Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Anja

Ik vrees een beetje voor Rikkie... Het is iets heel vreemd wat hij heeft. Eigenlijk heb ik er een beetje schrik van, want rond de oogjes zit het allemaal dik, zelfs zo hard dat het oogje bijna niet te zien is...
Ik hoop dat opa samen met de DA een beslissing neemt uit het punt van Rikkie gezien, want dat beestje mag echt niet meer langer afzien als een adequate behandeling niet meteen voor handen is...

---------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Zoals beloofd hieronder de foto's van Flupke haar heringerichte kooi.
Ik zal een korte wegbeschrijving geven zodat jullie niet verdwalen  ;D

We beginnen onderaan  :) Daar zitten links de twee RVS-bakjes. Eentje met water en eentje met zaadjes. Ervoor zit een dun stokje zodat ze makkelijk van het ene bij het andere kan. Er staan een ladder van de grond af naar de zijkant. Vanaf het laddertje kan ze op de draaier. Die hangt vast aan een dikke stok. Aan de achterkant bij die dikke stok hangt haar ruifje.
De hoogste stok is er eentje van een knotwilg. Het is meteen haar favorietje plekje geworden  ;D Aan die tak hangen de twee ringen.
En als slot hangt er aan de rechterkant een grote tak met vele kleine takjes, waarlangs ze naar hartelust kan klimmen en slopen.

Hier de voorkant

De zijkant met de wilgentak

Flupke aan het snuisteren wat er in haar ruifje ligt.

Fluppie in haar kooitje :)

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Ach...wat een vertederende foto's! Flupke heeft echt een prachtige kooi, en op de laatste foto zit ze heel lief met haar veertjes wat opgeblazen, op haar stokje! Schattig gewoonweg. :D

Wat een vervelend nieuws over Rikkie zeg.  :-\ Ik hoop dat hij toch nog te redden is, dat de DA een behandeling weet.

En wat betreft Flupkes oogje: dat zou ik dan ook even goed in de gaten houden. Jammer dat je niet precies kan zien wat het is!
Misschien toch een ingegroeid veertje. Mocht dat zo zijn, dan komt die vanzelf wel een keer uit, geloof ik. Daisy had een keer een ingegroeid pennetje op haar kopje en Feld zei toen dat dit vanzelf zou verdwijnen, en het verdween idd. Het pennetje kwam er alsnog uit.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Romy,

Flupke zit als een koningin in haar paleisje. Supermooie foto's en een prachtige kooi.

Ik hoop dat Rikkie nog te redden valt hoor. Laat je het ons wel weten?

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja en Manja

Bedankt voor jullie complimentjes!

Ik weet zelf nog niks van Rikkie, maar zodra dit wel het geval is, dan zal ik het hier posten.

Straks zal ik nog eens kijken naar dat plekje bij Flupke haar oogje. Hopelijk gaat het er niet slechter uit zien.

Groetjes
Romy

Monky

Hey Romy,

Wat een leuke foto's van Flupke  :)

Ik las ergens dat Flupke schreeuwt als je weg bent.
Het is eigenlijk wel logisch. Je bent heel intensief met haar bezig geweest. Al jouw aandacht ging naar haar. Ze mist je nu ontzettend, want je bent haar maatje geworden.

Zorg dat ze genoeg afleiding in haar kooi heeft zoals heel veel speeltjes en zo ( je hebt ruimte genoeg  ;D )

Ik hoop dat het met de tijd wat minder wordt.

Flupke wordt nog steeds met de dag mooier  :D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Het geeft eigenlijk niet dat ze thuis hard schreeuwt, want daar stoort ze niemand. Ze heeft daar inderdaad ook veel afleiding in die grote kooi.
Maar als ik op kot (kamers) ben in Leuven waar ik studeer, zit ze in een kleiner kooitje want die grote past niet in de auto  :P En net daar is het een probleem als ze schreeuwt, want dan stoort ze de medestudenten...

Momenteel laat ik haar er niet meer de hele tijd uit, zodat ze ook leert om zichzelf bezig te houden in haar kooitje. Het is best wel lastig hoor, om een beetje afstand te nemen...
Ik begrijp de reden waarom ze schreeuwt, dat ik haar maatje ben, maar uiteindelijk denk ik niet dat ik haar geweld aandoe als ik 3 tot 4 uurtjes per dag niet bij haar ben. Voor de rest van de tijd is ze altijd bij me (in haar kooi of letterlijk bij me). Dus zal het zeker geen aandachttekort zijn. Alleen moet ze leren om zich op haarzelf bezig te houden.
Ik zorg ervoor (zoals jij aangeeft) dat ze haar bezighouding heeft in haar kooitje. Ik steek haar ook niet meer 1 minuut voor ik vertrek erin, want dan is de overgang te groot. Als ze al een tijdje in haar kooitje zit, dan heeft ze ondertussen iets gevonden waarmee ze kan spelen.

Vanmiddag om 2u heb ik terug les. Ik zal om 1u al vertrekken, zodat ik tijd heb om weg te gaan zonder dat ze schreeuwt. Uiteraard hoop ik dat ik gewoon kan wegwandelen en dat ze zich gedraagt...

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Deze middag ben ik naar de les vertrokken met een bang hartje, maar Flupke heeft helemaal niet geschreeuwd! Ik had haar een kwartiertje ervoor snoepzaadjes gegeven, haar gewone zaadjes bijgevuld en ook het stro.
Ze begon heel heftig te eten, waarna ze een beetje zat na te snoezen. En toen ben ik vertrokken en ze heeft dus geen kik gegeven! Ik heb ook nog eventjes staan luisteren aan de deur, maar niks gehoord!  ;D
Ik ben héél blij want dit was een beetje de ultieme test omdat het net dezelfde situatie was als vorige week.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy en Flupke,

Ik heb vandaag je kaart gekregen. Ik vind de kaart erg mooi vooral het gedicht wat er op staat.
Dank je wel voor de kaart. Vind het echt super van je.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ik ben blij dat je de kaart mooi vindt. Ik heb hem met veel plezier verstuurd, omdat ik besef wat zo iets kan doen in een moeilijke tijd. Eigenlijk vind ik het een kleine moeite in vergelijking met wat het kan teweeg brengen, en daarom vond ik het belangrijk om eentje te sturen.

Heel veel beterschap en geluk

Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik laat jullie weten dat ik vanaf vandaag wat minder op het forum zal te vinden zijn. De examens komen opnieuw dichterbij en vandaag is de deadline om echt te beginnen leren. Ik heb mezelf dan ook een strikte planning opgelegd omdat ik ten koste van alles (of toch heel veel  ;)) in eerste zit geslaagd wil zijn zodat ik een deugddoende vakantie heb.

Verder gaat het goed met Flupke. Ik heb er geen problemen meer mee gehad ivm het schreeuwen. Daar ben ik enorm blij mee! Ook probeer ik haar wat meer te doen wennen aan andere mensen, en zich bezig te houden met zichzelf.
Zo kan ze zich heel lang bezighouden met oorstokjes. Een tip die ik op het forum gekregen heb :) Vooral als ze nat zijn, vindt Flupke het super om ermee te spelen. Ze haalt echt halsbrekende toeren uit om erbij te geraken  :D In combinatie met een rietje is het dan helemaal perfect  :P

Ik hoorde van m'n moeder dat opa met Rikkie naar de DA zou gaan. Maar ze weet niet hoe het afgelopen is. Hij moest dinsdagavond om 22u gaan  :o Anders kon het niet meer (aangezien mijn opa binnenkort op vakantie vertrekt). Ik vind het erg positief dat de DA zo laat nog tijd vrij maakt om Rikkie te bekijken. Van zodra ik weet hoe het er geweest is, zet ik het op het forum.

Wat ik ook nog gedaan heb, is de graantjes van Flupke veranderd in haar grote kooi. Hiermee bedoel ik dat ik de graantjes niet meer in het grote RVS-bakje doe, omdat het onhandig is. Zo'n groot bakje is teveel voor Flupke, waardoor de bovenkant vol ligt met velletjes en eronder nog zaadjes liggen. Maar je krijgt nooit alles weg met te blazen. Ook blijft het zaad dan te lang bloot liggen vooraleer ze alles opgegeten heeft en dat vind ik niet hygiënisch.
Daarom heb ik in dat RVS-bakje grof snoepzaad gedaan waar ze meer mee speelt dan het opeet.
In 2 witte kolibriebakjes heb ik zaadjes gedaan en 1tje hangt naast haar 'gewone' RVS-voerbakje en eentje bovenaan in de kooi, waar ze toch het meeste zit.

Gisteren heb ik haar opnieuw gewogen toen ik thuis kwam, en de weegschaal gaf 75-76 grammetjes aan :)

Zo dat was het weer!

Groetjes
Romy

Inge88

Wat bedoel je met graantjes? Zaadjes?
Blij dat Flupke niet meer geschreeuwd heeft!

Wat grappig van die wattenstaafjes! Ik ga het ook maar eens proberen. Als ik bezig ben met mijn nagelvijl dan doet Paddy ook echt alles om erbij te kunnen. Ik weet niet wat er zo bijzonder aan is, maar hij vind het geweldig.
Heb je Flupke al weleens een stukje sisaltouw met wat houten kralen eraan gegeven? Paddy vermaakt zich hier keer op keer weer mee.

Kun je je opa niet bellen over Rikkie? Wat voor soort vogel is Rikkie eigenlijk?

Succes met leren!!

Romy

Hoi Inge

Ja, met graantjes bedoel ik zaadjes. Waarschijnlijk een dialect van bij ons :)

Ja wattenstaafjes zijn echt aan te raden. Haal ze wel op tijd weg vooraleer hij de watte zou kunnen opeten. Flupke heeft het nog niet gedaan, maar ik ben er wel alert voor.
Zou het kunnen dat jou nagelvijl blinkt? Want alles wat blinkt vinden valkjes echt geweldig!
Je tip over sisaltouw met houten kralen vind ik erg goed. Na de examens ga ik daar werk van maken :)

M'n opa is een enorme bezige bij en is weinig thuis. En als hij al thuis is zit hij meestal buiten in z'n bos te werken. Maar ik zie hem verschillende keren per week, dus ik verwacht hem in de komende dagen te zien. Rikkie is een kakariki (vandaar de naam ;))

En bedankt, ik zal mijn best doen hoor, ik wil héél graag een échte vakantie, zonder dat ik moet leren voor herexamens!! Want dat zou betekenen dat ik niet op reis kan gaan en dat zou ik supererg vinden...

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Ik wil je alvast heel veel succes wensen voor je komende examens.
Fijn dat Flupke niet meer schreeuwt. Leuk hè die wattenstaafjes. Hier kunnen ze er ook uren mee spelen.

Groetjes Anja

Inge88

Ik heb Paddy net een wattenstaafje voorgehouden, maar dat natte vind hij dus juist niks  :-X Dan schud hij met z'n kopje.
Ik zal hem zo eens een droge geven...

Dat met die kralen was echt een minuutje werk. Stukje touw, 4 kralen erdoorheen en aan beide kanten een knoopje. Ik heb ook losse kralen liggen. Daarmee gaat Paddy weleens aan de haal. Grappig om te zien hoor  :P

Romy

Hoi Inge

Het maken is niet zoveel werk, maar ik heb geen kralen in huis en dus zou ik die moeten gaan halen en daar kruipt wel meteen zoveel tijd in...

Wat grappig dat Paddy het net niet moet hebben als het nat is! Misschien moet hij daar nog aan wennen...

Groetjes
Romy