Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Anja

Ik had nu pas gezien dat je in m'n dagboekje geschreven had.

Het gaat hier goed hoor. Flupke is een echte kroelkont.
Wel merk ik dat haar ene oogje een klein beetje achteruit gaat : regelmatig zit er etter in... Het is het oogje wat eerst het beste was...
Dat vreemde bolletje onder haar oogje is weg en er is een veertje uit gekomen. Ze kreeg erna ook zo'n bolletje vooraan op haar koppie, maar dat was ook ineens weg. Waarschijnlijk is daar ook een veertje uit gekomen.
Ik merk ook dat ze nu en dan nog een grote vleugelveer verliest. Nu zit ze ook met 1 grote pen. Gebeurt dit soms, of is dit nog steeds de rui? Want dan duurt het wel héél erg lang! Verder verliest ze nu en dan eens een veertje, maar niet veel hoor (ik denk zo 2 veertjes per week of zo).

Momenteel is ze aan het smullen van een trosgierststengel. Ik mag haar nu niet storen  ;D

Verder heeft ze verleden week een nieuwe functie van haar drinkbakje ontdekt : ineens ging mevrouw erin zitten  :o Heel grappig om te zien hoor! Badderen deed ze niet echt, het leek alsof ze gewoon eens wilde pootje baden  :P

Ik heb daarnet ook gezien dat de fotowedstrijd van juni is opgestart. Alle foto's zijn erop gezet en Flupke staat er tussen. Ik ben héél erg benieuwd of er op zal gestemd worden! Want er zitten nog heel mooie foto's bij vind ik. Sommige valkjes herken ik zelfs  ;)

Met het leren gaat het goed (denk ik). Dat zal ik echter maar weten als ik examen gedaan heb. Momenteel ben ik bezig met biologie. Een enorme grote pak van meer dan 500 blz, maar het meeste is wel interessant vind ik. Maandag 11 juni heb ik er examen van, als eerste van de klas  :-X

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Fijn dat het zo goed gaat met Flupke.
En tja... ik ben bang dat het oogje altijd een zwakke punt zal blijven van haar. Altijd in de gaten blijven houden dus. Maar dat is wel aan jou toevertrouwd  ;D

Pootje baden in het waterbakkie hahaha. De volgende keer moet je proberen een foto te maken... kan niet anders als heel leuk worden  ;D

Ik zag jouw Flupke er inderdaad bij staan tussen alle foto's  :) Het is een hele leuke foto.

Verder wil ik je heel veel succes wensen met het leren van je biologie. Ik vond dat altijd wel een heel leuk vak.

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Romy,

Ik sluit me aan bij Monky. Goed in de gaten houden.

Hier doen ze dat ook hoor badderen in de waterbak. hihihihihi

Ik heb Flupke gezien bij de fotowedstrijd. Had je mijn foto ook gezien?

Er kan maar iemand de eerste zijn, maar dan ben je er ook gelijk van af moet je maar denken.
Succes in ieder geval.

Groetjes Anja

Mara

Fotowedstrijd? Ik ga meteen kijken....

Mara

Inge88

Flupke had het misschien warm en zocht verkoeling in het waterbakje?  :D Houd ze trouwens van water? Douchen? Of heb je daar al eens over geschreven, maar ben ik dat vergeten.

Succes met je examens!

Romy

Hoi Inge

Eigenlijk was het toen niet zo'n warme dag, dus echt afkoeling zoeken was het niet denk ik. Ze had gewoon een gekke bui denk ik.
Flupke houdt van douchen, maar niet van badderen.

Bedankt, ik zal mijn best doen, al is het heel erg zwaar... :-\

Groetjes
Romy

Monky

Hey Romy,

Hoe gaat het met de studie en met jou en met Flupke?

Heb je een beetje een leuk weekend gehad?

Je hebt een leuke foto ingestuurd  :) Ik herkende haar meteen  ;D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Het leren is echt wel moeilijk en de zenuwen nemen ook steeds maar toe... M'n moeder is nu op reis waardoor ik alleen zit, wat het er niet makkelijker op maakt. Gelukkig kan ik enkele dagen bij m'n vader terecht en heb ik veel steun aan m'n vriend.
Ik zal echt enorm blij zijn als we 18 dagen verder zijn!

Flupke is zoals steeds haar zotte zelf  ;D Enkele dagen geleden had ik een mineralenblokje gekocht, zo'n rond dingetje. En nu heeft ze dat gebombardeerd tot slaapplaats  :o Alsof ze geen enkele andere comfortabele slaapplaats heeft  ::)

Ja ik heb een foto ingestuurd voor de wedstrijd, bedankt! Kan het dat er een foto van jou bij zit?
Ik had niet gedacht dat er al zoveel mensen op Flupke zouden stemmen, dus dat maakt mij blij!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Nog even doorbijten meid en dan ben je er doorheen.
Die gekke Flupke toch. Je blijft lachen met ze hè.
Ik heb ook op Flupke gestemd.

Groetjes Anja

Monky

Hi Romy,

Ik kan me voorstellen dat je wilt dat het voorbij is.
We hebben bijna allemaal die tijd een keer gehad en leven helemaal met je mee  :-*

Nog eventjes.

Ja die mineraalblokken... Dat doen ze hier ook regelmatig... het zit net ietsjes hoger dan de zitstok vaak...  ::) Ach ja... ik laat ze maar hahaha.

Ik heb ook op Flupke gestemd  :) En dat heb je goed gezien... Ik heb Yaro ingestuurd  :) Mag jij raden welke foto dat is  ;D

Succes met leren!!

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Anja en Monky

Bedankt voor jullie medeleven!

Ik heb erg veel aan Flupke nu. Ze houdt m'n glimlach op m'n gezicht  :) Het is zo'n gekke en lieve meid  :-*

Als ik het goed gezien heb, heb ik ook op jullie foto gestemd.

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Veel succes met leren. Het zijn altijd de laatste loodjes die het zwaarst wegen. ;)
Hoe is het met Flupke?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Heel erg bedankt Manja!
Nog 16 dagen   :-X

Met Flupke gaat het redelijk. Gisteren zat haar ene oogje helemaal dicht van de etter, vandaag gelukkig niet meer. Het was waarschijnlijk omdat er de avond ervoor een pluisveertje in haar oogje zat en het daar de hele nacht is blijven zitten.
Deze morgen bleef haar ochtendflatsh plakken, een vieze boel dus. Ondertussen heb ik hem er al af gedaan.
Maar verder gaat het erg goed met Flupke, al wordt ze wel wat meer eenkennig aangezien ze nu bijna 24u op 24u bij mij zit omwille van de examens...

In de vakantie zou ik daar een beetje aan willen werken, om ze bv. meer te doen wennen aan m'n moeder en m'n vriend.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

de speeltjes die ik van Wilma heb gekregen zijn denk ik verkrijgbaar in de dierenwinkel.
Ook heb ik ze op internet gezien. Ik denk dat het speeltjes zijn voor grasparkietjes.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Dankjewel voor de info!
Ik zal deze zomer maar eens langs alle dierenwinkels in vlaanderen moeten speuren naar de speeltjes, want ik heb ze nog nooit gezien in de dierenwinkels in de buurt :)
Ik heb ze wel al gezien in internetwinkels, maar ze zijn zo 'goedkoop' dat ik meer verzendingskosten zou betalen dan voor het speeltje zelf  :P En dat is me er teveel aan  ::)

Groetjes
Romy