Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Romy,

Helaas ik herken het niet. Sorry  :-\ :-\

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Jammer, maar toch bedankt om te reageren

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Even over je vraagje.
Het zou heel goed een uitgekomen veer kunnen zijn hoor.
Misschien is het hulsje er eerder afgegaan voor het uitgegroeid was of is het een "mislukte" veertje.

Ik denk in elk geval niet dat het iets is waar je je zorgen om hoeft te maken. Hou het alleen in de gaten. Als er iets aan verandert wat je niet vertrouwd, even aan de bel trekken  :)

Je hebt weer hele lieve foto's van Flupke geplaatst  :D
Met haar oog gaat het volgens mij ook wel de goede kant op, of niet?
Speelt ze nog steeds op haar speelplankje?

Groetjes,
MOnky

Romy

Hoi Monky

Dat zou het eventueel wel kunnen zijn ja, ik zal het zeker verder in de gaten houden.

Haar oogjes zijn inderdaad beter geworden door de druppeltjes. Maar toch gebeurt het nog regelmatig dat ze wat etter in haar oogjes heeft. Dat haal ik er dan wel altijd onmiddelijk uit.

Haar speelplankje wordt niet zoveel gebruikt omdat ik het eigenlijk alleen maar op mijn tafel kan zetten door plaatsgebrek. En dat is niet zo handig voor mijzelf natuurlijk :)
Deze zomer, als ik thuis ben, dan zal het wat meer gebruikt worden.

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Ik herken het ook niet, denk dat het een veer is die niet goed groeit...ik weet het ook niet.

Mara

Romy

Hoi Mara

Bedankt om mee te denken. Het zou kunnen dat het een veer is die niet goed groeit. Gelukkig heb ik maar 1 gezien, dus ik laat het gewoon zo. Natuurlijk blijf ik het wel in de gaten houden.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Met Flupke gaat alles goed. Haar pootje gebruikt ze elke dag steeds meer en het nageltje zit er nog altijd in. Waarschijnlijk zal het niet meer afvallen. Het staat wel nog steeds een klein beetje scheef.

Het valt me ook meer en meer op dat Flupke 's morgens fladdert in haar kooitje. Het vliegen gaat er dus steeds meer inzitten.
Gelukkig is Flupke niet zo'n groot valkje en lukt het haar om te fladderen in de kooi. Dit kan wel maar op 1 plekje, anders zit ze tegen de tralies. Ze is wel zo slim om altijd op dat plekje te gaan zitten als ze wil fladderen :)

Daarom heb ik erop gedacht om een grotere kooi voor haar te kopen in de vakantie. Dan moet ik niet meer op en neer naar Leuven. Ik vraag me wel af of ze het wel zal accepteren om dan terug in september in het 'kleine' kooitje met me mee te gaan? Thuis laten is geen optie want m'n moeder wil er niet voor zorgen (ik heb Flupke in huis gehaald en dus moet ik er de verantwoordelijkheid voor nemen).
Wat denken jullie hierover?
Uiteraard mag Flupke er regelmatig op een dag uit en dan vliegt ze enkele rondjes om haar vleugels te strekken.

Gisterenavond heb ik Flupke haar voorlaatste staartveer moeten afknippen... Het was een oude en ze was al geknakt. Ze had er niet echt last van, maar gisterenavond had ze er een stuk uit geknabbeld en stond de veer nog losser. Daarom heb ik ze afgeknipt.
En deze morgen zag ik nu dat haar ene, nieuwe staartveer lichtjes geknakt is, halverwege het stuk dat uitzit... Eigenlijk is het niet echt geknakt, maar eerder een beetje geplooid. Ze gaat er soms ook hardhandig mee overweg als ze aan het poetsen is. Zo zitten er al enkele schendingen aan de veer van toen ze het hulsje errond wilde wegdoen.

Zo dat was weer een hele boterham :)

Groetjes
Romy

ManjaV

Hoi Romy,

Fijn dat het met Flupke beter gaat!

Een grotere kooi aanschaffen is uiteraard een goed idee. Wsl heeft ze zelf nu ook meer ruimte nodig.
Kan je de grotere kooi niet meenemen als je terug naar Leuven gaat? Of gebruik je het kleine kooitje als vervoermiddel?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Romy

Hoi Manja

Een andere kooi dan diegene wat ik nu heb, kan ik niet vervoeren en dus ook niet meebrengen naar Leuven. Als ik dus naar m'n kot ga, dan moet Flupke zowieso in die kooi. Maar ik dacht er dus over om een grote kooi (eventueel een kamervolière) te kopen voor thuis.
Maar zou dat niet verwarrend zijn voor Flupke als ze 2 kooien heeft?

Concreet zit het dan zo dat Flupke in de volière kan tijdens weekends en vakanties, maar in de 'kleine' kooi moet als ze met me meegaat op kot in Leuven (en dat is telkens gedurende de weekdagen, van maandag tot vrijdag)

Vooraleer ik een nieuwe kooi voor thuis aanschaf, wil ik hier eerst grondig over nadenken en adviezen vragen, want ik zou niet graag hebben dat Flupke van deze situatie ongelukkig wordt!
Ze mag er wel érg veel uit op kot in Leuven, wel de helft van de tijd dat ik er ben. Maar thuis ben ik veel vaker weg en zit ze soms langere tijd (nooit een hele dag!) in haar kooitje. Vandaar mijn bedenking om eventueel een nieuwe, grote kooi te kopen.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Via huisvesting kan je een dilemma volgen waar ik momenteel erg veel mee in m'n hoofd zit. Kort komt het erop neer dat ik hoogstwaarschijnlijk een grote kooi voor Flupke koop voor thuis.

Graag had ik jullie mening over deze tweedehandsaanbieding :
http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehoren/Vogels_Benodigdheden/5029782/Een_mooie_en_heel_grote_kooi.html

Vooreerst zal ik toestemming moeten krijgen van m'n moeder om deze te mogen plaatsen in onze woonkamer omdat ze érg groot is. Deze kooi lijkt mij prijs kwaliteit wel erg goed! Of zou deze TE groot zijn voor Flupke?

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Terwijl ik op het forum zit te lezen, zit Flupke op m'n hand zich te wassen. En nu merk ik dat haar enige, nieuwe staartveer opnieuw afgebroken is  :'( Hij hangt er nog aan, maar ze zit eraan te prutsen zodat hij steeds slapper wordt... Straks ben ik genoodzaakt om de veer opnieuw af te knippen en dan heeft ze wéér geen staart meer  :(

Kan dit een teken zijn dat haar kooi te klein is?
Of kan het ook iets anders zijn?

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

IK weet het niet zeker maar het kan inderdaad betekenen dat de kooi te klein is maar het kan ook zijn dat ze gewoon een beetje onhandig is hoor.

Trouwens wel een mooie kooi die in die link staat.

Mara

Romy

Hoi Mara

Heel erg bedankt voor je snelle antwoord! Dus het heeft niks met haar stofwisseling of zo te maken dat haar staartveren dikwijls knakken?
Ik merk wel op dat ze inderdaad niet zo 'zindelijk' is, waarmee ik bedoel dat ze niet echt achter haar staart kijkt en gewoon overal draait en keert waar ze zin heeft. Ze heeft er dus blijkbaar geen last van dat haar staart nu en dan geplet zit tussen de tralies en haarzelf  ;D ::) :o :P

De kooi in de link moet blijkbaar de Berlin kooi zijn. Erg groot, maar ik neem aan dat een kooi nooit té groot kan zijn?

Groetjes
Romy

Mara

HOi Romy

Ik heb in de voliere ook een wat 'lompe' rosella zitten en misschien moet je eens kijken in het boekje van Bello.

Groetjes

mara

Anja

Hoi Romy,

Het is een mooie kooi en zoals je zelf al zegt een kooi kan nooit groot genoeg zijn. Van de staartveren lijkt het me niet aan de grote van de kooi te liggen. Ook hier heb ik 1 valkje (Yara) dir regelmatig de staartveren knakt. Het lijkt me gewoon onhandigheid.

Groetjes Anja