Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Marian

Hoi Romy,

Dat is idd geweldig nieuws! :D
Je inzet werpt vruchten af, nu op naar nog meer vruchtjes ;D

Hoe is ie verder?
Mijn laatste im inmiddels gelezen? :P

Fijn weekend hoor!
Groetjes Marian

Anja

Hoi Romy,

Je kan niets anders doen dan het in de gaten houden. Misschien Flupke ook wel meer afvalt doordat ze in de rui gaat raken.

Ik hoop dat het snel goed gaat zodat ze samen kunnen genieten van elkaar in 1 kooi.

Geef Flupke maar een extra knuffel van me.

Liefs,

Anja

*Manon*

Hoi Romy,

Wat geweldig nieuws!!

Hopelijk komt er snel nog meer grammetjes aan!

Groetjes Manon

Romy

Hoi iedereen

Lang geleden dat ik hier nog geweest ben, maar ik wil jullie toch snelsnel het volgende laten weten vooraleer onze droogkast wordt geleverd (en ik daarom dus eerst nog snel de berging moet opruimen zodat ie erin kan  ::))

De meisjes zitten nu zo'n 2 weken samen (denk ik zo ongeveer) en Flupke woog deze morgen 74 gram  :o Het is ineens heel snel gegaan, dus we zijn superblij! Dat gewicht had ze gisteren ook al, dus het lijkt wel iets standvastig te zijn  :D

Oh wat ben ik blij  :)

Lenie doet het trouwens nog steeds super, zij blijft bij 79 gram hangen, wat ik erg netjes vind. Ze woog 75 toen ze bij Mandy vertrok, en was hier teruggevallen op 67 gram. Maar die heeft ze er dus dubbel en dik terug aangevreten  ;D

Flupke lijkt steeds beter te wennen aan Lenie, gaat haar niet zo snel meer uit de weg maar begint zichzelf ook een beetje te verweren. Wel zijn ze altijd in elkaars buurt te vinden, en als ze elkaar eens een keertje niet zien, dan is het een fluitconcert over en weer!
Wel valt het me op dat Flupke ietsje minder aanhankelijk is geworden. In eerste instantie schrok ik hier wel een beetje van, maar ik denk dat het misschien wel beter is dat ze wat meer afstand neemt, want ze is en blijft een valkje natuurlijk. Ik hoop dat ze met de tijd wat meer naar Lenie gaat toetrekken, zoals het hoort :)

Groetjes
Romy

Marian

Hoi Romy,

Wat een goed nieuws! Flupke 74 gram :D
Kan me voorstellen hoe blij je bent!
Dat terugtrekken wat je beschrijft bij Flupke herken ik hier ook wel in Guusje. Nu heeft ze haar vriendje Teddy ;), en idd zoals het hoort begeeft zich wat meer tussen de groep.
Maar ze blijft ook wel bij mij komen hoor, dat wisselt ze gewoon wat af .... heel verstandig van haar ;D
En ik geef haar uiteraard de nodige aandacht ;)

Groetjes en alvast (wel heel vroeg hoor), een fijn weekend! Marian

Romy

Hoi Marian

Nou dat fijne weekend was netjes op tijd want ik heb m'n weekend gisterenmiddag al ingezet  ;D
Deze voormiddag heb ik verlof genomen, en de vrijdag hoef ik nooit te werken. Wel heb ik morgen nog een patiënt die langskomt, maar dat is aan huis en 1tje, ach, dat is niet echt werken  ;)

Superblij ben ik met de evolutie van Flupke! Deze morgen zaten ze opnieuw samen uit 1 bakje te eten  :-*

Ik hoop door m'n lange weekend eindelijk wat tijd te vinden om je immetje te beantwoorden!
Er is nog steeds veel werk, maar er lijkt wat structuur in de komen, en dat alleen zorgt al voor wat meer rust. Hopelijk zet het zich voort :)

Groetjes
Rom

Kimm

hoi romy,

fijn dat het goed gaat hier , super hoor meid!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi hoi Romy, wat fijn dat het zo goed gaat daar, en op je werk nu, amai hoor! Ben je het al een beetje gewoon daar met de twee valkjes samen ?? Super... Grtjs. Ann

Romy

Hoi iedereen

Eventjes tussendoor nog meer goed nieuws : Flupke woog gisterenavond 76 gram  :D Lenie 80-81. Supergoed dus!

Dat heeft me over de streep getrokken om de kleine kooi te poetsen en naar de zolder te verbannen  ;D
M'n twee meisjes stellen het heel goed samen, en dat maakt me ontzettend gelukkig!  :-*

Mogen ze trouwens hele maiskolven? Ik heb een doos gekregen van een kennis, maar weet niet goed of ze die in hun geheel mogen hebben. Ik gaf al eens zo'n kleine kolfjes die je kan kopen in de dierenwinkel, maar zo'n grote met die groene bladen en zo aan, mag dat ook? Het lijkt me wel leuk voor ze om dat allemaal te kunnen slopen, maar wil eerst zeker zijn dat het geen kwaad kan.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Even tussen het vele werken in een updatje

Hier gaat alles goed met de meisjes! Ze zitten nu al geruime tijd samen en lijken het goed te vinden met elkaar. Soms wordt er wel eens gebekvecht, maar ach, het stelt allemaal niet zo heel veel voor. Ik vind het ontzettend schattig hoe ze 's avonds naast elkaar gaan zitten, elk op hun rolletje wc-papier :)

Wel is onze Lenie een valkje wat er erg vroeg bij is  ::) Ze ziet mij nu al als partner en als ik niet goed oplet, zit ze kippetje bij me. Als ik het zie aankomen, dan negeer ik haar zoveel mogelijk. Maar dat is niet altijd zo makkelijk, bijvoorbeeld als ze op m'n borst zit als ik tv kijk, en ze recht voor m'n gezicht begint kippetje te zitten.
Ik merk dat het uitgelokt wordt door haar kopje te strelen. Als ze in zo'n bui is, dan doe ik dat ook niet.
Gelukkig is ze niet altijd zo 'gevoelig' en kan ik haar op andere momenten gewoon kroelen zonder dat ze gek gaat doen  ;D
De eerste maal dat het gebeurde, had ik helemaal niet door wat er gebeurde. Ik had ook niet verwacht dat ze dat op zo'n jonge leeftijd al zou gaan doen!
Omdat ik het toen niet door had, bleef ik haar gewoon kroelen. Maar toen ze ineens voer begon op te geven, viel m'n euro  :o

Gelukkig is het voer opgeven bij 1 keer gebleven. Maar ik vind dat ze toch wel nog erg jong is voor zo'n manieren hoor  ::)

Groetjes
Romy

Marian

Hey Romy,

Ik vind 't helemaal niet zo raar wat jouw lieve meisje doet. Ze voelt zich gewoon heel erg thuis bij jou en kan goed haar 'verhaal' bij je kwijt ;) ;D

Haha, wel lache hoor, maffe vogies die we hebben ::)
Chico, mijn vorige mannetje die ook 'enigskip' ;D was, deed 'het' op de hand van manlief :o
Ergens wel bijzonder, maar toch past 't niet.
Begrijp heel goed dat je er geen aandacht aangeeft ;)

Waarom geven ze eigenlijk voer op? weet jij dat?

Leuk dat je hier ff was! :D :D
Werk ze! en tussendoor lekker genieten van Lenie en Flupke.

Fijne avond, groetjes, Marian

PatrickV

Dag Romy,
Lang geleden dat ik nog eens in uw boekje geneusd had. Ik zag u vandaag ineens passeren en dacht : "Hé, die ken ik !"
Alles goed daar ?  Hoe was het weer, woon jij nu in Leuven of heb je daar enkel gestudeerd ?

Ik zie dat jij ook een "intieme" realtie hebt met één van je valkjes.  Mijn echtgenote heeft het ook zitten met onze Ko.
Die is een tijdje terug eens komen wipwappen op haar hoofd.  Ik denk dat hij "opgewonden" geraakt was door haar haren.  Het was namelijk nog niet lang toen dat hij bij ons kwam zitten want hij is nog niet tam.  Een hele belevenis natuurlijk en best wel grappig om af te zien.  Maar inderdaad best vervelend als je nadenkt wat er eigenlijk achter schuilgaat hé?!  :P
Ondertussen hebben we sinds enkele weken ons 5de valkje.
Ze (ja, een popje) komt van Ann (dierenfreakske) en noemt Kiara.  Ze is nu 14 weken en heeft een beetje een achterstand opgelopen met de voeding.  Ze krijgt met andere woorden nog 2x pap per dag.  Leuk hoor zo'n jong pappertje.
Kijk maar eens in mijn boekje...
... als je zin en tijd hebt natuurlijk.

Hou je goed en tot later eens hé...

Groetjes,
Patrick.

Anja

Hoi Romy,

Goede berichten hier. Hebben samen ook al genoten van de notenrijst?

Ze  worden vast vriendinnen voor het leven.

Geef ze allebei maar een extra kroeltje.

Luefs,

Anja

Anja

Kimm

hoi romy,

van harte meis!!
ik wens je een hele fijne dag  :-*

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010