4 mei 2025, 02:10:53

speeltjes

Gestart door dysian, 13 augustus 2003, 18:28:03

« vorige - volgende »

dysian

Taipa heeft als hij in de kamer rondvliegt nog geen speeltjes of zo in de kamer hangen. Hij gaat ook nooit naar zijn kooi terug om te spelen. In de kooi vast dan  doet hij dat wel. Ik heb een touw met allemaal belletjes eraan en een trappetje en een schommel waar hij weleens mee speelt. Het spiegeltje vind hij niks hij kijkt er niet eens naar!
Wat is nu nog nodig in de kamer zelf of is dat niet echt nodig?
Als hij los is gaat hij trouwens altijd bij mij zitten en als ik verplaats gaat hij mee, hij gaat niet zomaar ff vliegen of zo dus ik weet niet of hij wel gaat spelen op bijv. een klimboom of zo.
Heeft iemand tips? (liefst niet te duur)
Alvast bedankt! ;)

Margo

Hoi Wendy

Ik heb voor mijn valkjes speedy en Punkie een soort (grote) touwladder aan het plafond hangen. Vooral Speedy vindt het erg lekker, hij is dol op touw. Ook vinden ze het volgens mij een fijn plekje om te zitten omdat het de hoogste plaats in de huiskamer is. We hebben namelijk geen hoge kasten of lampen waar ze op kunnen zitten. Wel hun eigen kooi, zo'n papegaaienkooi die je aan de bovenkant kunt openklappen. Verder heb ik geen speeltjes in de kamer hangen, alleen in hun kooi.  Volgens mij is het niet nodig, tenzij je merkt dat ie zich verveelt of andere dingen in huis kapot gaat maken. Speedy zat op een gegeven moment aan al mijn planten en ik heb toen kattegras gekocht. Dit vond ie heerlijk en inmiddels zijn alle andere planten weer herstelt!

Groetjes Margo

brenteke

groot gelijk margo!! ;)

Dark_Fox

Spiegels zijn niet goed als speeltje, die kun je beter weg doen. Ook belletjes vinden veel mensen ongeschikt voor vogels. Als speelgoed heb ik in mijn kooi een ladder, een schommel en drie touwen met knopen erin, die niet tot aan de grond komen.