Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi Romy,

die notificatie is niet zo heel moeilijk....
Onder elk berichtje staat... reageer en daarnaast een knop met reaktie. als je die knop indrukt, kun je de notificaties aanklikken en dan krijg je automatisch in je postvak mailtjes van de boekjes. je krijgt dan bericht als er ná jou gereageerd word in het desbetreffende boekje, ook op deze manier kun je verder lezen waar je gebleven was... ook heel ideaal... maar als je even niet oplet of geen tijd hebt om te reageren... heb je direct mega veel mailtjes... ligt er ook aan natuurlijk hoeveel boekjes je geactiveerd hebt  ;)

Liefs Manon

Romy

Hoi Manon

Dankjewel voor je uitleg!
Dit lijkt mij inderdaad wel handig! Misschien dat ik het eens even bekijk als ik wat meer tijd heb.
Eigenlijk volg ik niet zo heel veel boekjes. Want als het er te veel zijn, heb ik geen tijd genoeg om ze bij te houden, en dan ga ik alles door elkaar haspelen. En dat wil ik niet.
Zoals ik je al zei : als ik iets doe, dan wil ik het goed kunnen doen  ;)

Hoi iedereen

Ik ben  vergeten om Flupke te wegen gisteren  ::) En vandaag zitten er werkmannen om zonnepanelen te plaatsen, en is er veel lawaai, en passeren die de hele tijd langs de ramen. Flupke is niet echt op haar gemakje, ze bekijkt het vanop een afstandje.
Nu zit ze op m'n schouder en is ze op haar gemakje. Maar als ik dichter bij de ramen ga en er passeert een werkman, dan is ze ribbedebie naar haar kooi! Dus ik ga haar niet proberen te wegen  ;D Het zal voor vrijdag zijn.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Allereerst gefeliciteerd met je onderscheiding. Ik ben trots op je. En ook gefeliciteerd nog met de verjaardag van je moeder.

Ben benieuwd wat Flupke weegt.

Dikke knuffel voor jullie beide.

Anja

Romy

Hoi Anja

Fijn om je terug op valkparkiet te zien  :D
Dankjewel voor je complimentjes, ik ga ervan blozen  :-[

Momenteel ben ik in Leuven en morgen ga ik terug naar huis. Dus morgennamiddag ga ik ze wegen denk ik.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Flupke is gewogen.
En haar gewicht is 77 gram. Netjes voor op de middag vind ik. Want het is vooral 's avonds dat ze veel eet. Dus er kan wel nog een grammetje of 2 bijkomen tegen de avond. Maar of ik tijd ga vinden om dan nog eens te wegen, daar vrees ik voor. Heb het namelijk erg druk met school. De laatste loodjes he  :P

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Haar gewicht schommelt altijd een beetje tussen de 77 en 80 gram he? Denk wel dat het goed is eigenlijk.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Ik zou eerder zeggen tussen 75 en 79.
80 gram is nog maar uitzonderlijk geweest, en als ze onder de 75 duikt, dan begin ik me een beetje zorgen te maken en geef ik wat sneller snoepgoed, pinkies en/of vlokreeftjes.

Hoi iedereen

M'n moeder had  een leuke verrassing toen ik thuiskwam. Ze had de hele kooi gepoetst, inclusief het traliewerk  :D Daar was ik heel blij om, want ik had dit gepland om deze namiddag te doen.
Ze zei wel dat het was omdat ze de kooi te smerig vond  ::)
Maar ik laat m'n pret er niet door vergallen  ;)

Alleen vindt Flupke het niet fijn dat haar wc-rolletje weg is. Ze zit daar héél graag op, eigenlijk bijna de helft van de tijd denk ik! En nu is het weg. Ik zat te lezen naast de kooi, en het viel me op dat ze verschillende keren naar het plekje ging waar het rolletje normaal hangt, en daar dan wat rondklom en dan maar terug naar een stokje klom...  :-\

Van zodra een rolletje weer bijna ten einde is, hang ik er weer eentje in. Want er moet wel nog wat papier rond zijn, anders valt ze er te gemakkelijk af.

Groetjes
Romy

*Manon*

Hahahahaha Romy, ik heb nog wel een leeg rolletje voor je  :P :P :P
Nou dat is dan een fijne thuiskomst als de kooi schoon is, mag je moeder vast vaker doen hé... de kooi te vies... heb ik ook wel eens last van, maar ik heb niet een moeder die dat doet voor mij  :-\
In ieder geval is ie weer lekker schoon... nu nog een toiletrolletje en dan is het weer in orde hé...

Wat doe jij eigenlijk voor opleiding als ik vragen mag?

Liefs Manon

Romy

Hoi Manon

Ondertussen heb ik de badkamers afgelopen (we hebben er 2) en daar gekeken of er niet een rolletje was wat bijna op het einde was.
En nu hangt er terug eentje in. Maar ze zit nu lekker op haar blauwe bak te soezen. Ze maakt dus nog geen gebruik van haar nieuwe rolletje. Maar ze had het wel goed in de gaten hoor  ;)

Ik kan nog 4 maanden 'profiteren' van m'n moeder, maar dan is het ook gedaan, want op 1 juli ga ik met m'n vriend in ons nieuwe huis wonen. Al moet ik haar niet teveel ophemelen, want het is pas de eerste keer in 2,5 jaar dat ze de kooi gepoetst heeft  ;D
Wat wel een beetje begrijpelijk is natuurlijk, aangezien Flupke mijn huisdier is, moet ik er ook verantwoordelijkheid voor opnemen en die niet afschuiven op een ander.

De opleiding die ik nu volg is Master in de Seksuologie in Leuven. Daarvoor had ik een Bachelor in de Toegepaste Psychologie behaald, en om over te stappen in m'n huidige opleiding moest ik een schakelprogramma volgen.
Dit is het zo'n beetje in een notendop.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik ben zonet eventjes geleden aangekomen op m'n kot. En Flupke is voor de eerste maal mee.
Het is maar kort (tot woensdagmiddag), maar zo kan ze al een beetje wennen. Want vanaf volgende week, komt ze elke keer mee, en dan is het meestal voor een hele week (zondagavond tot vrijdagmiddag).
Tot nu toe gaat het uitstekend :D

Het enige waar ik een beetje schrik voor heb, is dat ze gaat schreeuwen en daardoor medestudenten storen. Maar toen ik toekwam, zag ik dat de gordijnen dicht waren van de koten naast mij. Dus die mensen zijn er waarschijnlijk niet. Dat vind ik wel geruststellend.

Maar laat ons gewoon hopen dat Flupke niet schreeuwt. Ze mag lawaai maken, maar schreeuwen is erg doordringend en irritant.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Voor ik naar de les vertrok deze namiddag, heb ik Flupke boven geplaatst (ik heb een duplex kamer), omdat ze iedere keer begon te krijsen als er iemand op de gang passeerde. Ze werd er veel rustiger en ik heb ze daar gelaten tot ik terug was van de les.
Ondertussen staat ze beneden en is ze ook rustig.
Ze is nu in haar blauwe bak aan het scharrelen. Die heb ik namelijk uit haar grote kooi gehaald, en zit nu in haar kleine kooi. Hij hangt relatief laag, zodat hij eigenlijk bijna geen plaats inneemt. (hangt zo'n 4 cm boven de grond). Ik heb er de gedroogde zonnebloem in gedaan en ze lijkt het wel leuk te vinden. Momenteel zit ze er boven op  ;D
Ik vind het heel fijn om haar zo rustig te zien scharrelen en slopen  :-*

Groetjes
Romy

ManjaV

Hey Romy,

Wat handig zo een duplex kamer!
Ik kan me wel voorstellen dat ze onrustig wordt als er telkens mensen passeren. Dan denkt ze misschien...krijg ik aandacht? ;D
Maar, wat leuk die zonnenbloem zeg. Het valt me op dat je altijd leuke dingen verzint om aan Flupke te geven. En dat je haar heel gevarieerd voedsel geeft. Daar kan ik nog wat van leren.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Kimm

hoi romy,

fijn dat het goed gaat op deze manier! lekker hoor.
dikke kroel voor flupke :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Manja

Zo'n duplex is inderdaad handig én gezellig ook! Ik zit onder het dak, vandaar. Ook heb ik een gordijntje gehangen boven, zodat beide gedeeltes van elkaar gescheiden zijn. Dat is gezellig, maar ik heb het in eerste instantie gedaan om de stookkosten te beperken. De verwarming zit namelijk beneden.

Ik denk ook dat Flupke er vanuit gaat dat ze aandacht krijgt als ze iemand op de gang hoort. Want bij ons thuis is dat zeker het geval. Als ze voetstappen hoort, dan is dat omdat iemand naar ons huis stapt (het staat eventjes van de weg af), en dan krijgt ze natuurlijk aandacht als die persoon binnen komt. Hier is dat echter niet het geval. En het nadeel is dat ik in het begin van de gang zit.

Dankjewel voor je complimentje :) Ik doe m'n best om gevarieerd eten te geven. Maar eigenlijk lukt me dat niet zoals ik dat zou willen. Zo zou ik vaker kiemzaadjes willen geven, maar ik zie er soms tegenop om ze te kiemen e.d., want dat duurt toch wel een tijdje. Je moet het ook goed in de gaten houden, en aangezien ik op en af ga tussen Leuven en thuis, is dat dikwijls moeilijk, en dan moet ik er m'n moeder mee lastig vallen, wat ik niet graag doe.
Zowieso heeft ze altijd teurlingszaadjes (naast de 'verplichte dingen zoals sepia en grit,...) Op een week heeft ze minimum 1 maal : snoepzaadjes, trosgierst (verstopt tussen het hooi van haar blauwe bak), pinkies of vlokreeftjes. Andere dingen krijgt ze in een frequentie van minder dan een week.
Het hangt ook een beetje van het seizoen af : in de zomer krijgt ze vaker fruit en groenten bv.
De zonnebloem sloopt ze trouwens, maar ze eet er niet van :) Als ze zonnebloempitten in haar snoepzaad vindt, gooit ze die er trouwens uit.  ::)

Hoi Kim

Ja het gaat goed zo! Ben ik heel erg blij om. Straks komt m'n moeder op bezoek. Het is namelijk krokusvakantie en dan hoeft ze niet te werken. Ik ben benieuwd hoe Flupke gaat reageren als m'n moeder hier ineens is  :D
Mocht Flupke kunnen spreken, dan zei ze "dikke dankjewel voor je kroel"  :D

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik heb ontzettend goed nieuws!  :D
Want : gisteren werd ik opgebeld en ik heb de job!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben zooooooooooooooooooooooo ontzettend blij! Het heeft bijna alles wat ik wil : het is interessant, het is dicht bij huis, het is een overheidsjob, het is part-time, alleen weet ik eigenlijk niet hoeveel het betaalt  ::) :P Er staat op het contract (wat ik via mail gekregen heb) dat ik volgens niveau B betaald word. Maar ik vind daar niks concreet over terug...

Goed nieuws voor Flupke ook vind ik! Dat betekent dat ik meteen na school ga beginnen om m'n eigen zaak uit te werken. Dat betekent dat Flupke me ook veel thuis zal zien  :D Ze krijgt er wel hoogstwaarschijnlijk een vriendinnetje bij. Daar zullen we dus voldoende tijd voor hebben. SUPER  :D :D :D :D :D :D :D :D

Groetjes
Romy