8 mei 2025, 07:11:52

Kooi om valkje te verplaatsen

Gestart door giovanni, 25 december 2003, 19:21:49

« vorige - volgende »

giovanni

25 december 2003, 19:21:49 Last Edit: 25 december 2003, 19:25:36 by giovanni
Yo
Wat gebruiken jullie om jullie vogel te verplaatsen, bv naar de dierenarts of zo?? Zou dit graag weten want ik moet binnenkort ermee weg en ik heb niets om het valkje in weg te bergen. Kan moeilijk zo overstraat lopen ermee :D ;D he, zou toch niet blijven zitten  :)

Henry

he giovannie

ik heb een soort plastic bak met in de deksel van die lucht gaatjes en die kan je gewoon in de dierenwinkel kopen

henry van ellinkhuizen

Theetje

Hoi Giovanni

Ik heb op een vogelbeurs een houten transportkistje gekocht. Ik vind het erg praktisch om mee op stap te gaan met de vogels. Men noemt het ook wel een lopertje. Er zit een deksel op met luchtgaten die verwijderbaar is en een traliewerkje ervoor. Ik heb voor een houten kistje gekozen omdat sommige vogels erg gestresst raken onderweg en omdat ie niks kan zien in het kistje krijgt ie ook geen prikkels en blijven ze lekker rustig zitten. Als ze niet erg onrustig zijn en er is geen tocht haal ik het deksel eraf en kunnen ze gewoon in de rondte kijken. Ik denk dat je deze kistjes (als je handig bent) ook zelf kunt maken.

Groetjes

Theetje

giovanni

bdankt voor de reacties :), kzal morgen eens kijken in de winkel ernaar.  ;D

Paul

26 december 2003, 09:27:54 #4 Last Edit: 26 december 2003, 09:30:32 by Paul
Hoi Giovanni,

Morgen zullen de winkels nog wel dicht zijn denk ik :-)
Het ligt eraan of je valkje tam is of wild.
Tamme valkjes zien liever wel iets tijdens het vervoer en je kan dan een draagbaar aquariumpje nemen dat gebruik ik ook en Henry heeft dezelfde.

Dit is een bakje wat veel gebruikt word wat niet doorzichtig is:

En hier zie je een valkje in zo'n doorzichtig bakje wat ik ook gebruik:

Mijn valkjes kijken heel geinterreseert naar buiten als ik ze meeneen dus ik ben wel te spreken over die doorzichtige bakjes.
Een gewone kooi kan je beter niet nemen als ze dan in paniek raken vliegen ze wild in het rond en ze beschadigen de vleugels.
In zo'n vervoersbakje kunnen ze zich veel minder verwonden.

Groetjes, Paul

giovanni

Hoi, hier in België zijn de winkels al open hoor  :) Ben snel eens gaan kijken, maar daar was het al uitverkocht, het enige wat ze nog hadden was een mandje voor duive, nou heb ik wel gepast hoor hiervoor. Mijn pa wilde tuurlijk niet heel België rondrijden (bekende uitspraak van hem, het is altijd te ver) voor een 'bakje'. Ik moest gewoon een doos nemen, zielig eigenlijk :(, en heb ik ze erdan ingestopt. Het waren nog wilde valkjes dus was het waarschijnlijk het beste. Ik ben ermee naar de vogelzaak geweest en de gele gewisseld voor een cinnamon, zodat ik een koppel heb. Natuurlijk moeten ze elkaar eerst nog leren kennen, maar ze komen al goed overeen  ;D

Dark_Fox

Ik heb een klein kooitje, en ook zo'n plastic doosje

DeesDoos

toen ik mijn valkje op ging halen bij paul had ik een klein (zeebravinken) kooitje gekregevn van paul en dat ging perfect :) tailey klom er wel een paar keer in maar zat rustig onder in de kooi.. toen ik m'n hand erin stak ging ie daarop zitten, vind het wel handig :) zo'n plestic bakje moet ik ook ergens hebben staan, maar waar mag joost weten.. de helft staat nog in nederland en de helft staat hier in belgie ::) belgie was 2de kerstdag (volgens zegge hebben ze dat hier in belgie niet) inderdaad open :) ze kennen hier waarschijnlijk geen 2 weken vakantie voor kerst en oud en nieuw  :-/

groetjes Dees

Dark_Fox

Ik denk dat je voor een tamme vogel beter een kooitje kan gebruiken, voor een wilde vogel iets waarin hij niet veel kan zien... Toen ik gister een tweede dwergpapegaai haalde nam ik het kleine kooitje mee (mijn eerste had ik niet in een winkel gehaald), maar de eigenares deed hem/haar in een klein kartonnen doosje waarin hij/zij zich nauwelijks kan bewegen, met een lange kant vol met luchtgaten. Dit is beter voor een wilde vogel, dan zien ze minder en blijven ze gedurende de rit naar huis dus rustiger.