Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

29 augustus 2007, 12:01:33 #1335 Last Edit: 29 augustus 2007, 17:03:29 by Rianne
Ik volg je ook Flupke en wij zijn ook belgische valkjes
Grtjs !!!

Romy

Hoi Dierenfreackske

Fijn dat je mijn dagboekje volgt!

---------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Deze morgen heb ik Flupke gewogen en ze weegt nu randje af 73-74 gram!
Waarschijnlijk klopt de uitleg van Anja dat Flupke door de opwinding van mijn terugkomst wat is afgevallen.

Deze morgen deed ze erg gek : Er werd gestofzuigd en ze zat bij mij. Toen ze op mijn vinger ging zitten, deed ze haar vleugels helemaal open! Af en toe flapte ze eens, maar niet zoveel. Ze ging wel naar voor een achter met haar lijfje, alsof ze stilstaand vliegtuigje speelde :) Ze zat daarbij ook door haar pootjes gehurkt. Ik kon jammergenoeg geen foto nemen omdat mijn vriend de camera bij zich heeft.
Toen het stofzuigen ophield, was het ook meteen gedaan met Flupke haar gek gedoe.
Vreemd he  :D Maar oh zo gek om te zien  ;D
Oh ja, ik mocht ook helemaal niet aan haar komen! Dus niet kroelen of strelen, want dan hapte ze naar me.

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Dat doen ze bij mij als ik mijn tanden poets in de vogelkamen... Ik heb een electrische tandenborste en op die geluid gaat ze zich in allerlei bochten wringen... Alsof ik met de plantenspuit ze een douche aan het geven ben hahaha. Ook vleugels wijd en alles.

Schattig toch, hè?

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Wat grappig dat jou vogeltjes dat ook doen! Het is inderdaad heel erg lief en grappig om te zien.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ondertussen is Flupke weer goed op gewicht en is ze terug haar oude zelf. Om haar hiermee te belonen heb ik haar vandaag een bakje kiemzaadjes met nat eivoer gegeven. Meestal deed ik geen extra water meer bij het eivoer, maar deze keer dus wel. Ze vond het zeker niet minder lekker en heeft dus enorm gesmuld. Dat zag ik enkele uurtjes later (ik ben even weg geweest tussendoor) aan haar snaveltje hoor! Er zat een hele dikke koek omheen en dat heb ik dan maar losgepeuterd. Ze vond het helemaal niet erg, het leek alsof ze begreep wat ik aan het doen was  :-* Het is dan ook zo'n schatje  :D
Momenteel is ze straaljagertje aan het spelen  ;D

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Leuk is dat he, om te zien hoe je valkje zo geniet van wat lekkers te eten! :D :D
Bij mij spelen ze hier ook straaljager. ;D ;D
Fijn dat ze weer goed op gewicht is.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Romy,

Leuk hè dat straal jagertje spelen. Yubel doet dat altijd als hij net uit de kooi komt.

Fijn dat Flupke haar oude gewicht weer terug is.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Romy

Wel fijn hoor, dat het nu weer beter gaat met het gewicht van Flupke. En ja, onze Pipo speelt ook altijd voor straaljager als hij net uit de kooi komt, maar Pipo is een grasje....

Mara

Dierenfreackske

Hey Romy........wat leuk he dat straal-jagertje gedoe !
Ze kunnen toch soms gekke toeren uithalen he en
terwijl zo lief doen he !!Grtjs Ann !

Romy

Hoi Manja

Het is inderdaad erg leuk om te zien dat Flupke zo aan het smullen is, ze is dan echt heel opgewonden als ze me ziet afkomen met de kiemzaadjes, ze vliegt bijna letterlijk op het potje af  ;D
Ik ben erg blij dat ze terug op gewicht is!

Hoi Anja

Dat straaljagertje spelen is echt superleuk om te zien! Maar soms wel een beetje beangstigend omdat ik soms bang ben dat ze ergens tegenaan vliegt! Maar dat heeft ze gelukkig nog nooit gedaan. Doet enkel Yubel dat bij jullie?
Ik ben ook erg blij dat haar gewicht terug goed is!

Hoi Mara

Ja ik ben erg blij met haar goede gewicht! Wat grappig dat jou grasje ook straaljagertje speelt! Het is blijkbaar niet alleen iets wat valkjes doen!

Hoi Dierenfreackske

Dat straaljagergoed is idd super om te zien!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Alleen Yubel doet dat want hij is de enige die kan vliegen. De veren van Yeuntje zijn nu ook aan het groeien maar zij vliegt niet. Alleen als ze schrikt maakt ze 3 rondjes door de kamer zonder straaljager effect.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Tuurlijk, dat was ik vergeten!

----------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Het lijkt er een beetje op alsof Flupke opnieuw in de rui komt... Ze is pas begin dit jaar in de rui geweest en die heeft toen wel redelijk lang geduurd (ze raakte er niet zo goed doorheen). Ik heb dan ruihulp gegeven onder de vorm van druppeltjes in haar water en kort erna was ze er doorheen.
Maar ze heeft altijd pennetjes blijven hebben (nu en dan eentje). De laatste dagen echter, heeft ze al verschillende grotere veren verloren en daarom lijkt het mij alsof ze terug in de rui gaat.

Ik heb er enkele vraagjes over : zijn er bepaalde periodes in het jaar waarin de meeste vogels in de rui gaan? Of is dit verschillend naargelang het valkje? Klopt het dat ze 2 maal per jaar in de rui gaan? Of heb ik het fout voor?

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Hoe is het? Alles goed met Flupke?

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Alles gaat hier zijn gewone gangetje. Flupke is mooi op gewicht (75 gram), ze eet en drinkt goed, krijgt regelmatig wat groenvoer en ze heeft dus ook geen plakpoepjes meer gehad.

Gisteren heeft Flupke wel de hele dag alleen gezeten, omdat ik met m'n moeder naar Leuven ben geweest om mijn nieuwe studio in orde te brengen.
Dat merkte ik meteen deze morgen want normaal gezien gaat ze altijd eerst straaljagertje spelen, maar nu wou ze liever bij me zitten om te kroelen  :-* Ondertussen is ze daarna dan wel al een half uur bezig met straaljagen  ;D

Ik heb de laatste dagen toch weer geen grote veren meer gevonden, heel vreemd  ???
Maar voor het geval ze toch duidelijk in de rui gaat, heb ik snoepstokken voor de rui gekocht. Dat had ik nog nooit gezien, maar ze stonden in promotie, dus heb ik ze meegebracht. Helpt het niet, dan heeft ze toch lekker kunnen knagen  :)

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Het gaat ineens wat minder met Flupke.
Deze morgen woog ik haar en haar gewicht is slechts 68 gram meer... Gisteren was dat 70 gram. Toen heeft ze samen met mij buiten gezeten (in haar kooi uiteraard) en heeft ze nog mango en perzik gegeten.

Deze morgen deed m'n moeder Flupke haar kooitje open, en ze had er geeneens interesse in. Ze bleef gewoon zitten. Normaal gezien is ze superenthousiast en zit ze te wippen van ongeduld om eruit te mogen. Daarna gaat ze dan meestal als een straaljager door het huis vliegen.
Maar deze morgen dus niet... Ze bleef gewoon zitten.

Toen ik binnen kwam, heb ik haar eruit gehaald. Ze heeft nog steeds niet gevlogen. Nu heb ik haar terug in haar kooi gedaan omdat ik aan het eten ben. En nu zit ze wel te fluiten en over en weer te lopen om eruit te mogen...

En net vandaag ga ik de hele dag weg! Ik heb al een extra potje eten gemaakt : eivoer met wormpjes, daar is ze normaal gezien gek op! Dus ik hoop dat ze er veel van gaat eten.

Natuurlijk zoek ik nu naar oorzaken... Misschien dat ze gisteren wat stress gehad heeft door buiten te staan?? Een slechte nacht gehad? Gisteren heeft ze (binnen) ook wel héééél veel gevlogen... Ik weet het echt niet, maar hoop ten zeerste dat ze terug wat aankomt!

Ik moet er wel bij zeggen : Flupke is nogal een jojo qua gewicht... Het kan soms echt wel verschillende grammen omhoog en omlaag gaan! Maar 68 gram, dat is toch echt weinig, meestal gaat ze niet onder de 70.

Vanavond als ik thuiskom, zal ik haar meteen wegen, hopelijk kan ik dan beter nieuws brengen!

Groetjes
Romy