Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Anja

De staartveren zijn eigenlijk niet uitgevallen, ze zijn afgeknakt. Er zit telkens nog een stukje van ongeveer 3 cm. Gaan ze daarom uitvallen? Of blijven die stukjes zitten tot ze uitvallen onder invloed van de rui?

-------------------------------------------------------------------

Hoi Ilse

Als ik tijd heb, zal ik eens een foto nemen van Flupke met 1 staartveer  :D
Bevolkingssociologie is inderdaad niet zo makkelijk! Het is ook moeilijk om in te schatten wat de prof van me verwacht omdat ik eerst hogeschool gedaan heb (3 jaar) en ik nu dus overgestapt ben naar de universiteit.
Ik hoop ook dat de kooi goed van kwaliteit is! Dan ga ik hem zeker kopen. Morgen ga ik met m'n moeder in de winkel gaan kijken.

------------------------------------------

Hoi iedereen

Flupke begint steeds beter te vliegen. Ik moet hem niet meer heel hard aanmoedigen zodat hij durft te vliegen, hij doet het bijna vanzelf als ik hem op de grond zet. Hij vliegt dan bijna altijd naar mij toe.
Het vreemde is dat hij nergens af durft te vliegen, hij doet het enkel als hij op de grond wordt gezet.

Hij (of zij) begint ook steeds meer te fluiten. Al kan je het geen fluiten noemen, want ik denk steeds meer dat het een popje is. Vroeger was hij zo goed als altijd stil, maar nu lijkt hij mij te roepen als ik van z'n kooi wegga. Ik probeer er dan geen aandacht aan te besteden zodat hij zeker niet begint te krijsen. Ik zou niet willen dat de buren last hebben van Flupke!

Zo dat was het weer!
Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Flupke!!
Dat vliegen dat komt vanzelf als ze ouder worden en meer lef krijgen  en ook als ze door hebben dat er meer is dan een baasje hahaha  :D Whooshy vloog ook altijd naar me toe. Af en toe doet ze dat nog wel, maar veel minder nu ze allemaal vriendjes heeft  :)
Gun Flupke maar even de tijd. Dat komt allemaal vanzelf als ze heel nieuwsgierig worden  ;D En dan denk je aan die goede oude tijd dat ze steeds naar jou vloog   ;D

Je vliegfoto's zijn trouwens erg leuk geworden. En wat wordt die Flupke toch een praht van een valkje...

Groetjes,
Monky

Gerda

Citaat van: Romy op 15 januari 2007, 10:22:17
De staartveren zijn eigenlijk niet uitgevallen, ze zijn afgeknakt. Er zit telkens nog een stukje van ongeveer 3 cm. Gaan ze daarom uitvallen? Of blijven die stukjes zitten tot ze uitvallen onder invloed van de rui?

Hoi Romy,

De stukjes die er nog zitten vallen bij het ruien uit. Bij de rui worden niet meteen alle veren vervangen (anders kan je valkje niets meer en zou helemaal kaal zijn). Het kan dus zo zijn dat de ene veer wel vervangen wordt en het bij de andere nog wat langer duurt.
Het is niet zo dat ze eerder vervangen worden, omdat ze nu afgebroken zijn. Als ze geheel uitgevallen/getrokken zijn, dan groeien ze wel meteen (tussen 3 en 6 weken) terug.

Maar het komt vanzelf wel goed!

Leuke vliegfoto's!! Je moet snel reageren en focussen om ze er goed op te krijgen, want het gaat sneller dan je denkt! Vooral als ze op je af vliegen  ;D

Groetjes, Gerda

Romy

Hoi Gerda

Bedankt voor de info. Dus in de periode dat de rui duurt (6-8weken?) worden alle veertjes vervangen? Dan zal hij er nog een hoop moeten verliezen, want ik lijk meer pennetjes te zien dan uitgevallen veertjes  ::)

Bij de vliegfoto's kon ik focussen op voorhand (als hij nog op de grond zat) en als hij dan begon te vliegen, drukte ik en stond hij erop! (het is wel zo dat ik meer dan die paar foto's heb moeten nemen, er zaten er héél veel bij waar enkel z'n staart opstond, of zelfs niks  ;))

---------------------------------------------------------------

Hoi Monky

Welkom terug :)

Ik zal maar nog lekker genieten nu Flupke altijd naar me toe komt! Wie weet verandert dat nog wel... Hopelijk niet  ;) :P
Er zullen ook niet zo snel valkjes bijkomen, dus dat zal ook wel schelen.
En bedankt voor het complimentje trouwens, ik zal het overbrengen naar Flupke!

Groetjes
Romy

chica

hallo
volgens mij heb ik er over gelezen of zo maar hoe oud is je fluvke nu eigelijk? leuk dat je valkje zo goed al kan vliegen ik zal je alleen een tip geven laat hem verbieden op je bureau te komen want dat is vet irritant dan gaat hij /zij al je bladeren opeten en je bureau ligt dan vol onlasting en al je boeken worden kapot gemaakt dus laat hem dan maar lekker op je schouder zitten.in het begin lijkt het leuk maar na een tijdje word het irritant en het is zeker goed dat je hem negeert als hij piept want ik had dat dus niet gedaan en als ik dan in de kamer was begon hij als een gek te krijsen en hield niet op tot hij op mijn schouder of buraeu zat.naja dat was mijn tip!
groetjes ilse en geef een dikke knuffel aan flubke.

Anja

Hoi Romy,

Ik zie dat Gerda de vraag al beantwoord heeft. In het begin als er een staartveer was geknakt dan knipte ik deze ook af. Deze worden idd vervangen tijdens de rui.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Alsnog bedankt voor je antwoord!

-------------------------------------------------------------------

Hoi Ilse

Bedankt voor de tips! Flupke mag rondlopen op m'n bureau, want de bladeren die erop liggen zijn kladbladen van het blokken, dus die mogen kapot! Ik zorg er wel voor dat dingen waar er niet mag aan geknabbeld worden, dat die veilig weg liggen. Maar hij heeft gelukkig nog nooit in m'n studieboeken zelf gebeten :) want die kan ik natuurlijk niet wegleggen  ;D
Ik zorg er ook voor dat er enkele leuke dingen liggen waar hij zich mee kan bezighouden. Zo verfrommel ik enkele bladen waar hij dan een hele tijd zoet mee is om gaatjes in te prikken, ik leg enkele blinkende dingetjes neer die lekker veel lawaai maken als hij het laat vallen,...
Maar meestal zit hij niet op m'n bureau, want hij leidt me te veel af bij het studeren  ;)

Flupke moet nu ongeveer 5 a 6 maanden oud zijn. De kweker schatte hem 2 a 3 maanden toen ik hem kreeg en ondertussen zijn we al 3 maanden verder!

---------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Terwijl ik jullie gisteren nog vertelde dat Flupke enkel wou vliegen als hij op de grond gezet werd, heeft hij vandaag naar mij toe gevlogen van op z'n kooitje! Hij aarzelde ook niet echt, dus dat was fijn om te zien! Om de proef op de som te nemen, heb ik hem dan ook op het bankstel gezet en ook daar vloog hij naar me toe!

Ik ben zo fier op Flupke!  :-*

Groetjes
Romy

PS : we gaan waarschijnlijk straks over de middag gaan kijken naar de kooi

heidi

Hoi Romy,

Succes met het aankopen van de kooi.
En kusje voor Flupke van 3 andere Belgische valkjes.

Groetjes Heidi,Quick,Silver en Falco

Riny

Hoy Heidi
Ik denk dat je het berichtje van vandaag nog niet gelezen hebt, in het dagboek van Romy.
Groetjes Riny :-\

Riny

Citaat van: Riny op 16 januari 2007, 12:05:50
Hoy Heidi
Ik denk dat je het berichtje van vandaag nog niet gelezen hebt, in het dagboek van Romy.

Hallo Heidi
Sorry maar ik heb Roma en Romy met elkaar verwisseld.
Neem me niet kwalijk.

Romy

Hoi Riny

Geen enkel probleem hoor, missen is menselijk :)

-----------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Daarnet ben ik de kooi gaan kopen. Het is een heel stuk groter dan de vorige, dus dat is goed.
De eetbakjes en het drinktorentje ga ik (voorlopig) niet gebruiken. Ik heb de kooi nu ingericht zoals de vorige, zodat hij er wat aan kan wennen. De twee potjes die ik gebruikte voor water en zaadjes staan dus op dezelfde plaats terug. Hij heeft er al uit gegeten, dus dat is goed.

De gaten in het gaas die er nu zijn (omdat ik die eetbakjes dus niet gebruik) heb ik dicht gedaan met zo van die spanbandjes, zodat hij niet ontsnapt.

Hij was ook al met het spiegeltje met belletje aan het spelen. Alles wat blinkt en lawaai maakt is Flupke dol op! Ik heb niet de indruk dat hij in het spiegeltje zelf kijkt, anders neem ik het weg, want ik heb al gehoord dat er valkjes zijn die daarmee problemen krijgen.

Het enige wat Flupke niet begrijpt, is dat het deurtje nu veel lager zit. Hij loopt over en weer op het koord waar vroeger het deurtje bij zat, maar het deurtje zit eronder! Dat zal hij nog moeten leren.

De horizontale tralies vond hij meteen heel leuk! Hij klom telkens omhoog en omlaag alsof hij wilde zeggen : "kijk hoe makkelijk dit gaat"  :P

Het laddertje wat bij de kooi zat, is heel primitief. Het is uit plastiek en er is al 1 sportje afgebroken (door mezelf, bij het ineensteken). Ik ga het niet gebruiken want ik ben bang dat Flupke er aan gaat knagen en ofwel stukjes inslikt, ofwel zich kwetst aan scherpe randjes.

Het badje ga ik ook niet zo snel gebruiken, aangezien Flupke met mij kan douchen en m'n moeder bang is dat haar behang naar de knopppen gaat zijn  ;D

Zo dat was het voorlopig!
Groetjes
Romy

Dafrinja

Hoi Romy!

Gefeliciteerd met je nieuwe kooi! Ik ben al benieuwd naar de foto's ervan! ;D :D ;D
Lijkt me een grappig gezicht dat Flupke steeds voor het 'verkeerde' deurtje zit... ???hihi, ;D hij moet t inderdaad nog leren, maar je hebt m natuurlijk ook maar net, dus dat zal vast goed komen. Want wat ik lees uit je boekje is dat Flupke een erg slim valkje is.

Succes met Flupke!!!! En een  :-* voor Flupke..

Groetjes Dafrinja en Gizmo

Romy

Bedankt Dafrinja!

Ik denk dat Flupke er erg blij mee is omdat hij nu meer ruimte heeft. Als ik tijd heb neem ik er een foto van.

En ik zal de  :-* aan Flupke doorgeven :)

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Nou, ik ben heel benieuwd hoe je kooi er uit ziet. Leuk voor Flupke dat hij zo een mooi nieuw huisje heeft! :D
Hoe gaat het met je examens? Succes voor de resterende toetsen!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Romy,

Wat leuk een nieuw huis voor Flupke. Is ie al een beetje gewend.
Ook ik ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes Anja