Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Vooraleer er ongelukken gebeuren wil ik jullie dit toch even vragen :

Flupke z'n belletje dat ie gesloopt had van z'n speeltje, heb ik terug 'gemaak' door enkel het belletje aan een koordje te hangen zodat ze er nog mee kan spelen.
Het is zo'n fluogeel koord dat de werkmannen gebruiken om dingen af te spannen (bv. om een terras recht te leggen en zo)
Nu merk ik natuurlijk dat ze met het koordje zelf ook speelt (het is een kort dus ze kan er zich niet aan ophangen of zo). Kan het kwaad dat ze aan het koordje zelf knabbelt?

Of doe ik het toch beter weg?

Heel erg bedankt!
Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Volgens mij kan dat geen kwaad. Hier spelen ze ook met veters en met touwtjes die in een jas zitten.
Verder vinden ze kadolint ook heel leuk.

Groetjes Anja

Romy

Bedankt voor de informatie en de tip, Anja!

Flupke zit nu al 2 uur aan 1 stuk met dat belletje te spelen!  :o
Van een karaktertje en een volhoudertje gesproken  ;D

Groetjes
Romy

Romy

Dag iedereen

Deze namiddag kon ik Flupke opnieuw wegen, en zijn gewicht is nu 69 gram.
Dat betekent dat hij 4 gram is bijgekomen sinds hij ziek is geweest, wat dus positief is!
Maar langs de andere kant had ik misschien wel verwacht dat hij wat meer ging wegen... Eigenlijk vind ik hem helemaal niet mager en ziekelijk is hij nu zeker ook niet meer. Hij eet veel en is goed levendig.

Of zou het aan de voeding liggen?
Ik geef hem :
- elke dag verse zaadjes met zonnepitten onder gemengd (ik merk dat hij van alle zaadjes eet)
- 1 a 2 maal per week een klein beetje eivoer met van die beestjes in. Ik meng er ook gedroogd fruit onder
- 1 trosgiers per 1 a 2 weken
- er is altijd een snoepstaaf voorhanden, nu zit hij al zeker 2 weken te knabbelen op 1tje en hij is nog niet op

Af en toe wat groentjes, maar daar eet hij niet zoveel van.

Z'n poepjes zijn volledig normaal.

Ik zie niet in dat hij te mager zou zijn?  ???

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Flupke heeft de hele tijd trosgierst zitten eten (de laatste had hij 2 weken geleden gekregen) en ik kon het echt niet laten om hem nog eens te wegen  ;D

En... Nu weegt hij 72 gram  :D Het wordt nog een echte dikzak  :P

Nu ik er wat op heb zitten denken : hij had al wel 3 uren niet meer gegeten toen ik hem vanmiddag woog...

Dus als je het vergelijkt met 2 weken geleden toen hij ziek was, is hij nu wel 7 gram bijgekomen, wat wel heel mooi is in 10 dagen  :D :D :D

Morgen ga ik opnieuw naar een andere dierenwinkel, straks ken ik ze allemaal vanbuiten hier in de buurt.  ;) Hopelijk hebben ze daar mooie (goedkope) speeltjes en lekker gevarieerd eten. Misschien breng ik wel pellets mee die ik dan zou mengen onder z'n gewone zaadjes. Ik merk dat ie alles eet, dus hopelijk ook de pellets.
Klopt het dat pellets maar heel kort goed blijven nadat je ze geopend hebt?
Toen ik de doos eens las in een winkel, stond erop dat alle nodig gebruiksinformatie binnen in de doos zit  ::) Niet erg handig dus...
Het was er van Versele Laga -> is dit bekend bij jullie?

Heel veel groetjes en een prettige avond verder
Romy en Flupke (Fluppie?)

Romy

Is het normaal dat Flupke pelletjes heeft  ???
Ik merkte het op toen hij zich schudde na het poetsen.
Of is dit het begin van de rui??

heidi

Hallo Romy,

Onze valkjes spelen graag met katoenen koordjes.

Ik heb er een deel rond een sleutel ring geknoopt en daar kattenspeeltjes met een belletje in aangeknoopt.
Gegarandeerd uren speelplezier.

Groetjes Heidi,Quick en Silver

heidi

Citaat van: Romy op 30 november 2006, 18:09:05
Is het normaal dat Flupke pelletjes heeft ???
Ik merkte het op toen hij zich schudde na het poetsen.
Of is dit het begin van de rui??

Dit is normaal hoor,als Quick op mijn schouder heeft gezeten is het net of het gesneeuwd heeft.
Als hij er last van heeft kan je hem natsproeien.

Romy

Hoi Heidi

Bedankt dat je m'n dagboekje bezoekt!

Ik zal hem toch eens moeten natsproeien denk ik, niet omdat hij er last van heeft, maar badderen doet hij niet graag, dus misschien wel besproeid worden???

Ik zal eens wat koordjes en een ringetje zoeken! Het is een leuk idee, maar je moet er op komen  :) Bedankt voor de tip!
Hang je dat dan op, of leg je het voor ze neer als ze uit de kooi zijn?

Groetjes
Romy

heidi

hoi Romy,

Ik hang hem op in de kooi met een haak die ook aan een hondenriem hangt,die kan je in elke doe het zelf winkel of  een dierenwinkel kopen.

Groetjes heidi,Quick en Silver

Romy

Hoi iedereen

Omdat ik nog steeds wat twijfel over het gewicht van Flupke, heb ik een post gemaakt bij voeding.
Ik zou het erg op prijs stellen mochten jullie daar tips plaatsen.

Alvast bedankt!
Romy

Romy

Dag iedereen

Hier heb ik nog een foto van Flupke, deze staat ook bij de post bij voeding, maar ik vond hem leuk dus zet ik hem ook even hier :

De kleuren zijn wel helemaal niet mooi  :-\

Voor de rest doet ie het goed vandaag. Hij heeft al een beetje gevlogen en heeft van z'n eivoer met broccoli gegeten. Ook at hij al wat van z'n trosgierst en z'n vogelsnoep.

Ik heb beslist om elke dag maar een heel klein stukje trosgierst te geven, want als er een streng inhangt, eet hij enkel daarvan en laat hij de rest staan.

Er hangen nu ook enkele zitstokken buiten z'n kooitje, zodat hij er zelf kan uitkomen als hij dat wil. Voorlopig is hij nog wat onzeker en gaat hij er niet vanzelf uit.
Ik heb al gemerkt dat hij heel afwachtend en onzeker is in nieuwe situaties en dan telkens bij mij wil komen zitten. Maar ik wil hem ook wel leren om hem op z'n eigen een beetje bezig te houden. Ook wil ik hem leren om naar mij te vliegen ipv telkens zelf opgepakt te worden.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen!

Flupke is deze morgen al heel erg actief (met momenten). Hij loopt al wat verder van me weg om op verkenning te gaan.
Ook flappert hij regelmatig met zijn vleugeltjes (vliegen lijkt hij niet echt te durven). Héél soms doet hij een klein vluchtje, maar vandaag nog niet.

Ik ben begonnen met het ontkiemen van kiemzaad, maar ik heb blijkbaar niet zo'n goeie manier (op watten), want dan groeien de worteltjes in de watten. Hoe doen jullie dat?

Ik merk ook dat z'n oogjes nog steeds wat waterachtig zijn. Heel mooi en helder, dus zeker geen etter meer. Soms denk ik dat het door de pluisjes zijn die regelmatig in z'n oogjes kleven, maar ik hou het toch wel nauwlettend in de gaten...

Prettig weekend iedereen
Groetjes
Romy

ManjaV

Hey Romy,

Wat ziet Flupke er lief uit zeg! Echt een geweldige foto! Wat een schatje!  :-* :-* :-*

Heel lief ook dat hij zo klappert met zijn vleugeltjes. Voor je weet voert hij een paar duikvluchten uit. ;D

Ik kan je vraag over kiemzaad helaas niet beantwoorden omdat ik dit niet heb, maar misschien weet iemand anders het.

Dreamy heeft ook af en toe pluisjes die in haar oogje blijven zitten. (Het oogje dat ik momenteel behandel). Dan haal ik ze er altijd heel voorzichtig weer uit.

Geef Flupke een knuffeltje van mij.  :-*

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Dag Manja!

Bedankt voor je berichtje, ik heb Flupke uitgebreid gekroeld en zowel hij als ik hebben er enorm van genoten  :D

Ik merk dat hij steeds meer wil vliegen, maar wel wat bang blijft. Vandaag vloog hij 2 keer. De eerste keer zag ik hem al op en neer wippen en van z'n rechterpootje op z'n linkerpootje wippen, terwijl hij met z'n vleugels klapperde. Ineens was hij weg, draaide enkele cirkeltjes naar boven toe en landde daarna redelijk mooi boven op m'n hoofd! Ik heb hem wel meteen weggenomen want ik vind niet dat het hoort dat ie op m'n hoofd gaat zitten. Maar de vlucht was wel heel mooi  :)

Ik zette hem daarna op hetzelfde plekje terug en ging een metertje verder zitten. Ik riep hem en na enkele minuutjes bang wippen durfde hij opnieuw vliegen, maar de landing was ietsje minder... Hij wou terug op m'n hoofd landen en is met z'n pootje in m'n gezicht terechtgekomen, waardoor ik er nu niet zo appetijtelijk uitzie  ::)

Het kiemzaad is al goed aan het schieten! Alleen weet ik niet wanneer ik het juist aan Flupke moet geven, maar dat kom ik wel te weten bij Voeding.

Groetjes
Romy