26 april 2024, 16:34:29

ziek???

Gestart door adnaloj, 13 augustus 2003, 21:24:28

« vorige - volgende »

adnaloj

hallo allemaal,

mijn valkjes cleo en jimmy verliezen op dit moment erg beel veren.. ook heb ik het idee dat ze niet zo vrolijk zijn als normaal, jmmy doet zijn dagelijks lied niet. ik geef ze als voer ( vanwege eventueele rui ) ei krachtvoer, kiezeltjes gewoon valk voer en als extra bruin bood stukjes en fruit.
is dit genoeg? voor een valk in de rui.? of is er mischien toch wat anders aan de hand ( warmte misschien? )

groetjes jolanda :)

Mandy

Hoi Jolanda,

Dit klinkt mij inderdaad ook als rui. Ik heb momenteel ook een paar valkjes die al ruien dus vreemd is dat niet hoor. En vaak zijn die inderdaad minder fit en verliezen inderdaad veel veren en zie je nieuwe hulseltjes met veertjes erin tevoorschijn komen. Wat extra voeding en vitamines zijn goed om nu te geven. Ook zal de hitte van de afgelopen tijd hier een rol in mee spelen, maar dat wordt nu gelukkig beter. Zolang ze maar goed blijven eten en drinken en op 1 poot slapen zou ik me geen zorgen maken, dit klinkt normaal en komt wel goed. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

adnaloj

o dank je wel.
ik was al een beetje bezorgt om ze! ik ben ook zo blij met hun ;D
dat ik altijd maar hoop dat ik het allemaal goed doe.
( mijn eerste vogels )  veel andere dieren gehad maar vogels is een ander verhaal. ;D

jean

Hey Jolanda,

ik denk dat mandy zowat alles gezegd heeft ;) , maar als het van de warmte is kan ik je een tip geven, met een nevel straaltje kan je ze natspuiten dat vinden ze vast en zeker tof!!!

groetjes jean

adnaloj

ja dat doe ik al dagelijks. doe ik altijd elke dag als ze in de rui zijn. de kleine kriebel veertjes worden zo verwijdert.... :D
vandaar.