Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Romy,

Nou, ik heb weer heel wat gemist zie ik.  :-[ Ik wil je allereerst van harte feliciteren met het behalen van je examens! Geweldig, goed gedaan! Ik kan me voorstellen dat er nu een last van je schouders is afgevallen. Ik vind het knap van je.

En dan binnenkort nog op vakantie ook? Leuk zeg! :D Nu kan je er des te meer van gaan genieten. ;)

Hoe gaat het met Flupke? Ik lees dat je haar wormpjes geeft! Wat grappig. Ach ja, in de natuur zullen ze het toch ook eten, denk ik. Daar eten ze ook insecten.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Mara

Gisteren ben ik met mijn vriend naar het reisbureau geweest en het is beslist : we gaan eens op een hele andere manier op vakantie, namelijk naar de provence met de auto, voor 10 dagen. We zijn erg benieuwd hoe het gaat meevallen, aangezien we normaal altijd met het vliegtuig weggaan. Maar omdat we nu pas heel laat konden boeken, omdat ik m'n resultaten moest afwachten, waren de vliegvakanties heel erg duur en moesten we dus een alternatief zoeken. En dit is het dus geworden :)

--------------------------------------------------------------------

Hoi Inge

Levende zou ik ook niet willen geven hoor, ik zou te bang zijn dat er eentje uit het bakje valt en tussen de houtsnippers gaat rondkruipen of zo, bah!  :-X

----------------------------------------------------------------------

Hoi Manja

Bedankt voor je felicitaties  :-* Het is inderdaad een loodzwaar blok die van mij afgevallen is... Waar ik op vakantie ga, dat kan je lezen hierboven. We gaan van 15 tot 25 augustus en daarna is mijn vriend nog 1 week thuis en kunnen we nog wat daguitstapjes doen ook. Maar vooraleer we op reis gaan, ga ik wel nog 1 maand vakantiewerk doen.
Met Flupke gaat het erg goed hoor, ze is superactief vandaag! Waarschijnlijk door het mooie weer, haha!
De wormpjes zou ik echt als 1 van haar favorieten kunnen noemen, naast kiemzaadjes. Ze vindt het gewoonweg heerlijk!

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Wat anders kan ook eens iets leuks zijn!!

Ik ben gisteren helemaal vergeten om te vragen of ze buffalowormpjes hadden. Zal ik van de week eens vragen. Pino eet in elk geval GEEN meelwormen. Hij gooide ze zo weg.

Mara

Romy

Hoi Mara

Ik hoop dat het leuk zal zijn! Maar dat zal wel denk ik.

Misschien zijn de meelwormen een beetje te groot? Buffalowormpjes zijn wat kleiner en, vind ik persoonlijk, toch wat minder eng, het lijken gewoon witte stokjes.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik heb vandaag naar enkele dierenwinkels geweest en heb wat aankopen gedaan : een nieuw speeltje, een kakbak en kattegras om te ontkiemen.

Hieronder vinden jullie enkele foto's :

Omdat de kakbak in de kooi moest, heb ik de inrichting moeten veranderen. Nu ziet hij er zo uit :

Hebben jullie Flupke gevonden?  ;D

Dit is het nieuwe speeltje. Ze heeft er al een klein beetje mee gespeeld toen ik het voor haar hield. In de kooi zelf heeft ze er nog niet naar omgezien.

Dit is hoe de kakbak in de kooi hangt :

Toen ik de lege bak toonde, was ze er heel erg bang van. Dan heb ik haar maar meegenomen naar de garage waar al haar spulletjes staan. We hebben dan samen de bak gevuld met hooi en er een trosgierst in gelegd. Ook het half gepopte maiskolfje heb ik in de bak gelegd, ipv op de grond. Ze heeft ook een klein worteltje gekregen, maar dat heb ik pas nadat ik foto's genomen heb in het bakje gelegd. Maar nu was ze er dus  niet meer bang van  :), kijk maar!

Groetjes
Romy

Monky

Hey Romy,
Ik wil je toch nog even vanuit Italie feliciteren met het behalen van je examens.
We zijn allemaal mega trots op je. Je hebt dus ook je vakantie geboekt. Lekker hoor!

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Ik voel me vereerd dat je tijdens je vakantie even tijd maakt om in mijn dagboekje te schrijven :) Dat vind ik echt heel lief van je  :-*
Bedankt voor je felicitaties, ik ga er bijna van blozen  :)

Geniet maar van je vakantie hoor!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Mooie foto's zeg. En ik zie dat Flupke niet meer bang is voor de kakbak. Je hebt precies dezelfde als ik alleen in het blauw. Hier weten ze precies als ik met de bakken aan kom dat ze wat lekkers krijgen.
En een mega mooi speeltje zeg. Is dat een bel in het midden?
Ben benieuwd of Flupke ook uit de kakbak eet als hij in de kooi zit.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ze hadden die kakbakken ook in het rood, maar ik dacht dat mijn moeder blauw mooier zou vinden en gelukkig had ik dat goed gedacht.
Dat speeltje is inderdaad met een belletje in het midden. Dat belletje zit in een soort radje en dat kan ook ronddraaien. Ondertussen heeft ze er al mee gespeeld, dus daar ben ik blij om.
Ook van de kakbakken is ze helemaal niet meer bang, integendeel! Ze zit er erg vaak in, soms zit ze gewoon te snoezen op het hooi wat erin zit. Ik dacht wel dat ze dit zou doen, want als ik vroeger hooi in het ruifje deed, dan ging ze daar ook altijd op zitten. Waarschijnlijk vind ze het een leuk gevoel aan haar pootjes om dat hooi onder zich te voelen. Ze ruikt nu ook helemaal naar dat hooi  ;D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Wat lief ik zie het al helemaal voor me hoe Flupke op dat hooi zit. Gelukkig valt de kakbak in goede aarde.

Groetjes Anja

Dafrinja

Hoi Romy!

Leuk dat je nieuwe bakje goed in de smaak valt  :D letterlijk  :P ::) ;D
Mijn Gizmo vind zo'n maiskolfje ook erg lekker, en helemaal de popcorn die eraf komt. Als ik t in de kooi doe, ligt t in een mum van tijd verspreidt over de hele bodem ::) ;D

Mooie foto's weer trouwens, Flupke blijft een prachtvalkje hoor  :-*

Groetjes!!!

Dafrinja en gizmo

Romy

Hoi Dafrinja

Flupke vindt het ook erg fijn om met het maiskolfje en de popcorn te spelen :) Leuk dat Gizmo er zich ook mee vermaakt.
Bedankt voor je complimentje :)

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Hoe gaat het met Flupke? Ik hoop goed.
Wanneer ga je trouwens op vakantie, of ben je inmiddels al weg?
Leuke foto's had je weer gemaakt. ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Romy,

Ik kwam eens kijken hoe het hier gaat.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Manja en Anja

Fijn dat jullie hier eens  komen piepen :)

Met Flupke gaat alles goed. Alhoewel ze af en toe schreeuwmomenten heeft  :-\ Dat is natuurlijk wel een beetje vervelend. Maar als het echt te bont wordt, dan gaat ze de garage in, zodat ze een soort van time-out heeft zonder aandacht. Als ze terug stil is, mag ze dan terug in huis. Ik hoop dat ze de boodschap snel begrijpt  :)

Vanaf vandaag doe ik vakantiejob, dus heb ik (nog) minder tijd voor het forum! Dat is natuurlijk wel een beetje jammer... Ik werk tot 14 augustus en op 15 augustus vertrekken we op vakantie voor 10 dagen.

Oh ja, Flupke heeft de laatste weken wel terug wat last van plakkende poepjes... Het gebeurt zo'n 1 keer om de paar dagen. Best wel vervelend natuurlijk! Ook voor haar uiteraard, aangezien ze dan op de duur niet meer kan poepen... Gelukkig ben ik er meestal snel bij zodat het niet zo ver hoeft te komen.

Groetjes
Romy