Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Romy,

Gelukkig is het niet erger en groter geworden. Als mijn valkjes iets hebben of ik denk dat er iets is ben ik ook meteen bezorgd hoor. misschien zelfs wel overbezorgd.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Mara

Ik heb verleden week snoepzaad gekocht voor Flupke en daar zitten zowat dezelfde bestanddelen in! Er zitten ook wel gedroogde bananenschijfjes in. Het is wat onwennig voor Flupke, ze eet er niet echt veel van, maar speelt er des te meer mee  ;D

------------------------------------------------------------------

Hoi Anja

Ik zeg altijd : je bent beter overbezorgd, dan te weinig. Als er ooit iets mocht gebeuren wat te voorkomen was omdat je te onoplettend was, dan vergeef je jezelf dat nooit. En daarom ben ik erg bezorgd om Flupke.
Een heel normale reactie vind ikzelf, maar daar is niet iedereen in mijn omgeving mee akkoord...
Ik trek het mij niet aan!

--------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Een tijdje geleden vroeg ik jullie raad in verband met een raar veertje op haar rug. Vandaag zag ik het opnieuw en het is een stukje gegroeid. Veel trager dan een andere veer, maar ik laat het met rust.

Haar staart is ook al een heel stuk gegroeid. Ze heeft er nu drie. 2 witte met zwarte spikkels langs elke kant 1, en in het midden een hele donkere. Als ze vliegt lijkt het alsof er 2 antennes in haar kont zitten die elk een andere kant opstaan. Echt supergrappig!  ;D ;D

Verder heeft ze een uurtje buitengestaan deze middag. Ze zat te snoezen in de schaduw want blijkbaar was het zonnetje te warm voor haar. Na een uurtje werd het echt warm en heb ik haar terug binnen gezet.

Met dit warme weer heeft ze blijkbaar wel wat meer last van haar oogjes aangezien ze wat meer tranen. Maar zijzelf merkt er gelukkig niks van!

Groetjes
Romy

Romy

Goeiemorgen iedereen!

Eventjes een korte update over Flupke.

Het gaat erg goed met haar. Ik denk dat het kale plekje al wat kleiner geworden is. In ieder geval is het zeker niet gegroeid.

Verder is ze een grote deugniet vandaag! Ze kan niet stilzitten en loopt de hele tijd over en weer. Ze heeft ook al verschillende toertjes gevlogen. Ze vliegt ook al op het gehoor van boven op haar kooi naar mij toe aan de andere kant van de woonkamer. Als ze me dan niet vindt, dan keert ze gewoon terug naar haar kooitje.

Haar ene staartveer is al zo goed als volgroeid. De beide witte zijn nu ongeveer halverwege.

Als het straks terug aangenaam warm is buiten, ga ik haar opnieuw wat buiten zetten. Gisteren durfde ik het niet omdat er nogal veel wind was.

Vanavond gaan we naar m'n opa waar ik het telefoonnummer van de kweker krijg :) Ik zal pas morgen kunnen bellen omdat die man 's nachts gaat werken.

Groetjes
Romy

Inge88

Wat fijn dat er verder niks is met dat kale plekje.

Ik ben benieuwd wat de kweker zegt en je kan vertellen over Flupke.

Fijne koninginnedag vandaag!

Anja

Ook ik ben benieuwd wat de kweker te vertellen heeft. Laat je ons wel iets weten?

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ik laat jullie zeker iets weten! Maar het zal pas tegen de avond zijn.

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Fijn dat het kale plekje alweer wat veertjes krijgt.
Ik ben benieuwd naar wat je te horen krijgt van de kweker.

Heb je Flupke nog buiten kunnen zetten?
Hier waait het echt veel te hard.  8)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Gisterenavond ben ik in alle drukte vergeten het telefoonnummer vragen aan m'n opa :-\ Hij komt deze middag naar hier eten en ik hoop dat hij het zal meebrengen.

Uiteindelijk heb ik Flupke ook niet meer buiten gezet. Het waaide ook hard. Vandaag staat er opnieuw veel wind, dus laat ik Flupke maar gezellig binnen staan. Ik wil geen risico's lopen.

Groetjes
Romy

Rianne

Balen he, die harde wind. Het is verder zulk mooi weer! :(
Ik ben benieuwd of de kweker je nog iets meer kan vertellen. :) Hopelijk brengt je opa het telefoonnummer mee.

..Neline..

Hey Romy  :D

En..?? :P Is je opa al geweest?? ;D

Groetjes Neline

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Romy

Hoi Neline,

Mijn opa is geweest ja, maar hij was het telefoonnummer vergeten  :(
Ik hoop dat hij deze middag thuis is, dan zal ik hem opbellen om het nummer te vragen. Duimen dus  :P

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Je maakt het wel spannend op deze manier  :-\  ;D

Niet vergeten dit keer hè!  ;D

Groetjes,
Monky

Romy

Dan wordt het bij deze nog wat spannender  :P
M'n opa was niet thuis, ik heb hem niet kunnen bereiken  :(

Het zal dus voor dit weekend worden, want nu ben ik terug in Leuven en pas vrijdagavond laat ga ik terug naar huis.

Dit is niet gezond voor mijn nagels  :P

Groetjes
Romy

..Neline..

Dan zullen we nog even in spanning moeten zitten ;D ;D.

Groetjes Neline

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Mara

Hoi ROmy

Waarom ging je nu ook alweer de kweker bellen?  :-[ Weet het, een beetje een stomme vraag.

Hoe is het met Flupke?

Liefs

Mara