu toe zijn er alleen maar vleugelveren uitgegaan, op 1 staartveer na dan.
En staartveren gaan toch niet als eerste eruit bij een rui???

Groetjes Dafrinja en poetsende Gizmo

Sanna

Hallo Dafrinja,

Ik heb het bij ziek ook geschreven, maar ik wil je nogmaals aanraden om toch een vogelarts te bellen. Het is niet goed dat Gizmo's veertjes zo los zitten. Het klinkt mij heel erg als een tekort aan voedingsstoffen in de oren. Een vogelarts kan het bloed onderzoeken voor je.

Succes met Gizmo.

Groetjes, Sanna

Anja

Hoi Dafrinja,

Ik zou het advies van Sanna opvolgen hoor.

Groetjes Anja

Dafrinja

Hallo!

Het gaat weer super met Gizmo. Hij heeft geen veren meer verloren.
Ik ben echt blij met jullie advies, maar ik denk dat het allemaal wel losloopt.
Hier weer wat fototjes:

Gizmo voor het raam

Nu een paar fototjes op de kooi, het is tenslotte zijn favoriete plekje..

Hij houdt ook nog steeds van eten :)

En van knagen....

En met zn nieuwe speeltje weet hij wel raad..(sorry voor de wazigheid, maar ik wilde m jullie toch niet onthouden :) )

Dit was het weer voor nu.

Groetjes van Dafrinja en Gizmo

Little Cockatoo

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Dafrinja

Nou dankjewel Hanneke  :D :D
Ik kan nog altijd niet goed fotograferen zonder dat het wat wazig is (wat gelukjes daargelaten  ;D ) wat ik best wel jammer vind.
Maar ja, ze zijn wel mooi hoor.

Groetjes Dafrinja en Gizmo