1 mei 2025, 19:55:56

Valkje eet niet

Gestart door Kikochiko, 25 november 2006, 17:49:36

« vorige - volgende »

Kikochiko

Hoii

Ik heb een achterblijvertje en had hem weg gehaald bij
ze ouders hij werd ook af en toe klein beete geplukt er zit soms kleine bloed plekjes.
Hij ziet er zielig uit hij legt ze hoofdje ook altijd neer als hij in het broedblok zit ligt ie plat op ze buik.
Hij is bijna 4 weken en wilde hem met de hand voeden gewoon met handopfokvoer.
ik had em savonds weg gehaald om 11 uur heb em toen nog eten gegeven. en toen de volgende ochtend om 8 uur maar toen wilde hij niks hebben hij nam o,5 ml en toen stopte hij.
en dus om 12 uur smidags ging ik weer proberen om eten te geven en wilde hij nog steeds niet. Ik heb hem om 5 uur ook gegeven toen heeft ie maar 2 ml op hij weegt 75 g en die 2 ml moest ik echt ze bekje open doen want zelf doe hij hetniet.
Hoe zou het komen dat hij niks eet ??
ik zorg voor de goede temperatuur van het eten.

???

Karin

Heb je al vaker aan handvoeding gedaan ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kikochiko

nee dit is de eerste keer is ook aller 1ste nestje
ik zit hier en daar allemaal info te zoeken erover
om er zoveel mogelijk van te weten

Riny

Hallo Kikochiko
Een valkje wat net bij de ouders vandaan is, moet natuurlijk nog heel erg wennen dat hij/zij voortaan door jou gevoerd wordt.
Ga gewoon door met op de vaste tijden eten aan te bieden.
Zorg ook voor trosgierst en eikrachtvoer in de kooi.
Je moet er wel rekening mee houden , dat een valkje van die leeftijd nog niet uit de hangende voerbakjes gaat eten.
Ik plaats altijd bij die jonkie's wat voer op de bodem van de kooi.
Veel succes en als je vragen hebt geef je maar een gil.
Groetjes Riny :D

Karin

Let vooral op de warmte en dikte van de pap. Als de pap te koud is nemen ze het moeilijker ( zo 39-40 graden is ideaal ). Als het in het begin te dik is willen ze het ook moeilijk nemen. Het moet ongeveer vladik zijn. Begin druoje voor drupje. Verspreid het desnoods over de hele dag. Op een gegeven moment hebben ze het door.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kikochiko

ik ga nu echt op vaste tijden eten aanbieden maar als ik hem voed dan stopt hij al bij 4 ml (gewicht is ong 75 g) dan wil hij helmaal niet meer dan laat hij het uit ze mond lopen. Moet ik gewoon doorgaan tot hij dat doet ?? zodat hij zoveel mogelijk heeft gehad ?? en dan afwachten of hij langzaam steeds meer gaat nemen. of moet ik tussen door nog af en toe een beetje geven. Eikrachtvoer heb ik nou ook op de bodem gelegd met wat trosgieren.

Lin

als hij niet wil dan niet dwingen. Hoe vaak geef je nu dan?
Heb je gekeken naar het schema bij het stuk informatie: handopfok?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)