Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Dafrinja

Heeeey, Flupke lijkt wel in de rui!?! ;D  :o  :P
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de staart van Flupke er nu uitziet, in vergelijking tot je handtekening. Is het al wat beter? Buiten die uitgevallen veren dan... ;D
Kroelie voor Flupppppieee  :-* :-*

Groetjes aan jou
Dafrinja

Mara

Hoi Romy

Wat goed dat Flupke niet schreeuwde toen je vanmorgen bent vertrokken.  ;D En volgens mij is Flupke in de rui.

Mara

Romy

Hoi Dafrinja en Mara

Ik denk ook dat Flupke in de rui is  ;D
Haar staart ziet er nu als volgt uit : ze heeft momenteel 4 staartveren, twee langs beide zijden, helemaal aan de buitenkant. Ze is dus mooi symmetrisch  ;D De rest is allemaal afgeknakt. (ze heeft nog nooit een volledige staart gehad).
Ondertussen zijn er nu 3 afgeknakte staartveren uitgevallen, dus ik ben erg benieuwd waar die gaan uitkomen!

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Misschien krijgt Flupke nu dan een mooie staart.

Mara

Romy

Hoi Mara

Dat hoop ik heel erg! Want dat verdient ze wel vind ik  :) Misschien kan ik ooit meedoen aan de fotowedstrijd 'het mooiste witmaskertje'  ;)

Groetjes
Romy

Inge88

Hi romy,

Kan me voorstellen dat je je rot voelt onder dat Flupke misschien lawaai maakt...
Maar zoals eerder gezegd, volgens mij horen valkjes gewoon heel goed en herkennen het geluid van iemand...
Zo herkende Casper, mijn vorige valkje altijd mijn vader als die thuis kwam van het werk. Dan was hij nog niet bij de poort of ze begon al geluid te maken. Soort waakvalkje  :P

Anja

Hoi Romy,

3 hoeraatjes voor Flupke. Hoera......hoera..........hoera.
Goed zo Flupke.

Dat van de staart herken ik wel. Yara heeft dat ook heel erg. En dan als ik denk mmmm staart ziet er weer eens mooi uit.........boem staartveren gebroken.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Inge

Het is echt heel fijn om te horen dat er meerdere valkjes zijn die reageren op het geluid van een bekend iemand. Dat stelt me gerust dat Flupke zwijgt en alleen roept als ze mij hoort!

----------------------------------------------------------------

Hoi Anja

Wat sneu dat Yara ook zoveel last heeft van afgeknakte staartveren! Maar ik weet een remedie : nooit meer denken dat haar staart er mooi uitziet  ;D :P ;D :P

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Dat zal ik doen hoor.

Groetjes Anja

Romy

Hoi iedereen

Flupke is vandaag opnieuw erg flink geweest tijdens mijn afwezigheid. Ze heeft dus niet geschreeuwd bij het weggaan of thuiskomen.

Ook heb ik nu overduidelijk gemerkt dat Flupke gegeten heeft tijdens mijn afwezigheid. Het was al verschillende dagen zo dat ik dacht dat ze niet at als ik weg was. Ik had de indruk dat ze gewoon niks deed als ik er niet was!
Maar deze morgen had ik een vers potje met zaadjes gehangen en toen ik vanmiddag thuis kwam, lagen er gelukkig lege hulsjes in. Ook was ze aan haar hooi aan het frunniken.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Zie je wel je maakt je te snel zorgen. Dat doe ik ook hoor maar dan is het fijn te weten dat ze het wel goed doet en dat ze eet.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ja dat is waar, ik maak me soms te snel zorgen. Maar ik wil niet te nonchalant worden in zo'n dingen. Ik zou het mezelf nooit vergeven mocht er iets fout lopen omdat ik niet opmerkzaam genoeg was!

Trouwens, ik ben weer wat vergeten te vertellen  ::) Ik word wat vergeetachtig vrees ik...
Maar : Flupke weegt nu al 3 weken op rij 74-75 gram :) Ik ben best trots op haar  :-*

groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Hihihihihi ik weet wat het is als je dingen vergeet.

Wat goed van Flupke zeg. Geef haar maar een dikke knuffel van me.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Heb je daar nog veel last van dan? Ik heb dan wel geen TIA gehad, maar ik kan er ook over meespreken hoor  ;D De briefjes en post-its doen hier heel goed werk  :P
M'n agenda zou ik ook niet meer kunnen missen hoor! Ook al ben ik nog maar 22  :-[

groetjes
Romy

PS : Flupke vond de knuffel héérlijk  :D

Romy

Hoi iedereen

Met Flupke gaat alles heel goed, maar met mij iets minder... Het moet me echt ff van het hart want ik heb niet de indruk dat m'n moeder het serieus neemt...

Al een hele tijd heb ik last van vermoeidheid en nu heeft de dokter (eindelijk) gevonden waardoor het komt : ik heb toxoplasmose. Meestal gaat dit ongemerkt voorbij, maar bij mij dus niet, waardoor ik zo moe ben.
Dit kan alleen met zware AB behandeld worden en daar ben ik gisteren mee begonnen. En ik voelde al meteen waarom mijn huisarts me zo gewaarschuwd heeft... Misselijk, draaierig, pijnlijke maag, beverig,... Normaal moet ik deze pillen een maand lang nemen, maar ik zie het nu al bijna niet meer zitten  :'(
Ook moet ik aangepast eten omdat er een aangeboren afwijking aan mijn lever is vastgesteld. Die is normaal, maar er is een enzyme tekort waardoor hij meer moet werken dan bij iemand anders. Daardoor moet ik heel goed opletten dat ik m'n lever niet te zwaar belast, aangezien ze al zoveel moet werken.
M'n voeding moet ik ook aanpassen om de AB zo goed mogelijk te kunnen verwerken. Het is dus plots een hele ommeslag...
Nu, ik moet positief blijven en gelukkig heb ik dit nu voor en is het niet in de examens of zo. Alleen ben ik een beetje bang dat als het nu blijft zoals het is, ik niet meer met de auto ga kunnen rijden, aangezien ik zo duizelig ben. En dat betekent dat ik niet meer naar school toe kan...

Pfff, het is erg lastig... Hopelijk is het slechts een reactie van m'n lichaam die na enkele dagen weer over is (als m'n lichaam aan de pillen gewend is).

Groetjes
Romy