Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hey Romy .. gelukkig is je uitlag goed he !!! En wat een opluchting dat je toxoplosmase bijna weg is zeg !!!Dat was echt geen lachertje he !! Nu nog de ontgiftingskuur en dan ben je er hopelijk volledig van af he !!! Het heeft toch al lang genoeg geduurd voor je he !! En mijn vriendin haar man is inderdaad proff. in Gent hoor !! Ik zie hem niet zoveel he want hij is bijna nooit thuis he !!! Grtjs Ann

Mara

Hoi Romy

Gelukkig is de uitslag goed en is de toxoplasmose bijna weg. En wat een mooi gewicht heeft Flupke zeg.

mara

ManjaV

Hoi Romy,

Had weer heel wat bij te lezen in jouw dagboekje. Goed nieuws dat de toxoplasmose bijna weg is. Wanneer weet je of het helemaal verdwenen is? Want ik neem aan dat dit dan binnenkort weg is?

Dus Flupke is broeds? :D Dat is ook wel heel lief he. Vaak worden ze heel kroelerig als ze broeds zijn, maar soms zijn ze ook wat fel.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Ann, Mara en Manja

Dankjewel, ik ben ook erg blij dat m'n toxoplasmose bijna weg is. De ontgiftingskuur valt heel goed mee.
Wanneer ze helemaal weg is, dat weet ik niet. Hopelijk duurt dat niet te lang meer, maar ik dacht van niet.

Flupke zit nog steeds rond de 76-78 gram. Het is de eerste keer dat ze zo'n periode zoveel blijft wegen, dus daar ben ik héél blij mee. Ik hoop stilletjes dat ze blijft zo veel wegen!
Ik heb zo'n vermoeden dat haar gewichtstoename te maken heeft met de pellets die ze nu toch wel heel goed eet. Het is sindsdien dat haar gewicht gestegen is. Dus waarschijnlijk is er daar wel een verband tussen...

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hey Romy ....wat goed dat Flupke op zijn gewicht
blijft he !! En hopelijk blijft het zo he !!! Grtjs Ann

Anja

Way to go Flupke.

Ik ben trots op je. Kijk eens wat ik voor je heb.

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Ach ...wat een mooi gebaar Anja ....

Alles ok met Flupke nog ?  Nog altijd je ma niet kunnen overhalen om een popje in huis te nemen ?  Grtjs Ann

Romy

Hoi Anja

Flupke is héééééééééél blij met die dikke knuffel hoor! Ze heeft er heel erg van genoten! Dankjewel namens haar!

------------------------------------------------------------------------

Hoi Ann

Ja he, lief van Anja :)
Ik vrees dat het niet zal lukken om Flupke een maatje te geven... M'n moeder weigert pertinent. En aan de ene kant kan ik haar ook wel begrijpen hoor. Ik ga ook niet te hard zagen, anders wordt ze boos en dat wil ik niet.

--------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Omdat ik Flupke wou stimuleren om wat meer te spelen in haar kooitje, heb ik de inrichting een beetje veranderd. Ziehier het resultaat.

Zoals jullie zien, ben ik zelf aan het knutselen gegaan  ;D (het trappetje in touw)

En m'n opzet lijkt te lukken... Ze houdt zich al wat meer zelf bezig, want vroeger zat ze altijd voor haar deurtje te kijken wanneer ze eruit mocht, en dat wil ik niet meer. Ze moet leren een beetje zelfstandig te zijn.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Dat heb je mooi gemaakt. Fijn dat Flupke genoten heeft van mijn knuffel.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Dankjewel voor je complimentje!

Flupke vindt het trappetje erg leuk. Ze loopt er al gewoon overheen en ze vindt het heerlijk om aan het touw te knabbelen. Ook merk ik dat ze echt wel evenveel pellets als graantjes eet. Ik had nooit gedacht dat het zo simpel zou zijn om haar ervan te doen eten!
Groentjes en fruit blijft ze ook superlekker vinden. Zo heeft ze vandaag een bakje met salade en wortel gekregen en daar knabbelt ze de hele dag door kleine beetjes van.
Ik merk dat ze steeds minder zaadjes eet, dus dat ze meer pellets en groenten/fruit tot zich neemt. En ze blijft voldoende eten, aangezien haar gewicht zo goed is.
Ze is vandaag ook heel braaf geweest qua roepen. Ze heeft zich maar enkele keren laten horen, en het was niet storend.

Kortom, Flupke doet het heel erg goed en daar is haar baasje heel erg fier om  :D :-*

Groetjes
Romy

natacha

Hallo Romy,

Het is een hele toffe inrichting voor Flupke, als ik een valk was zou ik er ook in willen spelen  ;D ;D
ARti kan zich hier ook moeilijk bezig houden, daarom dat ik ook regelmatig met speelgoed probeer te veranderen. Maar Arti is geen speler, ze knappelt er even aan en dan zit ze weer te schreeuwen tot dat ze uit de kooi mag.

Heel veel groetjes
Natacha

Romy

Hoi Natacha

Dankjewel voor je complimentje :)

Vroeger haalde ik Flupke altijd uit haar kooi als ik er was. Daardoor heeft ze maar moeilijk kunnen leren hoe ze zichzelf kon bezig houden. En als ik ze dan eventjes in haar kooi deed, dan wou ze er meteen weer uit en de laatste tijd begon ze nog te schreeuwen ook.
Maar nu ze een tijdje bij m'n moeder is geweest, die ze goed heeft opgevangen, heeft ze geleerd dat ze er niet altijd uit mag. Nu heeft ze vaste momenten en dat gaat goed.
Ze schreeuwt bijna niet meer. En ze zit nu ook niet meer de hele tijd voor haar deurtje te wippen dat ze er uit wil.

Het is belangrijk om het schreeuwen te negeren, zelfs niet naar haar kijken als ze schreeuwt. In het begin gaat het moeilijk, want ze gaan steeds harder schreeuwen. Maar na een tijdje wordt het minder als ze begrijpt dat ze slechts aandacht krijgt als ze stil is.
Zo heeft m'n moeder het met Flupke gedaan en nu gaat het perfect. Ze begrijpt dat ze stil moet zijn om aandacht te krijgen.
Als ze toch nog even begint te krijsen, dan zet ik haar onmiddelijk terug in de kooi, zonder tegen haar te praten, en dan negeer ik haar tot ze een poosje terug stil is.

Het is even lastig, maar uiteindelijk loont de moeite wel. En ik merk dat Flupke nu veel rustiger én gelukkiger is, omdat ze nu weet wanneer ze eruit mag (vaste momenten)

Groetjes
Romy

Anja

Mara

HoI Romy

Hele mooie nieuwe inrichting van de kooi.  ;D

mara

Romy

Hoi Anja

Inderdaad  :D Zo trots als een pauw  ;D

-----------------------------------------------------------------------

Hoi Mara