Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

Het is tijd om Flupke nog eens in de schijnwerpers te plaatsen  :) :

Deze is wel wazig, maar ik vind hem toch iets speciaal hebben

Dit gebeurt er als ik naar haar blaas omdat ze stout is. Soms loopt ze op m'n toetsenbord rond en probeert de toetsen eruit te trekken. Dat kan ik natuurlijk niet toestaan  ;D
Ziehier de gevolgen : Flupke goes crazy!!

Vooral deze laatste vind ik erg goed gelukt. Je zier er ook goed haar nieuwe, groeiende staart op.

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Wat een leuke foto's weer.
Grappig dat ze zo gek doet als ze straf krijgt haahha.
Wat zijn die diertjes toch onschuldig lief  :-*

Ik moet zeggen dat die oogjes er heel mooi uitzien.
Al het werk heeft eindelijk zijn vruchten afgeworpen. Bravo!!

Wat een schatje is het toch  :)

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Bedankt voor je complimentje :)

Het is erg gek hoe ze reageert als ik naar haar blaas. Op de duur houdt ze zelfs haar vleugel over haar hoofdje heen, zodat het niet meer tot in haar oogjes geraakt, erg grappig om te zien!
Maar ik merk dat ze dit niet graag heeft (uiteraard) en daarom hou ik me er dan ook consequent aan om enkel te blazen als ze stout is. Hoe grappig het ook is om ze zo bezig te zien  ;D

Haar oogjes zijn nog niet 100%, waarmee ik bedoel dat ze 's morgens soms nog onzuiver zijn. Dan haal ik de etter uit.
Ook zijn haar oogjes regelmatig waterachtig. Maar daar heeft ze iets heel efficiĆ«nts op gevonden : in plaats van met haar vleugeltje in haar oogjes te wrijven (waardoor haar oogje vuil wordt en haar vleugeltje ook), schudt ze met haar koppie en dan vliegt het overtollige vocht uit haar oogjes   :P

Groetjes
Romy

Mara

HOi Romy

Leuke foto's! Wat ik je nog wilde zeggen is dat ik sinds gisteren bezig ben met een nieuwe grote zak met grof parkietenvoer. Jij wilde toch weten hoe lang ik met een grote zak deed?

Groetjes

Mara

Anja

Hoi Romy,

Die gekke Flupke toch. Erg mooie foto's hoor. Ze steekt erg mooi af tegen de lichte ondergrond van de eerste foto. Weet niet of het een tafelkleed of een overtrek is. Misschien ook wel geen van beide.
Oogje ziet er erg goed uit.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Mara

Bedankt voor het compliment!
Ik vind het erg fijn dat je na zo'n tijd nog laat weten dat de zak uit is. Heel erg bedankt hiervoor!
Flupke haar zak had ik verdeeld over 3 afsluitbare emmertjes en ik ben nog steeds met de eerste bezig  :P

-----------------------------------------------------------------

Hoi Anja

Je hebt het goed geraden : Flupke zit op m'n bed, dus zit ze op een dekbedovertrek.
Bedankt voor je complimentjes!

Groetjes
Romy

Inge88

Wat een mooie foto's! Dat witte in haar kuifje is echt apart zeg! Dus als jij blaast gaat zij gek doen  :P  :D

Romy

Hoi Inge

Ja als ze stout is blaas ik naar haar omdat dat geen aangenaam gevoel is voor een valkje. En Flupke reageert hier erg grappig op door crazy te worden! Op de duur houdt ze zelfs haar vleugeltje voor haar kopje zodat ze het niet meer voelt  :o Echt apart om te zien!

Over dat kuifje : er heeft mij al nog eens iemand verteld dat dat 'speciaal' is en dat dat op iets kan wijzen. Maar wat, dat weet ik niet hoor. Ik ken helemaal niks van valkjes op dat vlak :)

Groetjes
Romy

Monky

Nou weet je Romy,
Alleen bonte witmaskers hebben een witte kuif en mannetjes. Dus als je popje een witte kuif heeft.... misschien is ze wel split voor bont. Ze heeft ook zo'n witte vlek in haar nek wat ook op split bont kan duiden.

Heb je hier al een keer een topic over geopend bij mutaties?

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Dat wist ik helemaal niet! Erg bedankt om het hier te posten! Flupke heeft inderdaad ook witte vlekjes in haar nekje. Dat betekent een split heb ik al begrepen.
Maar ik dacht dat er eens iemand in mijn dagboekje geschreven had dat wanneer er zoveel wit bij is, dat ze dan mogelijks 'zwaar bont' is. Weet jij wat 'zwaar bont' betekent en wat het verschil is met gewoon bont?

Als ik eens wat tijd heb, zal ik eens een mooie, duidelijke foto van Flupke nemen en plaatsen bij mutaties. Dat is een erg goed idee van je.

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Ik zie dat ik je foto's nog niet had bekeken. Ze zijn weer prachtig en goed gelukt! Flupke is een mooi valkje geworden.
Ja, bij mij hebben ze ook witte vlekjes en zijn ze split witmasker en split witmasker/bont (als ik 't goed heb uitgezocht ;D)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Bedankt voor je complimentje! Ik ben blij dat Flupke veel veranderd is want eigenlijk zag ze er echt niet goed uit in het begin...
Wat interessant dat jij weet wat de witte vlekjes betekenen. Aangezien ik niks van Flupke haar geschiedenis weet, weet ik ook niet welke splits ze met zich meedraagt.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Zoals jullie mij aangeraden hebben, zal ik een post openen om wat meer over Flupke te weten te komen. Maar vooraleer ik dit doe, heb ik enkele vraagjes. Ik hoop dat iemand mij kan verder helpen :

Graag had ik geweten wat Flupke precies is. Ik ga er vanuit dat zij een witmasker popje is. Eigenlijk twijfel ik er niet echt aan, maar voor de zekerheid vraag ik het nog ff.

Hiervoor heb ik foto's genomen. Wat is vooral belangrijk om te zien?

Daarnaast zou ik ook graag weten welke man ik er kan bijplaatsen zodat ik mooie, eventueel niet alledaagse mutaties bekom. Dit is uiteraard toekomstmuziek, maar ik zou dit wel graag eens weten :)

Ook vraag ik me af of het wel verstandig is om met Flupke te kweken, aangezien ze dus erg klein en daardoor ook licht is. Legt ze dan automatisch kleine eitjes of kan het dat de eitjes er dan niet makkelijk uitkunnen?

En last but not least : moet ik deze vragen bij mutaties of bij kweken plaatsen??

Het is dus niet de bedoeling dat jullie hier op de vragen antwoorden (het mag natuurlijk altijd!), maar voornamelijk om te weten van wat ik foto's moet plaatsen en waar ik de topic moeten plaatsen.

Alvast bedankt :)
Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Je vraag over welke man het beste bij Flupke zou passen om leuke mutaties te kweken, kan je het beste bij mutaties zetten. Je andere vraag bij kweken. ;)

Je kan ook een foto van Flupke bij mutaties zetten om te weten te komen welke mutatie zij precies is.

Antwoorden heb ik zelf niet ;D maar er zijn mensen met veel meer ervaring die je vragen ongetwijfeld kunnen beantwoorden. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi iedereen

Met de goede raad van Manja in mijn achterhoofd ;) heb ik bij mutaties en kweken een vraag gesteld.
Ik zou het erg op prijs tellen mochten jullie deze eventjes lezen en antwoorden indien mogelijk.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!

Groetjes
Romy