13 mei 2025, 23:18:47

wormen

Gestart door chica, 21 november 2006, 18:08:00

« vorige - volgende »

chica

hallo allemaal
hoe zie je dat je valkje wormen heeft
ik heb namelijk op mijn kamer op het plafon 2 wormen zien kruipen heel vies ze hadden een rood kopje en voor de rest waren ze zo wit achtig (ik heb een schoone kamer en het voedsel is ook niet bedorven) zou dit van mijn valkjes kunnen komen danku

Inger m

Hoi,
De wormen die over het plafond kruipen, kunnen niet dezelfde wormen zijn als een valkparkiet die in zich kan hebben.

Het kenmerk van een worm is namelijk dat deze pootloos is, dus een worm kan niet over een plafond kruipen. Ik denk dat je een larve van een bepaald soort insect hebt gezien.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

chica

ok dankjewel ik heb wel een paar weken geleden last gehad van voermijd en hele viese rare vliegen of muggen die uit het eivoer kwamen kan dit het zijn dat van die viese insecten was trouwens in de zomer
ze waren best groot ong 1 cm of groter en waren zwart met grote vluegels leek wel ik heb er trouwens kort geleden nog 1 gezien ikheb hem dood gemept nu heb ik niks meer gezien
kan deze worm ziektes geven aan mijn valkjes
dankjewel (mijn valkjes zijn 5 en 6 maanden oud)

Lique

Waarschijnlijk heb je er zo eentje doodgemept:

Deze kunnen inderdaad in het voer zitten en zullen motjes worden.

groetjes Lique

chica

ja dat klopt viese beesten he
hopelijk kan het geen kwaad voor mijn valkjes en hoe kan ik ze wegkrijgen ik heb er geen andere meer gezien en vanavond ga ik grote schoonmaak doen.
gr chica

Lique

Hoi,

Je kan het merken aan de draden. Wanneer er draden in het voer oid zitten, zullen ze daar in zitten.

Ik had er laatst ook weer last van, bij mij zaten ze in de beukensnippers.
De zak vervolgens weggegooid, en lekker met de stofzuiger aan de gang gegaan(wel legen daarna ;)).
Maar ze zullen je valkjes niets aandoen.

groetjes lique

chica

ok dankjewel
even een lekkere geruststelling ze is namelijk net bijnz van de antibiotica voor de verkoudheid af en dit maar gelukkig kan het geen kwaad
dankjewel
groetjes
!!!