Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Romy,

Fijn dat Flupke niet meer heeft geschreeuwd en ik hoop van harte dat het zo blijft.
Anders moet je oplossingen gaan zoeken om het schreeuwen tegen te gaan. Aangezien je eigenlijk geen huisdieren mag op kamers maar de eigenaar toch heeft toegestemd zou hij deze toestemming natuurlijk ook weer in kunnen trekken als Flupke zo zou schreeuwen.

Groetjes Anja en een knuffel aan die lieve Flupke.

Romy

Hoi Anja

Gelukkig heb ik in het contract van mijn nieuwe kamer laten bijschrijven dat er 1 valkje toegelaten is, en dat heeft de eigenaar ondertekend. Dus kan er niet zomaar onderuit gekomen worden, gelukkig.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Dat heb je goed gedaan zeg. Een gerust stellende gedachte zeg.

Groetjes Anja

..Neline..

Hey Romy

Citaat van: Romy op 10 mei 2007, 21:12:18
En ik heb nog erg goed nieuws : ik heb Flupke gewogen en ze weegt maar liefst 78 gram!!!!!! Ik ben gewoon apetrots op m'n meid  :D :D

Nog 2 gram erbij en ze zit al aan de 80 gram!! goed zeg!!!
En voor je het weet zit ze aan de 100 gram  ;D ;D.

Gelukkig heeft Flupke niet meer geschreeuwd. Ze heeft vast al begrepen dat ze niet mag schreeuwen :D :D.

Groetjes Neline

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Romy

Hoi iedereen

Het gaat goed met Flupke. Ze heeft wel 1 keer opnieuw geschreeuwd. Ze zat op het bureau en ik liep weg om een doekje te halen in de keuken omdat ze een poepje had laten vallen. Toen begon ze hard te schreeuwen, maar ik heb gewacht tot ze stopte om terug te keren. Gelukkig duurde het niet lang.

Gisterenavond heeft ze echt hele gekke toeren uitgehaald! Er hangt nog steeds een maïskolfje in haar kooi en dat hangt vast met een snelbindertje. Dat plastiekje heb ik niet afgeknipt omdat ze er erg graag mee speelt. Gisteren zat ze op dat fijn stukje plastiek, alsof ze op een zitstok zat. Maar op de duur begon dat een beetje door te wegen en het plastiekje begon door te buigen en ineens hing Flupke op haar kop eraan! Dat was supergrappig om te zien! Tuurlijk viel ze na een tijdje eraf. Maar wat deed ze? Ze begon opnieuw en opnieuw  ;D

Terwijl ik dit zit te typen, heeft Flupke opnieuw een poepje laten vallen, dus ik ga opnieuw naar de keuken. In plaats dat ze begint te schreeuwen, vliegt ze gewoon achter! Dat heeft ze nog nooit gedaan :)

Ik heb ze opnieuw net gewogen, en nu woog ze 73 gram  ::) Ik denk dat ze last heeft van het jojo-effect  ;D

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Flupke heeft tot nu toe niet meer geschreeuwd en daar ben ik erg blij om. Maar ze heeft dan ook veel werk met haar vernieuwde kooi te ontdekken :) Gisteren heb ik samen met m'n vriend de kooi volledig herschikt. Zo zit er nu een zitstok van een knotwilg in en heb ik langs 1 kant een tak met zijtakken vastgemaakt.
Er volgt zeker nog een foto

Groetjes
Romy

Anja

Daar zijn we erg benieuwd naar.  ;D ;D ;D
Fijn dat ze niet meer heeft geschreeuwd.

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Romy,

Zeker fijn dat Flupke niet meer zo roept. Ik ontdekte vandaag dat Mikki mij ook ineens begon te roepen, toen ik de kamer verliet.  ::) Heb het ook maar genegeerd en ben weer binnengegaan toen hij stil was. ;D

Goed idee van je om in het contract op te laten nemen dat je Flupke toch mee mag nemen. Waarom verhuis je eigenlijk van kamer?
Moet je veel spullen verhuizen?

Wat een grappig gezicht moet het geweest zijn, toen Flupke op het stukje plastic zat en zich steeds maar weer liet vallen. ;D Ik zie het voor mij...

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Dat heb je goed gedaan met Mikki. Als ze al meteen voelen dat het niet lukt om je te roepen met geschreeuw, dan zal hij het zeker niet veel meer proberen.

Ik verander van kamer omdat de kamer waar ik nu zit met 90 euro per maand duurder wordt! Dat vind ik extreem veel (voor m'n ouders), dus heb ik een andere kamer gezocht in de prijsklasse van m'n huidige kamer. Eigenlijk zijn huisdieren bijna nergens toegelaten, en nu heb ik ze dus ook wel mee alhoewel het niet mag, maar zoals ik al schreef : het wordt gedoogd, maar als er problemen van komen, trek ik aan het kortste eind...
Gelukkig zijn de meeste kamers gemeubeld, dus ik moet niet zo heel veel verhuizen. De grootste stukken die ik moet verhuizen zijn een matras, tafeltje, 2 stoelen en m'n televisie. Een bed, kast,... dat is allemaal aanwezig in de kamer. Gelukkig ligt m'n nieuwe kamer maar op ong. 1 kilometer van m'n huidige kamer.
Ik heb wel zin om te verhuizen, want m'n nieuwe kamer is een duplex onder het dak :) Heel gezellig!

Groetjes
Romy

Romy

14 mei 2007, 13:31:04 #1029 Last Edit: 14 mei 2007, 13:37:42 by Romy
Hoi iedereen

M'n moeder vertelt me net dat Flupke zaterdag toch nog geschreeuwd heeft toen ik wegging...  :-\ Het ging ook niet meteen over, dus dat is helemaal geen goed nieuws...
Maar ik blijf hopen dat ze het niet meer gaat doen. Uiteraard heeft haar geschreeuw zaterdag niks opgebracht, want ik was dus echt weg.

Ook heb ik deze morgen iets vreemd ontdekt : onder haar oogje (ter hoogte van haar wangetje) zit een vreemd plekje. Het zit op haar huid en het lijkt op een bolletje, in de kleur van haar veertjes. Zou het kunnen dat er een ingegroeid veertje zit? Zoals bij ons een ingegroeid haartje kan zijn? Ik heb er al een klein beetje aan geprutst en het doet blijkbaar geen pijn want ze laat het toe.

Herkent iemand dit?

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Kan het niet zo zijn dat het een stukje opgedroogd etter van uit haar oogjes is?
Een ingegroeid veertje lijkt me wel zeer doen. Mss een hulsje waar het veertje nog uit moet komen?

Groetjes Anja

Romy

Hoi iedereen

Hier wat foto's van het vreemde plekje :

Anja
Ik denk niet dat het etter is, want het plekje is grijs zoals haar veertjes. Misschien dat het een misvormd hulsje is?

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Moeilijk te zien hoor. Het doet dus geen pijn. Misschien een veer die nog moet volgroeien.
Ik weet het niet ben zo aan het denken en ik heb mijn valkjes nagekeken of die het hebben maar ik kan niks vinden.
Hoop iig dat het mee valt en dat er iemand jou van een antwoord kan voorzien.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Het is inderdaad niet zo goed zichtbaar... Het is ook moeilijk om te fotograferen, omdat het zo klein is en de camera niet zo dicht inzoomt zonder wazig te worden.
Het zit niet rood, doet blijkbaar geen pijn en het ziet er niet meteen kwaadaardig uit of zo. Daarom ga ik het nog even aankijken. Het moet in ieder geval iets te maken hebben met een veertje, aangezien het die kleur heeft. Verder is het (voorlopig) een raadsel.
Ik hou het goed in de gaten en zal dan wel zien hoe het evolueert.

Ik heb trouwens nog nieuws over Rikkie, de kakariki van m'n opa met het vreemde oog. Sinds kort is het overgegaan op het andere oog. Nochtans was het al veel verbeterd. Maar ineens ging het snel de verkeerde kant op. Daarom is m'n opa er vandaag mee naar de DA gegaan (of hij zou toch bellen voor een afspraak). Als ik meer weet, dan laat ik het jullie weten.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Wat sneu voor Rikkie zeg. Het ging zo goed. Als je opa naar de DA gaat en hij krijgt een zalfje dan gaat het misschien wel over. Tenminste dat hoop ik hoor.

Ik zou Flupke ook goed in de gaten houden hoor. Elke dag een keer controleren.

Groetjes Anja