6 mei 2025, 01:28:41

Staartveren

Gestart door Romy, 26 november 2006, 22:14:37

« vorige - volgende »

Romy

Dag iedereen

Ik heb een vraagje over de staartveren van m'n valkje Flupke.

Er zijn er 3 die niet in dezelfde richting als de rest staan. Nu vraag ik mij af of die afgebroken zijn? Aan de veren zelf zie ik niks, het lijkt alsof ze scheef in z'n kontje staan.
Die 3 veren zitten heel wiebelachtig en veranderen van stand. Als ik er (voorzichtjes!) aan trek, dan lijken ze wel heel goed vast te zitten.

Kan het kwaad dat die veren daar zo hangen te wiebelen? Als ik er zelf aankom en ermee beweeg, dan lijkt hij het niet te merken. (hij reageert er helemaal niet op)

Hoe moet ik hiermee omgaan?

Heel erg bedankt
Romy

Ineke

Hoi Romy, hoe oud is Flupke? Onze eerste vogel had namelijk ook de staartveren zoals jij beschrijft toen we m kregen (welgeteld twee ::)). Na de eerste rui zijn ze gewisseld door 'normale' staartveren. Gelukkig zijn er ook staartveren bijgekomen en is t niet bij twee staartveren gebleven.

Romy

Hoi

Flupke is 4 a 5 maanden dus moet nog in z'n eerste rui komen.

Hij heeft wel meer dan 2 staartveren, gelukkig. Dus als hij in de rui gaat, dan gaat hij sterke staartveren terugkrijgen?

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Ik denk inderdaad dat er gewone sterke staartveren voor terugkomen.
Je kleine Flupke heeft een schommelige start gehad. Als hij helemaal aangesterkt is, zal hij weer helemaal mooi in de veren gaan zitten. Dat weet ik bijna zeker  :)
Een kwestie van een klein beetje geduld hebben hahaha.
Niet mijn sterkste kant  :-\ , maar misschien is het bij jou makkelijker  ;D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Geduld is nu ook niet meteen mijn sterkste kant! Maar ik ben al tevreden dat de gezondheid van Flupke steeds beter gaat, en als z'n veren dan ook nog eens goedkomen, dan kan m'n geluk écht niet meer op!

Bedankt voor je reactie!
Groetjes
Romy