Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Romy,

Gelukkig dat hij niet meer proest. Misschien kan je hem wat lekkers aanbieden zodat hij die vieze wormkuur vergeet. Hoeveel moest je hem eigenlijk toedienen, wat voor middel heb je en hoefde je het maar 1 dag te doen? Zo, veel vragen he. ;)

Je moet je gewoon aan het voorschrift van de DA houden, dat lijkt me het beste. Zij is degene met de meeste kennis in huis ;)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja!

Welk middel het was, dat weet ik niet. De dierenarts heeft het zelf gemaakt. Het zat in een spuitje (waar ik uiteraard de naald moest van verwijderen!) en ik moest er 2 x 2 druppeltjes van geven. Twee dus vandaag en over een maand opnieuw 2 druppeltjes.
Het kostte 2 euro.

Ik zal dan over een maand opnieuw twee druppeltjes geven. In tussentijd zal ik ervoor zorgen dat de bodembekking in z'n kooi héél regelmatig vernieuwd wordt zodat hij zichzelf zeker niet meer kan besmetten.

Ik had hem bij me gehouden net nadat ik het middel had gegeven, om hem wat te 'troosten', maar zoals je in je berichtje vermeldt : toen ik hem terug in z'n kooi zette, spurtte hij meteen naar z'n eten, waarschijnlijk dus om die slechte smaak kwijt te geraken  :)

Eind goed, al goed lijkt me wel. Maar pas over een maand zal ik helemaal gerust zijn hoor! Dan weet ik dat ie hélemaal ziektevrij is  :)

En als hij verder rustig blijft aankomen, zullen m'n zorgen daardoor ook snel verdwijnen.

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Ja, ik ben ook pas gerust als Fuzzy alles heeft gehad. ;)
En ik maak zelf ook elke dag zijn kooi schoon. ;D Dat doe ik maar gewoon voor de zekerheid.

Het kan nu haast niet anders of Flupke moet gewoon aankomen.
Ik ben benieuwd wanneer zijn ontlasting helemaal goed is.

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja!

Maak je gewoon elke dag z'n kooi schoon, of heeft hij ook net een ontwormingsmiddel gekregen? Leg je dan gewoon kranten of iets dergelijk, of ook echte grondbedekking zoals je 'normaal' doet?

Ja, ik ben heel blij dat hij nu gewoon aankomt! Ik had het niet verwacht (laat ik zeggen: ik had niets durven verwachten) en dan is goed nieuws natuurlijk super!

De ontlasting was in het begin dat ik hem had héééééééél waterachtig en bijna helemaal wit. Geleidelijk aan is dit verbeterd, nu zijn de kleuren al goed : meest groen en een beetje wit. Dit zal ook wel door de AB-kuur gekomen zijn. Maar nu zitten er regelmatig nog wat waterige poepjes bij, die dus zouden moeten verbeteren met het ontwormingsmiddel. Ook zijn ze nogal slieterig.
Gelukkig is het niet altijd zo en zitten er ook dikwijls gewone, droge hoopjes bij.

Groetjes en heel erg bedankt voor je snelle reactie!
Romy

Romy

16 november 2006, 17:47:16 #49 Last Edit: 16 november 2006, 17:50:10 by Romy
Hoi iedereen

Ik maak me nu toch wat zorgen  :-[
Het ontwormingsmiddel heb ik rond 14u30 gegeven en nog steeds zie ik dat er in z'n neusje vocht zit... Ik veeg het er regelmatig uit (als er een belletje op staat), maar er komt er steeds weer eentje  :( Verder ademt hij ook uit z'n bekje, maar ja, ik begrijp dat dit normaal is als er vocht in z'n neusje zit...  :'(
Hij niest soms, maar niet genoeg blijkbaar. Als hij eens goed door z'n neusje zou uitademen, dan is het er ineens uit, maar ja, hoe vertel je dat aan een vogel  :-\

Hij krabt ook regelmatig aan z'n neusje waardoor het nu al wat rood zit...

Voor de rest ziet hij er goed uit, misschien wat duffer dan anders, maar als onze neus verstopt zit, dan vinden wij dat ook niet aangenaam...

Nu hoop ik dat hij er niks aan overhoudt dat z'n neusje nu al een tijdje vol vocht zit en hopelijk gaat het er allemaal zo snel mogelijk uit!

Heeft iemand dit al meegemaakt?

:'( Romy

♪ Marlies

Hoi Romy,

Heeft je valkje op de tocht gestaan ? Dan zou het kunnen dat hij verkouden is.
Ik had hier een tijdje geleden ook een jong valkje dat snotterig was en zwaar ademde. Als hij ademde zat hij ook belletjes te blazen.
Daar ben ik toen mee naar de dierenarts geweest en heb een ab kuurtje gehad. Tijdens de kuur zag je hem opknappen.

Groetjes Marlies ;)

ManjaV

Hoi Romy,

Ik gebruik gewoon de normale bodembedekking, ik heb afwisselend schelpenzand en beukensnippers, of een combinatie van beide.

Is het een idee om Flupke wat warmer te zetten?
Ik weet ook geen oplossing hiervoor, misschien kan je de vraag even stellen bij 'Ziek'?
Hou het even goed in de gaten en anders morgen de DA bellen?
Hoe zit hij er verder bij, op z'n gemak, op 1 pootje?

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi

Toen ik zonet even ging kijken, zat hij op twee pootjes, maar hoe lang hij daar al zo zat, dat weet ik niet.
Ik heb wel een half uur aan een stuk met hoekjes keukenpapier in z'n neusje gezeten, iedere keer toen ik zag dat het waterachtig kwam. Dit absorbeerde snel en daarnet was z'n neusje relatief droog. Ik heb hem ook niet meer horen niezen.
Hij gaapt alweer als nooit tevoren. Ik denk dat hij heel moe is, want hij heeft ook 1,5u in de auto gezeten vandaag.

Wat ik nu wel in de gaten ga houden, is of hij op 1 of 2 pootjes gaat zitten.

Als ik merk dat z'n neusje terug nat wordt, zal ik een topic openen bij 'ziek', maar momenteel ziet het er goed uit.

Ik ben al een ietsiepietsie geruster, maar ben toch niet hélemaal op m'n gemak omdat ie dus op 2 pootjes zat daarnet.

Groetjes
Romy

Lin

Als een valkje iets minder weerstand heeft dan gebeurt dat slapen vaker zo. Maar als je valkje morgen nog een natte neus heeft en niet actief is dan even naar de DA. Of was je daar vandaag ook al naar toe? Dan ha dde DA het wel opgemerkt lijkt mij.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Romy

Hoi Lin

De natte neus is afkomstig van het ontwormingsmiddel die ik gegeven heb. Per ongeluk is er dat een beetje te veel geworden en hij proestte het uit. Daardoor is er wat in z'n neusje gekomen, wat natuurlijk heel vervelend voor hem was.
Ik ben vandaag niet met hem naar de DA geweest, m'n moeder is het middel woensdag gaan ophalen.
Z'n natte neus komt dus niet omdat hij ziek is of een verkoudheid of zo heeft, gelukkig!

Momenteel is hij zich wat aan het wassen en heeft hij al wat 'turnoefeningen' gedaan zoals ik het noem. Hij lijkt alsof hij zich stretcht, z'n ene pootje en vleugel, dan de andere kant. Soms strekt hij ook z'n vleugels verticaal, maar enkel het gewricht, z'n vleugels gaan dan niet helemaal open. Als ik eens op tijd ben, neem ik er een foto van  ;D

Mij lijkt hij nu een beetje suf, maar gezien de omstandigheden is dit ook niet verwonderlijk. Met zo'n vervelende neus door een vies ontwormingsmiddel, en daarvoor een hele tijd in de auto gezeten... Je zou voor minder moe zijn  ;)

Morgen bekijk ik het allemaal nog eens goed

Bedankt voor jullie reacties, ik voel mij al wat geruster omdat z'n neusje nu niet meer nat is :)
Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

In zijn jonge leventje heeft Flupke al veel moeten doorstaan. Het lijkt een beetje op mijn verhaal van Fuzzy. Die is ook al door de medische molen gegaan sinds de dag dat ik hem heb.
Het is daarom niet verwonderlijk dat Flupke een beetje moe is. Zeker niet na dat middeltje dat hij vandaag heeft gehad. Daar is hij misschien ook van geschrokken. ;)
Verwen hem maar lekker met een paar extra knuffeltjes. ;)

Groetjes,
Manja

Valerie

Hee Romy,

Is het niet wat om Flupke op te geven voor valkje van de maand? Dan krijgt ie van mij alvast een stem. Ik vind dat zulke valkjes het dubbel en dik verdienen! :)

Romy

Hoi!

@ Valerie
Dat vind ik een heel leuk idee van je! Maar ik weet eigenlijk niet goed wat het is en hoe dat gaat. Ik zal alvast wat informatie hierover zoeken.

@ Manja
Het doet me goed om te horen dat Flupke niet alleen is én dat jou Fuzzy er nog is!
Ik troost mij voorlopig ook met het feit dat hij moe is en dat hij een zware en vervelende dag achter de rug heeft.
Nu zit hij te slapen (denk ik toch) op twee pootjes en z'n kopje zit niet in z'n veertjes... :-\
Dat is wel iets waar ik me zorgen over maak...

Maar ik probeer mezelf voor te houden dat iedereen wel eens een slecht dagje heeft, en dat dit nu een slecht dagje was voor Flupke... Behalve het ongewoon slapen nu, was hij wel levendig deze avond. Hij heeft zichzelf heel grondig zitten poetsen, ik had dit nog nooit bij hem gezien! (soms een klein beetje, maar nooit 10 minuten aan een stuk!) Dus als hij ziek is zal hij geen zin hebben om te poetsen denk ik dan  :-\
Waar ik ook rekening mee hou is dat ie pas een AB-kuur achter de rug heeft. Dus kan het bijna niet dat ie opnieuw ziek zou zijn of zo.

Morgen is een nieuwe dag en ik geloof erin dat hij dan al veel beter zal zijn. Ik ben een hele dag bij hem, dus ik kan hem goed observeren én vertroetelen natuurlijk.
Ik had gedacht om morgen z'n kooitje grondig te kuisen, maar ik ga het een dagje uitstellen zodat hij morgen helemaal op z'n gemakje is.

Bedankt iedereen
Groetjes
Romy

Romy

Hoi Valerie

Omdat ik jou idee echt wel leuk vind, zal ik Flupke opgeven voor valkparkiet van de maand. Ik heb zonet even op de website gekeken wat ik hiervoor moet doen. Morgen of overmorgen zal ik proberen om een mooie foto van Flupke te nemen en zal ik een mooi tekstje samenstellen.

Klopt het dat ik dit moet sturen naar info@valkparkiet.com?

Want dit staat niet expliciet vermeld bij valkparkiet van de maand.

Lieve groetjes aan iedereen
Romy

Romy

Hoi iedereen

Het gaat niet zo goed met flupke  :'(
Deze morgen zat hij op z'n stokje met 2 oogjes die helemaal toe zaten van de etter...
Dit heb ik nu uitgewassen, maar hij zit nog altijd met z'n oogjes toegenepen. Ook zit hij heel wiebelachtig op z'n stokje. Eten heeft hij toch nu toe niet gedaan, maar ik ben nog maar een kwartiertje wakker ook...

Ik zal een topic bij 'ziek' openen, maar zal straks ook eens bellen naar de DA.

Groetjes
Romy