6 mei 2025, 01:48:49

2 valken

Gestart door roel, 13 augustus 2003, 13:31:32

« vorige - volgende »

roel

Ik ben een tijdje terug een valk gaan kopen, een lutino, ik denk dat het een mannetje is maar ben niet zeker hoe weet je het zeker? ik heb van mijn neef nog een valk , gepareld, gekregen en het klikt met de lutino en hoe weet ik bij een geparelde het geslacht.? laatste vraagje :) hoe weet ik of het een koppeltje is?????

bannanne

ik weet niet hoe dat juist werkt om het geslacht te herkennen maar vraag anders eens via bericht naar paul hij zal dit wel weten  ;) de slimmerik ;)

Tara

Hoi,

een geparelde valk verliest langzaam zijn parels als het een mannetje is. Vrouwtjes behouden ze. Lutino's zijn wat moeilijker te herkennen. Vaak zijn vrouwtjes geler dan mannetjes maar dat is ook niet altijd het geval. Als je een koppel hebt dan zullen ze bijna altijd samen zitten, mekaar kroelen, en uiteindelijk paren, ik had ook een lutino man en een geparelde pop als koppel, helaas heb ik amper 1 wildkleur jong van hun die door anderen is opgevoed. Maar bij die van jou zal het veel beter gaan. Heb je er al eens aan gedacht om een broedblok op te hangen?

Groetjes, Tara

roel

jaja ik heb ereen gemaakt maar kun je niet beter wachten tot maart-april? of kweken ze nu ook al? ze zijn beiden rond 8 maand (begin dit jaar)

Kolkkie

Hoi Roel,

Ik zou als ik jouw was volgend jaar beginnen met het nestblok op te hangen. Acht maanden is te jong om een nestje te krijgen, meestal wordt minimaal 1 jaar aangehouden.
Als je het blok er in maart/april inhangt zijn ze 1 jaar en 3 maanden oud. Dat is een leeftijd waarop ze kunnen beginnen met een nestje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006