Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Anja en Mara

Snavelstift  ;D Die moet ik onthouden  ;D :P

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Wat een leuke foto's zeg. Ik vind het altijd zo lief om te zien hoe ze zich helemaal 'opblazen', dan zitten ze zo lief bij je. Flupke dus ook. Echt prachtig om te zien.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Dat klopt! Het is erg grappig om te zien hoe ze zich zo opblazen. Dan zien ze er echte dikzakjes uit  ;D Flupke zet dan ook soms een 'baardje' op. Ik hoop dat je begrijpt wat ik hiermee bedoel? Dan wordt haar ondersnavel wat bedekt door veertjes... Ook heel grappig om te zien  :D

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Alles gaat goed hier met Flupke
Alleen... ze is soms wat luidruchtig... Toen ik daarstraks terugkwam van de lessen hoorde ik 1 schreeuw toen ik nog op de trappen liep. Wanneer ik dan binnen kwam, schreeuwde ze ook, maar dan kan ik ervoor zorgen dat ze stopt dus dat is niet zo erg.
Alleen weet ik dus niet of ze stil is of niet als ik weg ben... Nu denk ik erover om een recorder of te plaatsen als ik weg ben, zodat ik kan beluisteren of ze geschreeuwd heeft... Of heeft iemand een beter idee??

Oh ja, de radio... Dat ga ik eens moeten proberen. Eventueel vraag ik of ik eentje van thuis mag lenen, om te zien of het werkt!

Ik wil echt niet dat andere mensen gestoord worden door Flupke haar geroep... Aan de eigenaars heb ik ook verteld dat Flupke geen lawaai maakt, anders mocht ze niet meekomen! Want het gebouw wordt aangeprezen voor zijn rust en stilte, en dan wil ik niet de onruststoker zijn! Ik voel me er best wel een beetje rot door...

Groeties
Romy

Anja

Hoi Romy,

Wat vervelend dat Flupke mss schreeuwt. Je zou een recorder kunnen plaatsen maar die zal mss niet alle uren op kunnen nemen dat je weg bent. Ik zou sowieso een radio plaatsen dan heeft ze ook wat geluid.

Kop op meissie mss heeft Flupke je wel aan horen komen. Ik had vandaag mijn valkjes al gehoord zonder dat ik de poort had aangeraakt. Volgens mij hebben zij wel een zeer goed gehoor.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Het kan idd dat valkjes een zeer goed gehoor hebben. Maar zou ze dan specifiek mijn stap herkennen? Want er lopen nog meer mensen op en af vanaf hun studio naar de trap en omgekeerd.
Ik moet erbij vertellen dat ik deze keer gewoon doorstapte en je mijn hakken goed kon horen. Normaal gezien let ik daarop, want dat weergalmt nogal. Maar deze keer was ik in gedachten verzonken en heb ik er dus niet op gelet... Dat zou misschien kunnen verklaren dat Flupke me kon horen stappen?
Langs de ene kant zou ik graag met m'n buur praten om te vragen of hij er last van heeft. Maar ik ken die niet en ben bang op een bitse reactie of zo... En als Flupke dan toch geen lawaai maakt als ik weg ben, dan heb ik die persoon misschien onnodig ongerust gemaakt...
Of misschien maak ik mijzelf wel onnodig ongerust en is Flupke een voorbeeldig valkje?
Lastig he...

Maar je hebt gelijk dat een radio misschien wel veel kan helpen. Ik mag niet vergeten eentje mee te brengen :)

Gelukkig gaat anders alles heel goed hoor. Ze is superlief en aanhankelijk. Ook kan ze op haar eentje bezig zijn als ik haar in haar kooitje doe als ik bv eten klaarmaak.
Ze vliegt ook al stukjes! Als ze los zit en ik ga bv naar m'n badkamertje, dan komt ze soms achtergevlogen  :-* Het is maar een paar meter, maar ze voelt haar precies wel steeds op haar gemakje hier!

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Weet je wat ik denk, dat is dat Flupke overdag helemaal niet zo veel aan het fluiten is, maar alleen als ze je hoort. En ik denk wel dat ze je tred herkent, want mijn valkjes herkennen ook het geluid van mijn auto. ;D ;D Zo slim zijn ze. Het is net als met honden, die herkennen ook je eigen geluid.
Volgens mij zit Flupke overdag gewoon lekker te slapen. En anders vraag je toch aan je kamergenoten of ze wel eens last hebben? Ik heb dit ook regelmatig aan mijn buren gevraagd, omdat ik ook niet voor overlast wil zorgen. Je zult zien dat het meevalt. ;)

En oh ja, ik weet wat je bedoelt met het 'baardje' opzetten. Dat ziet er heel lief uit. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Romy,

Ik denk dat Manja best eens gelijk zou kunnen hebben.
Idd mijn hondjes reageren ook op ons geluid.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Manja en Anja

Ik wil jullie bedanken voor jullie reacties! Daardoor ben ik toch al een beetje gerustgesteld.
Wanneer ik 's morgens nog even aan de deur sta te luistervinken als ik vertrokken ben, dan hoor ik haar ook nooit. Het was alleen nu deze keer dat ik haar vanaf de trap hoorde. En het was maar 1 gil dat ze gaf. Ze zal me idd wel horen afkomen hebben.

Manja, ik durf niet goed te vragen aan m'n buur of hij er last van heeft, omdat er eigenlijk in het huisreglement staat dat er geen huisdieren mogen gehouden worden. Uiteraard heb ik wel de toestemming van de eigenaars gekregen en is dit vermeld in mijn contract, maar ik kan me inbeelden dat iemand daar niet blij mee is als hij doelbewust een studio in dit gebouw gekozen heeft om geen 'last' te hebben van zo'n situaties. Als ik zou weten dat die persoon vriendelijk is en daarvoor openstaat, dan zou ik er geen probleem mee hebben om er met hem over te praten, maar ik ken hem helemaal niet en ik heb hem ook nog nooit gezien...

Maar ik zal proberen er mij gewoon niets meer van aan te trekken, aangezien jullie het wel bij het rechte eind zullen hebben  :) Uiteindelijk wijzen de feiten ook in die richting  :)

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

ik zou idd geen slapende honden wakker gaan maken.
Wie weet gaan je buren wel klagen als jij iets gaat vragen over Flupke.

Vergeet de radio niet.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Zo denk ik er ook over.
Ik neem ook aan dat als ze last hebben van Flupke, dat ze me dan wel zullen aanspreken?
Ik maak elke week een lijstje met wat ik van thuis moet meebrengen en daar heb ik alvast de radio bij geschreven  :)

Woensdagmiddag kan ik al naar huis want voor de rest van de week heb ik dan geen les meer. Dus Flupke zit alleen morgen nog alleen van 9u30 tot 16u15 en woensdag van 10 tot 13u. Ik zal wat trosgierst ophangen zodat ze wat te doen heeft als ik weg ben :) Alleen merk ik dat ze eigenlijk niks doet als ik er niet ben... Ook eet ze niet of zo... Ze gaat ook altijd heel gulzig eten als ik net terug ben!
Maar waarschijnlijk zal ze gewoon rustig zitten slapen dan, neem ik aan. Want ze is altijd superactief als ik thuis kom!

Ik zal het alvast morgen eens in de gaten houden of ze van de trosgierst gegeten heeft...

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Heykes ...wat een mooie foto's van Flupke heb je gemaakt !!
En wat dat fluiten betreft , ik denk er net zo over als Anja en Manja dus ...misschien zachtjes de radio aan en denk ook dat ze op jouw geluid begint te roepen hoor !!Niet die van anderen denk ik !! Maak je maar niet te erg ongerust daarover
zou ik zo zeggen !!   Grtjs Ann

Romy

Hoi Ann

Bedankt om me gerust te stellen! Ik denk ook dat ik een beetje te hard van stapel gelopen ben. Maar dat ligt een beetje in m'n karakter...
Ook m'n moeder zegt nu dat Flupke mijn stap herkent en enkel daarop reageert! Dus ik ben redelijk gerustgesteld.
Vandaag zit ze een hele dag alleen, maar ik ga kleine stukjes trosgierst verstoppen in haar kooitje, zodat ze wat heeft om haar mee bezig te houden. Ook geef ik misschien nog wat eivoer.

Groetjes
Romy

Romy

Oh, ik vergeet jullie bijna een nieuwtje te vertellen!

Dit weekend is er een afgebroken staartveer uitgevallen. We kunnen dus binnenkort bij Flupke een extra staartveer verwachten  ;D

Groetjes
Romy

Romy

Hoera hoera!

Goed nieuws!
Flupke heeft vanmorgen niet geschreeuwd toen ik vertrok. Toen ik terug thuis kwam heb ik heel voorzichtjes geweest zodat ze m'n stap niet kon horen en ze heeft opnieuw niet geschreeuwd! Ook niet toen ik m'n kamer binnen kwam.

En als kers op de taart heb ik opnieuw 2 uitgevallen, afgeknakte staartveren gevonden op de grond  ;D

Groetjes
Romy