Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

Gisteren ben ik op zoek gegaan naar vensterplakkers voor in m'n studio, aangezien Flupke al een paar keer tegen het raam gevlogen was. Ik wou iets neutraal, maar dat was best moeilijk, aangezien er allemaal speciale dagen voor de deur staan...
Maar ik heb er dus gevonden met allemaal sneeuwkristallen, dus toch nog redelijk neutraal. Ik heb ineens 2 vellen gekocht omdat het best een groot raam is.

En ik heb SUPER goed nieuws : daarstraks heb ik Flupke gewogen en ze weegt nu exact (zonder dat de weegschaal verspringt!)
                            78 gram   :D :D :D :D :D
Ik ben superfier om m'n Fluppie!!!!!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Wat goed van je Fluppie. 78 gram.

Ik had al gedacht dat je moeilijk aan "gewone"raam stickers zou komen. Maar sneeuwkristallen zijn wel mooi toch?

Groetjes en een welverdiende knuffel aan Flupke.

Mara

Hoi Romy

Dat is een mooi gewicht voor Flupke zeg. Hoe is het met de staartveren van Flupke?

Mara

ManjaV

Hoi Romy,

Wat goed dat Flupke nu op 78 gram zit! Dat is een heel mooi gewicht voor haar! Ik kan me voorstellen dat je heel blij hiermee bent. :D

Hier in NL kan je vaak bij een schilderzaak van die plakkers kopen, en je hebt ze ook vaak in de vorm van vliegende vogels. :D Die wilde ik namelijk eerst kopen, maar toen maakte een vriendin van mij ze zelf (dat ging ook heel makkelijk), dus heb ik nu ook vliegende vogels voor het raam dat de slaapkamer van de woonkamer scheidt.
Sneeuwkristallen is toch ook prachtig! Belangrijkste is dat het helpt, en ik denk dat het nog erg gezellig zal staan ook.

Opnieuw een knuffeltje voor Flupke!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Anja

Dankjewel!
Ik hoop nu maar dat ze dat gewicht ook behoudt. Ze heeft al 1 keertje 78 gram gewogen, maar toen is ze die extra grammetjes terug kwijt geraakt. We zullen zien.
Ja de sneeuwkristallen zijn best mooi! Maar die kan ik niet het hele jaar laten hangen  ;D Het staat nogal stom in volle zomer vind ik  :P

------------------------------------------------------------------

Hoi Mara

Dat is inderdaad een supergewicht! Hopelijk blijft het ook. We zullen zien.
Flupke heeft momenteel nog steeds 7 staartveren. De laatste is bijna volledig volgroeid, er zit alleen dicht tegen haar kont nog wat huls errond.

-----------------------------------------------------------------

Hoi Manja

Ik ben ook superblij met de 78 gram! Hopelijk kan ze het ook behouden.

Dat is een goeie tip die je geeft! Ik zal tegen de lente misschien eens langsgaan in een schilderszaak, want dan zou ik graag die ijskristallen vervangen  ;D Ze zijn wel heel erg mooi en ik ben er blij mee. Als ze hangen, dan neem ik er eens een fotootje van.
Hopelijk vind ik dan later zo'n plakkers met vogels, ik denk dat ik dat ook heel mooi ga vinden.
Fijn dat een vriendin van jou zelf raamstickers maakt! Heel vroeger heb ik dat ook nog gedaan in school, maar ik was er niet zo handig mee  :-X

Het knufje zal ik zeker overbrengen!

Groetjes
Romy

Caroline

Mooi gewicht hoor!!

Nu houden zo Flupke.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Romy

Hoi Caroline

Ik vind 78 gram ook een mooi gewicht.
Maar gisteren heeft ze niet zoveel gegeten... Hopelijk is ze niet afgevallen!
Morgen ga ik naar huis, dus in de loop van de namiddag kan ik ze opnieuw wegen. Ik laat jullie zeker het resultaat weten!

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Flupke doet heel vreemd deze morgen... Ze blijft maar roepen, ook al zit ze bij mij  :-\ Heel vreemd allemaal.
Ik heb al gedacht dat ze misschien zit te roepen om trosgierst, maar ik wil haar dat ook niet de hele tijd geven. Gisteren heeft ze al niet zoveel zaadjes gegeten.

Ik heb dan maar (tegen mijn principes in) een doek over de kooi gedaan. Ze is nu wel een beetje stiller, maar ik hoor haar nog. Maar nu is het niet meer storend voor de buren in ieder geval.

Laat ons hopen dat dit een eenmalig iets is. En dat ze, wanneer ik terug ben van de colleges, straks wat stiller is!

Straks, na 16u, zal ik ook een foto proberen te nemen van m'n stickerraam  ;D

Groetjes
Romy

Valerie

Waar raar dat Flup ineens zo zit te gillen. Ik hoop voor je dat het eenmalig is, want dat is niet leuk aan uw oortjes.  :-X
Ze begint toch niet te puberen? Dan kunnen ze ook de hele dag zitten gillen en krijsen.  :-\
Ik weet er alles van: 2 gillende/krijsende mannetjes in de woonkamer en een man die helemaal doorgedraaid wordt.  :-\ :-X ;D
Gelukkig is dat nu wel voorbij.  :)

Romy

Hoi Valerie

Flupke is ondertussen al meer dan een jaar oud, dus ik denk niet dat ze aan het puberen is.
Op het einde van vorig academiejaar, toen merkte ik dat ze puberde, want toen ging ze echt voor het minste zitten gillen. Gelukkig kon ik dit toen oplossen door ze thuis te laten omdat ik dan blok had en examens en ik ben dan niet op m'n studio gebleven (ook gedeeltelijk daarom hoor).

Gelukkig was ze terug stil toen ik thuis kwam.

Eigenlijk kan het mij niet zoveel schelen hoor of ze schreeuwt of niet, ik heb voor een valkje gekozen.
Maar m'n buren niet  :-\ En ik wil echt niemand tot last zijn! Daar ben ik het meeste mee bezig.

Ik heb zonet wat foto's gemaakt. Eerst moet ik ze nog verkleinen en dan uploaden. Dat komt straks :)

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Zoals beloofd heb ik foto's gemaakt van m'n stickerraam. Maar hij is niet meer zoals hij eerst was.
Omdat Flupke deze morgen zo onrustig was, dacht ik dat het misschien kwam door de plakkers... Daarom heb ik er een deel af gehaald. Alleen de grootste hangen er nu nog.

Hier zien jullie de rest van de plakkers die nu niet meer aan het raam hangen.

En nog enkele fotootjes van Flupke aan het poetsen :

En hier nog eentje van haar staart :

Groetjes
Romy

Dafrinja

Heeey Romy!

Leuk hoor, dat raam. En nu hopen dat het effect heeft. Ik hoop dat Flupke er niet meer tegenaan vliegt.
En die staart van Flupke is ookal mooi hoor! Wat een verbetering!
Flupke is een mooi valkje, ik vind die donkere veertjes op haar koppie, net boven t snaveltje erg mooi.

Knuffie aan Flupke en groetjes aan jou,

Dafrinja

Anja

Hoi Romy,

Leuk geworden zeg je raam. Hoop dat ze er nu niet meer tegen aan vliegt.

De staart...............................geweldig zeg.

Heb je ze al gewogen?

Groetjes Anja

Romy

Hoi Dafrinja

Dankjewel voor al je mooie complimenten, ik ga er bijna van blozen  :-*
Het knufje heeft ze met veel plezier in ontvangst genomen  :D

---------------------------------------------------------------------

Hoi Anja

Ik ben ook heel fier op Flupke haar staart!
Als Flupke morgenochtend niet meer zo roeperig is, dan ga ik de rest van de raamplakkers er terug op hangen.

Aangezien ik nu nog in m'n studio ben, heb ik ze nog niet kunnen wegen. Ik heb hier namelijk geen digitale weegschaal. Je zal nog even geduld moeten hebben tot morgennamiddag, want dan ga ik naar huis  ;D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Ja hoor tot morgen kan ik wel wachten ;) ;) ;)

Groetjes Anja