Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Anja

Het kwam eigenlijk vanzelf hoor, ik zat klaar met een doekje om Flupke haar bekje af te vegen, toen ze het ineens zelf deed  :D

----------------------------------------------------------------------

Hoi Mara

Ik denk ook dat Flupke te weinig drinkt... Daarom denk ik er over om een bakje met water erbij te hangen in haar kooitje, wat hoger dan het rvs bakje nu. Misschien dat ze dan wat meer gaat drinken.
Gisteren heeft ze druif gegeten en vanmorgen had ze al geen plakpoep, gelukkig. Het lijkt er dus op dat ik de oorzaak gevonden heb.
Dat wat je zegt van je rosella, dat doet Flupke ook als ze geen doekje heeft!  :D
Een filmpje zal erg moeilijk zijn, maar als het nog eens gebeurt zal ik vragen dat m'n moeder in de aanslag staat met de fotocamera  :)

-------------------------------------------------------------------

Hoi Monky

Na de examens heb ik toch 3 weken vrij gehad, dus dat deed wel deugd! Jammergenoeg moest er toen wel veel geregeld worden en was er veel bezoek e.d. Dus écht uitrusten was er niet bij, maar de druk die wegviel, deed al veel.
Op het werk ben ik niet echt moe, aangezien het geen fysiek werk is, maar tegen de avond heb ik meestal wel hoofdpijn, omdat ik de hele dag achter de computer zit. En dan ben ik ook erg moe, want meestal ga ik rond 21u al slapen... Maar ik ben nu al bijna halverwege. M'n vakantiejob duurt tot 14 augustus en op 15 augustus vertrekken we dan naar de Provence op reis. Ik zie er al enorm naar uit, behalve dat ik Flupke heel hard ga missen  :'(

De plakpoepen, daar zie ik gelukkig al wat verbetering in, gelukkig! Ik let er dan ook op dat ze regelmatig groenten en fruit krijgt met vocht in. Dat lijkt dus echt te helpen.

Ik probeer het zeker rustig aan te doen hoor, het is niet voor niets vakantie. En hopen dat m'n vakantiejob snel voorbij is, dan kan het echte rusten pas beginnen :)

Groetjes
Romy

Monky

Hey Romy,

Hoe gaat het met jou en je kleine Flupke?  :D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Wat fijn dat je dat vraagt  :-*
Ik ben trouwens érg weinig op het forum te vinden, omwille van m'n vakantiejob. Ik verwacht dat eens het schooljaar weer begint, ik opnieuw wat meer tijd voor het forum zal hebben.

Met Flupke gaat het trouwens erg goed! Deze week ligt er al de hele tijd een wortel in haar kooitje. Dat eet ze heel graag en ze knabbelt er dan ook regelmatig aan. Ik heb al verschillende keren een nieuw stukje moeten leggen want ineens was het weg  ;D
Ook hangt er nu een bakje water boven in de kooi, zo heeft ze meer gelegenheid tot drinken.

En het blijkt vruchten af te werpen want sindsdien heeft Flupke geen plakpoepjes meer gehad!  :D

Ze heeft ook een mooi gewicht van 75 gram. Ietsje minder dan ze al gewogen heeft, maar ze vliegt dan ook wel veel de laatste tijd. Sinds ik ga werken, zorgt mijn moeder er overdag voor en in de voormiddag mag ze dan ook vliegen. En daar maakt ze gretig gebruik van! Ze begint zelfs al een beetje straaljagertechnieken te gebruiken  ;D

Met mezelf gaat het redelijk. Het full-time werken valt me redelijk zwaar, maar het einde is in zicht! Nog 1 week en 2 dagen en dan ben ik er vanaf. Dan vertrekken we op reis voor 10 dagen.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Fijn dat het goed gaat met Flupke zeg. Dan is het toch het tekort aan water geweest.

De laatste loodjes voor jou en dan lekker genieten op vakantie.

Groetjes Anja

Inge88

Ik kreeg geen notificaties meer, dus dacht dat je gewoon niks meer geschreven had.

Nog ff en dan lekker vakantie houden. Kan me heel goed voorstellen dat je Flupke dan missen gaat. Ik ga Paddy & Indy ook erg missen...  :(

Veel plezier alvast! Want als jij weg gaat, ben ik nog op vakantie.

Mara

Hoi Romy

Wat fijn dat het goed gaat met Flupke. Hoe gaat het met haar plakpoepjes?

Mara

Romy

Hoi Iedereen

Met Flupke gaat het erg goed hoor, ik heb geen plakpoepjes meer gevonden!  :D

Ik wil mij wel excuseren aangezien ik bijna niet meer reageer in jullie boekjes... Ik heb erg weinig tijd en als ik al even tijd heb, dan probeer ik zoveel mogelijk te lezen, want het is telkens een grote pak!
Maar hiermee wil ik zeggen dat ik jullie zeker niet vergeten ben hoor!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

we begrijpen het wel hoor. Je hoeft je niet te excuseren ;) ;) ;)

Groetjes Anja

Mara

Hoi Romy

Ik heb er begrip voor hoor.

Mara

Romy

Anja

ManjaV

;D ;D

Hoe gaat het verder Romy? Je gaat al bijna op vakantie, heerlijk zeg.

Hoe gaat het met Flupke?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mandy

Hahaha Flupke met haar kakbak. ;D
Hier in de volière heb ik een schaal met hooi en stro en daar spelen de valkjes ook graag mee. Die is eigenlijk blijven staan van toen ik er nog konijnen in had. ;)
En heb je nog nieuwe foto's? Haar rechtse oogje was nog geïrriteerd zag ik op de laatste foto's, is dat nu beter?
En het wordt wel tijd voor een nieuwe foto in je handtekening hé, ze is al zoveel mooier geworden. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Romy

Hoi Manja

Wat fijn dat je dat vraag, vind ik altijd erg vriendelijk! Met mij gaat het goed hoor, wel erg moe, maar dat komt van het werken.
Volgende week woensdag vertrekken we op reis, rond 4u 's morgens om zo weinig mogelijk files te hebben.
Met Flupke was het vandaag ietsje minder, ze had vanmorgen een plakpoep, waarna ze terug gewoon kon poepen, maar deze avond had ze opnieuw een plakpoep... Hopelijk is het slechts eenmalig en begint het niet van vooraf aan! Ik zorg alvast voor genoeg groenvoer!

--------------------------------------------------------------------

Hoi Mandy

Wat fijn dat je eens in mijn boekje reageert, dankjewel!
Flupke maakt heel regelmatig gebruik van haar kakbak, ze vindt het echt fijn om er met het hooi te spelen, of aan haar snoepstok te knabbelen. Momenteel liggen er ook stukjes wortel in omwille van plakpoepjes, en daar is ze gewoonweg verzot op!
Leuk om te horen dat ook jou valkjes graag met hooi spelen!

Momenteel heb ik geen nieuwe foto's meer van Flupke... Daar zal ik toch eens werk moeten van maken he! Ik zal de camera terugvragen aan m'n vriend, want zijn ouders hebben hem gebruikt op reis. Dit weekend zal ik eens een reportage proberen te maken :)
Haar oogjes zijn ongeveer hetzelfde gebleven... Het gaat een beetje op en af. Soms zijn ze verschillende dagen heel mooi, andere dagen zit er dan een beetje etter in. Ook is het een beetje vervelend dat Flupke haar oogjes niet volledig kan sluiten. Dit is waarschijnlijk zo gekomen door de erge ontstekingen toen ze klein was. Maar dit heeft nu wel als gevolg dat ze pluisjes in haar oogjes krijgt als ze zich poetst.

En je hebt inderdaad gelijk over mijn handtekening! Hopelijk kan ik een mooie foto maken dit weekend, dan zal ik hem aanpassen :)

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Dus je vakantie zit er bijna aan te komen. Ik heb volgende week een weekje vrij, maar moet wel woensdag werken omdat er een collega werkt die zelden alleen staat, ach ja, een ochtend overleef ik wel.

Jammer dat Flupke vandaag last had van plakpoepjes. Ik hoop dat het inderdaad eenmalig is.

Mara