Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Marian

Nou, ik vind het toch wel een beetje jong om kippetje te zitten hoor, ze is nog maar 4 maanden oud! Ik vraag me af wat dat gaat zijn in haar puberteit  :o

Hoi Patrick

Ik heb inderdaad gestudeerd in Leuven, maar nu woon ik samen met m'n vriend in Roeselare.
Wat fijn dat je ondertussen al 5 vogeltjes hebt! Maar hier zal het zeker bij 2 blijven.

Hoi Anja

Het gaat super tussen deze 2 meisjes! Toen we deze avond thuiskwamen was het al duister, en ze zaten beiden samen in de kakbak  :-*
De notenrijst hebben ze inderdaad al een aantal keren gekregen, en Flupke vindt het nog altijd overheerlijk! Lenie ietsje minder, ze speelt er eerder mee. En ze vindt het ook ontzettend fijn om er met haar pootjes in te stappen  ;D

Dankjewel voor je verjaardagswensen  :-*

Hoi Kim

Dankjewel voor je wensen  :-*

Hoi iedereen

Alles goed hier!
Ik heb een aantal foto's genomen van toen ze samen in de kakbak lekkers aan het eten waren. Hopelijk heb ik binnenkort wat tijd om ze te plaatsen, nu staan ze nog op het toestel.

Groetjes
Romy

Marian

;D ;D ;D in de KAKBAK! :o :o :o

Hé, ik zie nu pas met naar beneden scrollen, dat je jarig bent geweest( :-[)

Alsnog,

Ik hoop dat je een heel fijne verjaardag hebt gehad :-*

Liefs, Marian

Anja

Hoi Romy,

Wat lief samen in de kakbak. En wat fijn dat ze het goed met elkaar kunnen vinden.

Geef ze allebei maar een extra kroeltje.

Liefs,

Anja

Kimm

hoi romy,

alles goed met je lieverdjes?
en met jou ook?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Hey Romy,

Hoe is het met de valkjes? Doen ze het goed?

Liefs,

Anja

Marian

Hey Romy!

Hoe gaat 't hier?  :D
En met je valkjes? Nog errug druk zeker...

Liefs, Marian

Romy

Hoi iedereen

Ik vind het erg lief dat jullie op me denken  :-*
Het is inderdaad erg druk, en we zijn ook een weekje op vakantie geweest, vandaar dat ik dus al enkele weken niet op valkparkiet was geweest.

Het gaat erg goed met de vogeltjes  :D Toen ik ze laatst woog (dat is nu enkele dagen geleden), woog Flupke 78 gram en Lenie 81  :D! Supergewichten dus!
Behalve 1 klein feitje, en dat is dat Lenie gisterenochtend bloed op haar veren had, verloopt alles hier erg goed. Voor zover ik het kon zien, had Flupke gebloed. Ik vermoed dat er paniek moet geweest zijn 's nachts, en dat Flupke zich verwond heeft, en met haar bebloede vleugel langs Lenie moet gestreken hebben, waardoor die bebloede vegen op Lenie zijn gekomen.
Gelukkig was het allemaal niet erg. Maar tot Flupke haar wondjes genezen zijn, laat ik 's nachts zeker nog een lampje aan.

Voor de rest komen ze dus heel goed overeen. Ze eten samen uit 1 bakje, vliegen samen rondjes,...
Flupke bloeit ook terug wat meer open naar ons toe. Ze heeft een periode gehad dat ze zich terugtrok, maar dat is nu voorbij. Ze komt terug een kroel vragen zoals vroeger, dus daar zijn we heel blij mee.
Lenie zit erg vaak kippetje. Dat negeren we dan. Het gebeurt ook dat ze kippetje zit terwijl ze bij me zit, dat negeer ik dan ook zoveel als mogelijk.

Verder is er niet zoveel gebeurd.
Ik heb wel een nieuwe zak teurlings besteld. Wat heb ik daar lang op moeten wachten zeg! In tussentijd was hun voer op, en dan heb ik een zak van 1 kg ander voer moeten kopen. Toen heb ik eens zo'n zak beaphar alles in 1 gekocht. Dat ging er goed in hoor :) Maar ik vind het toch wat vet doordat er altijd eivoer ter beschikking is. De teurlings vind ik in dat opzicht wel beter. Ook zitten er in de teurlings geen zonnebloempitten. Dat vind ik positief omdat m'n twee rakkers die toch niet eten.

Zo dat was het weer :) Ik hoop in de komende weken opnieuw wat vaker online te kunnen zijn, aangezien ik een aantal dagen verlof heb genomen, en ook de laatste 2 weken van het jaar thuis ben... Hopelijk vind ik dan tijd om jullie boekjes bij te lezen!

Groetjes
Romy

Kimm

hey romy,

leuk weer wat van je te lezen :D

ik ben blij dat het allemaal goed gaat en dat die 2 samen goed door 1 deurtje kunnen ;D lekker hoor.
het nachtlampje aanhouden is een goed idee.

geniet lekker van die 2 weken dat je straks thuis bent, dat heb je ook wel verdiend.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Romy,

Ja! fijn dat je er bent :D
En te 'horen' dat het met je vogeltjes goed gaat.
Hier heb ik een aantal stopcontact lampjes die dag en nacht in het contact blijven. Ze reageren op licht en donker ;)
Zeker nu met Jasmijn, albino, is het belangrijk dat ze voldoende licht hebben 's nachts.
Fijn dat je de komende tijd wat meer de tijd voor jezelf hebt, daarin zul je nog wel druk genoeg zijn ;)
Heb je een immetje teruggestuurd.

Liefs, Marian

Anja

Hoi Romy,

Fijn om te lezen dat het goed gaat tussen de meiden. En wat een prachtige gewichten zeg.

Het kippetje zitten zou ik inderdaad negeren en ik zou ze dan ook niet over haar rugje aaien.

En zoals mijn voorgangers al zeggen een nachtlampje mits je dit nog niet hebt.

Dikke knuf voor de meiden.

Liefs,

Anja

Marian

Dierenfreackske

Hoi Romy, hele fijne feestdagen hoor! En een gezellige kerst. Grtjs. Ann

Anja

Caroline

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Hele fijne feestdagen!!

Liefs van Ed, Caroline, Sanne,
Thomas, Jasper en Sophy.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.