12 mei 2025, 01:50:55

Hoeveel???

Gestart door liekje, 22 december 2003, 23:20:59

« vorige - volgende »

liekje

Hoi hoi...

Ik heb sinds enigen weken een kleine kamer voliere, daar zitten vier valkjes in en nu ben ik weer in de verleiding geweest om te vragen bij de vogelspeciaalzaak of ze binnen kort nog jongen hadden en ik heb er een gereserveert.

Nu begon ik me alleen af te vragen toen ik thuis was of de kooi niet te klein is...
De kooi is 65 cm bij 65 cm en 1m10 hoog ze komen er iedere dag uit minimaal 3 uur tot heel de dag, Meestal heel de dag.
Is de kooi dan groot genoeg of kan ik er beter geen vijfde bij nemen. (ondanks dat het heel erg gaaf is maar verder is er geen ruimte voor een extra kooi. Het valkenvirus he!?)

Groetjes en alvast bedankt
Liekje en de rest.

brentje

hey,als de valkjes er elke dag uitmogen is het wel goed maar als jij bijvoorbeeld nog naar school moet dan kun je het best laten, ze hebben namelijk veel aandacht nodig.veel geluk ;)

liekje

Hoi hoi

Nou ik zit gelukkig niet meer op school,maar ik werk wel.
Gelukkig woon ik nog thuis en mijn ma heb ik n u ook besmet met de valken en die haalt ze er nu iedere morgen uit...
'T is  zelfs zo erg dat ze s'ochtens een heel ritueel hebben om de kooi uit te komen :) en dat gabber die ik zelf heb gekocht en aan het tam maken was nu liever bij mijn moeder zit.

Zij kwam ook met het idee om er nog een te nemen maar dan is dat echt de laatste en dan wil ze heel graag nog een bonte of een geparelde. (Dus als iemand in de omgeving van dort nog een nestje heeft ik zou graag nog een handtamme willen. ;D)

Groetjes en bedankt liekje

Karin

Persoonlijk vind ik de kooi een beetje krap voor 5 valkjes, maar dat is mijn persoonlijke mening hoor  ;D En wat ik ook vind is dat als je vijf valkjes hebt het kan zijn dat er eentje naast de boot valt en dan moet je er toch nog een zesde bij nemen  ;D Misschien in het een idee om i.p.v. deze kooi een grotere te kopen ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

tommy

als je valkjes elke dag 3 uur los vliegen is die kooi prima.
Jammer voor je dat je valkjes je moeder leuker vinden
Dat krijg je inderdaad als iemand langer bezig is met valkjes
Groetjes Annemieke