Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Caroline

Kan het niet van de zonnebloempitten komen de plakpoep. Als ze hiervan teveel eet werkt dit laxerend, is olie, denk aan zonnebloemolie.  ;)

Zo'n hele bloem is misschien leuk in een volière maar voor een valkje alleen erg veel.  ::)

Groetjes
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Romy

Hoi Anja

Dankjewel. De naam kwam echt ineens in me op. Alsof oma ze me influisterde  :D
Dat rvs bakje haal ik er overdag uit, omdat m'n moeder niet wil dat ze gaat rondspetteren, ze is namelijk bang dat haar behang nat wordt  ::)

Hoi Marian

Momenteel heb ik blok en over 1,5 week begin ik dan aan de examens tot 26 juni. Daarna gaan we inderdaad samenwonen  :D Ja hoor, we zijn stilletjes aan ook bezig met de uitzet  ;D Maar omdat ik 3 jaar op kot (kamers) gezeten heb, hebben we al redelijk veel, althans, de basisdingen.

Hoi Caroline

De kans dat het van de zonnebloem komt is heel klein, aangezien die al van februari in haar kooi ligt. Ze is heel secuur en werkt elke 'fase' van het slopen heel netjes af. Eerst haalde ze één voor één de zonnebloempitten uit (dat is dus ondertussen al een paar maand geleden). Daarna ging ze die opstaande randjes waar de zonnebloempitten inzaten bovenaan helemaal afplukken. Daarna heeft ze de blaadjes aan de rand onder handen (snavel  :P) genomen en nu is ze de rest aan het slopen. Mocht het van de zonnebloempitjes komen, dan moest ze rond februari-maart last gehad hebben, en dat was niet zo.
Die bloem is trouwens niet zo heel groot hoor, zo'n 10 cm in doorsnede.

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Het beste kun je de zonnebloemzaadjes in mei al zaaien. Let je er wel op dat als je ze gaat zaaien, dat je er zo'n 100 cm tussen laat, vooral als je een grote soort hebt!

Kun je ook een leuk kruidentuintje in je tuin aanleggen voor Flupke. Dat vinden ze hier heerlijk!

Mara

Romy

Hoi Mara

In mei zaaien zal dus niet lukken aangezien we pas ten vroegste (hopelijk!) op 1 juli de sleutel gaan hebben. Mocht ik er zaaien, dan zou ik wel een kleine soort nemen. Onze tuin is namelijk niet zo groot!
We willen ook graag een moestuintje en een kruidentuintje. Dus daar zal Flupke zeker ook van kunnen meeprofiteren :)

Groetjes
Romy

Romy

28 mei 2009, 19:30:22 #3019 Last Edit: 28 mei 2009, 19:33:22 by Romy
Hoi iedereen

Zoals jullie al weten komt er in de zomervakantie een popje van Mandy bij ons wonen. Welke mutatie, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit, alleen willen we niet dezelfde mutatie als Flupke, dus geen witmasker.
Ik som hier eventjes op welke mutaties Mandy kan hebben als popje :
- cinnamon wildkleur
- lutino
- cinnamon opaline bont
- cinnamon opaline bonte witmasker (die verschilt zo sterk van Flupke dat we het nog niet willen uitsluiten)
- albino
- cinnamon getekend

Zo dat waren ze! Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar cinnamon opaline bont. Maar als die er niet bij zit, dan wordt het een andere mutatie. Mijn vriend vindt een albino heel mooi. Maar Mandy neemt zowieso de eerste albino, dus dan zouden er al 2 moeten zijn om kans te maken.

Moeilijk he  :P

Nog even een aanvullinkje : op de website van Mandy staat er dat Adam en Eva al 2 eitjes hebben gelegd (update van 26 mei). De vorige ronde hadden zij echter alleen onbevruchte eitjes... Zij kunnen als popje hebben : cinnamon of albino.

Groetjes
Romy

Rianne

Ik denk dat je een valkje uit moet kiezen als ze al een beetje in de veertjes zitten. Je kan soms zomaar verliefd worden op een valkje :)

Romy

Hoi Rianne

Ja het is waar dat je soms plots verliefd kan worden op een valkje. Mochten er geen andere mensen zijn die een valkje gereserveerd hebben, dan kunnen we het op die manier doen. Maar de valkjes bij Mandy zijn meestal al snel gereserveerd. En het is nogal moeilijk om even te gaan kijken want ze woont heel ver. M'n vriend zou het niet zien zitten om 'zomaar' eventjes op en neer te rijden...

Groetjes
Romy

Always look..

Succes met er eentje uit kiezen! Toch denk ik ook dat je er 1x even naar toe moet gaan om lekker verlieft te worden op zo'n kleintje!

x x

Romy

Hoi!

Ja ik zou wel graag eens op en neer rijden, als het niet zo ver was... Want we hebben het ongeloofelijk druk, ikzelf zit in de examens en m'n vriend werkt fulltime en volgt ook nog 3 maal per week avondschool... En de verhuis komt ook in het zicht!
Drukdrukdrukdrukdruk!  :P

Groetjes
Romy

Always look..

:o Dat is idd druk druk druk!!
Succes met je examens!

En met klussen over een tijdje  ;)

x x

Romy

Kimm

opaline bont is gaaf!! ;D
maar jij moet kiezen ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Ja opaline bont vind ik ook heel erg mooi, maar dat ziet m'n vriend dan weer minder graag...

Groetjes
Romy

Kimm

je moet je vriend ook tevreden houden he?  ;D  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Ja natuurlijk  ;D Al had hij me wel gezegd dat ik mocht kiezen, toch wil ik een beetje rekening houden met zijn mening ook natuurlijk.

Ik ga trouwens buiten zitten samen met Flupke want het is hier fantastisch weer  :D Haar 'zwembadje' is gevuld en hangt in haar kooi. Ze is er in ieder geval niet bang van want ze heeft er al uit gedronken. Ik ben ontzettend benieuwd of ze erin gaat badderen...

Groetjes
Romy