24 mei 2024, 03:39:04

Welke mutatie is dit ?

Gestart door Ludo, 13 november 2006, 21:26:11

« vorige - volgende »

Ludo

Hallo deze vogel heb ik vorige week gekocht, ze is van 2004.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ?



Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Mariska

13 november 2006, 21:28:05 #1 Last Edit: 13 november 2006, 21:34:06 by Mariska
Nou ik zou denken een fallow witmasker.

Maar dat is wel erg voor de handliggend dus het is vast iets anders ;D



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Ik denk een bont geparelde fallow witmasker ;D


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ludo

Het zou natuurlijk ook een lacewing kunnen zijn.

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Lin

Hey Ludo,

Heb ik laatst deze foto ook al niet bij mutaties gezien? hij komt me zo bekend voor. Waarom denk je aan lacewing eigenlijk?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

antoine

Lutino witmasker fallow gepareld?
Grtz, Antoine

nick01

denk toch een fallowwitmasker in combi met gepareld en/of bont.
lijkt wel op die ik had maar veel donkerder vleugelpennen.
wat heb je er voor betaald als ik vragen mag.
wat zou jij trouwens over hebben voor zo'n bontcinnamonlutinowitmasker die ik laatst hier had staan?

Mariska

Citaat van: Ludo op 14 november 2006, 19:09:55
Het zou natuurlijk ook een lacewing kunnen zijn.

Ludo


Zou kunnen inderdaad ;)

Maar ik denk van niet.
De ogen zijn wel erg rood en de slagpennen zijn een stuk donkerder dan de bruine waas op de rest van het lichaam.
Dat zie je ook bij fallow en bij lacewing volgens mij niet.

Ik hoop dat je me snel gaat verlossen met het goede antwoord ;D

Jij weet het vast wel ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Nou Nick, wij hebben er dus dezelfde gedachten over ;D

Ben benieuwd hoe het nou zit ;)


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

nick01

is toch moeilijk te zeggen voor wie dan ook.
die tinten liggen zo dicht bij elkaar.
alleen als je weet waar ze uitkomen kun je enig idee hebben.
maar wij zitten redelijk op 1 lijn ja.
ik blijf bij een lichte fallowwitmasker ik denk gecombineerd met sowieso bont en eventueel gepareld maar dat durf ik niet zo te zeggen.

Ludo

Ik weet het zelf jammer genoeg niet, de foto komt niet van bij mutaties, ik heb die zelf gisteren bij me thuis genomen, dit is nog een andere foto van de vogel.

De kweker wist het zelf ook niet, hij heeft zowel albino's als fallows, al zijn albino mannen zijn bruingetint, maar zijn poppen zijn wit.

Hij was zelf de tel kwijt en beweerde dat die pop er gewoon ooit tussen zat en wist niet meer uit welk koppel want ze is van 2004.



Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Lin

ik bedoelde niet of je hem zelf gemaakt heb maar ik dacht de vogel zelf te herkennen. Niet dus dan.  :D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

nick01

wat denk je zelf dan?
en wil je ook nog antwoorden op d vraag wat die kostte of hou je dat liever voor jezelf?
en wat zou je over hebben voor zo'n cinnamonbontlutinowitmasker die ik laatst liet zien.(jij zit immers in die handel)

Mariska

Nou dan zal de kweek het uit moeten wijzen ;)

Ik denk echt dat het een bont geparelde fallow witmasker is.

Maar ja, wie ben ik ;D

Ben heel benieuwd wat voor jongen er uit komen rollen.

Weet je al wat voor man je er tegenover gaat zetten?

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ludo

Ja ze zit al samen met deze bleekmasker cinnamon man want ik denk zelf dat het een lacewing is. De bedoeling is om uit de jongen daarvan bleekmaskerlacewings te kweken.

en het klikt blijkbaar want ze hebben beide al de blok onderzocht.



Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk