Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

We zijn terug thuis en Lenie is geïnstalleerd!
Hieronder kunnen jullie lezen wat ik zojuist naar Mandy heb gemaild :

Hoi Mandy

Ik wou je al meteen heel goed nieuws laten weten!

De autorit is zeer goed verlopen. De eerste 5 minuten hing ze aan de tralies, maar eens ze het bovenste stokje gevonden had, is ze er de hele tijd blijven op zitten. Ze was heel aandachtig en bij de pinken, maar ook op haar gemakje. Ze heeft zich zelfs gepoetst en zitten uitstrekken tijdens de autorit.

Eens thuisgekomen had Flupke meer interesse voor de vele trosgierst in de kooi van Lenie dan voor Lenie zelf... Flupke was toen los, maar we hebben haar niet te dicht bij Lenie gelaten. Ze mocht ook de kooi niet ingaan.
Nu staat de kooi van Lenie naast Flupke haar kooi, en hangt de kooi van Lenie vol met trosgierst en bakjes eten en drinken. Ook op de grond staat er een schaaltje met eten en een potje met water.
We verwachtten dat ze pas morgen zou gaan eten, maar na 5 minuutjes zat Lenie al zaadjes te pellen. Van de trosgierst heeft ze nog niet gegeten. Ze heeft ook al van zich laten horen, een heel lief en zacht geluidje! Ook heeft ze al gepoept.
Momenteel ziet ze er een beetje moe uit, waarschijnlijk van de autorit. Ze zit te snoezen terwijl Flupke haar in de gaten houdt.

Het ziet er dus allemaal heel goed uit!

Dankjewel voor de goede zorgen voor Lenie en de fijne correspondentie en afhandeling.

Groetjes
Romy

Jullie lezen dus dat het erg goed gaat met Lenie! Vandaag laten we haar met rust, eventueel vanavond ga ik nog even met haar praten dicht bij de kooi. Morgen moet ik de hele dag werken, dus dan heeft ze ook nog tijd om te bekomen. Vanaf morgenavond ga ik dan stilletjes aan beginnen met het tam maken. Ik verwacht dat dat zeer goed zal gaan, aangezien ze nu al aan handen gewend is. Daarstraks zat ze zelfs 'per ongeluk' op m'n hand toen ik de trosgierst aan het ophangen was  :D

Groetjes
Romy

Dafrinja

Ohhh, echt leuk dat het al zo goed gaat. Super hoor! Ik hoop dat het (nog) tam(mer) maken ook zo goed gaat.

Groetjes!!

Dafrinja

lynette

Hoi Romy

Wat een mooie dame heb jij er nu bij  ;D vind haar echt prachtig. Gefeliciteerd  ;D

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Romy

Hoi Dafrinja

Het gaat erg goed ja. Ze is momenteel zelfs van de trosgierst aan het knabbelen! Het zijn allemaal maar kleine beetjes, maar ik ben al erg blij dat ze nu al eet!
Dankjewel voor het succeswensen. Ik heb alle vertrouwen in het tam maken.

Hoi Lynette

Ik denk dat ik nog geen foto's van de 'definitieve' Lenie heb geplaatst. Want we hebben op het laatste moment nog gewisseld. Maar ze lijkt wel heel erg op het vorige valkje. Alleen heeft ze wat minder grijs. Momenteel kan ik geen foto's maken want de camera is bij mijn vriend zijn ouders...
Niettemin is het echt een schatje hoor  :D

Hoi iedereen

Het gaat echt fantastisch met Lenie. Momenteel zit ze van de trosgierst te snoepen. En Flupke zit telkens zo dicht mogelijk bij Lenie, aan die kant van haar kooi waar Lenie zit. Zijzelf blijft op dezelfde plaats zitten.

Groetjes
Romy

hilde

fijn voor je romy dat het zo goed gaat met lenie

en met flupke zal het ook wel gaan lukken samen met lenie

groetjessssssss

Romy

Hoi iedereen

Daarnet was Lenie heel onrustig. Ze probeerde van de ene naar de andere stok te vliegen, maar in dat kooitje lukt dat natuurlijk niet. Ik probeerde haar te kalmeren, maar het lukte niet zo goed. Dan heb ik maar op de helft van de kooi een doek gehangen, en ineens ging ze zitten eten van haar zaad en dat is ze nu nog steeds aan het doen.
Net voordat Lenie zo onrustig werd, vloog Flupke enkele toertjes en landde toen op de grond. Misschien dat Lenie ook wou vliegen?

Gelukkig is ze nu dus kalm, en is ze daarbovenop ook lekker aan het eten. Ik ben benieuwd of ze nu wel door haar kooi zal bewegen, want tot hiervoor bleef ze telkens op hetzelfde plaatsje zitten.

Ik hoop dat Lenie snel went, maar het lijkt van wel. Zo mag ik gewoon de kooi in met m'n hand, en mag ik zelfs haar bekje aanraken. Want ik had haar wat volkorenpasta aangeboden in m'n hand en raakte daarbij per ongeluk haar snavel aan. Ze pikte niet eens :) Ze keek heel nieuwsgierig uit die mooie zwarte ogen van haar  :D

Het is een prachtmeid  :D

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Het gaat goed hier!
Naar de avond toe heb ik voorzichtjes geprobeerd met m'n hand in de kooi bij Lenie. In tegenstelling tot deze middag blaasde ze nu wel. Dat vind ik wel positief, ze verweert zich nu :) Maar ze liet het uiteindelijk ook toe dat ik dichtbij kwam met m'n hand, en ze is daarna ook op m'n vinger gestapt en bleef rustig zitten.
Ze heeft nog veel gegeten, maar nog niet gedronken. Want ze is blijven zitten op het plekje waar ze terecht gekomen was.

Flupke is ook al even bij Lenie op bezoek geweest. Ze wou meteen heel dicht bij Lenie gaan, maar dat wou Lenie niet. Ze blaasde naar Flupke en Flupke bleef dan ook staan. Het is natuurlijk allemaal nieuw en anders voor Lenie. Maar ik vind dat het er heel goed uitziet zo!
Daarna heb ik Flupke uit de kooi van Lenie gehaald, om haar niet te overstressen. Maar de eerste kennismaking is dus gebeurd :)

Spannend  :D

Groetjes
Romy

danielle

Hoi Romy,
Ah wat cool Lenie is er  :D .
Gefeliciteerd! Je bent echt van haar aan het genieten, leuk om te lezen. Je hebt ook lang gewacht he voor je een tweede valkje ging aanschaffen. Ik ben echt benieuwd hoe het met Flupke gaat klikken.

Groetjes Danielle

Kimm

hoi romy,

gefeliciteerd met lenie!!! eindelijk meid, heb je haar.
heel veel plezier met haar en natuurlijk samen met flupke.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

hoi hoi Romy,

heerlijk zeg dat Flupke geïntresseerd is in Lenie... komt allemaal goed hé... en wat fijn dat ze niet bang is voor je handen en dat je haar al mag aanraken.. echt super hoor.

Groetjes Manon

Romy

Hoi iedereen

Het gaat fantastisch hier!
Lenie zit al op onze handen zonder dat we daarvoor trosgierst nodig hebben. Ze blaast ook niet meer naar ons.
Ook is ze nu al gewoon op haar gemakje en kruipt de kooi rond waar ze wil zijn. Ze eet ook gewoon van haar zaadjes zoals het hoort. Daarom denk ik erover om morgenmiddag als ik van m'n werk terugkom de trosgierststengels te minderen, en maar 1 stengel meer erin te hangen.
Ze zal dan de beschikbaarheid hebben over 2 potjes zaadjes, 1 bakje water, een trosgierststengel en een snoepstok. Het zaad en water onderaan zal ik wegnemen want ze heeft nog nooit onderaan gezeten.

Flupke is nog steeds erg geïnteresseerd in Lenie. Jammergenoeg lijkt het wel alsof Flupke niet echt sociale vaardigheden bezit, ze is een beetje onhandig in het contactzoeken, waardoor Lenie dan schrikt en gaat pikken. Flup schrikt dan ook en kruipt snel weg.
Nochtans, als ik Lenie op de ene hand neem, en Flupke op de andere, en ze voorzichtjes bij elkaar breng, dan doen ze niet kattig naar elkaar. Lenie heeft zelfs al een keertje haar kopje gebogen voor Flupke, maar het leek alsof ze het niet snapte. Ze heeft Lenie dan ook niet gekroeld.
Ik moet er misschien wel bij vertellen dat Flupke haar kopje nooit zo voor ons buigt als ze wil gekroeld worden. Hopelijk gaat ze de betekenis ervan nog snappen.

Zouden jullie het te vroeg vinden als ik ze morgen al samen in Flupkes kooi zou doen? (eventueel mits de kooi te veranderen qua indeling). Ik ben morgen de hele namiddag thuis en dan kan ik ze in de gaten houden.
Ik heb de indruk dat het wel zou lukken. Ze gedogen elkaar (als Flupke niet te onhandig contact zoekt  ;))
's Nachts zou ik Lenie dan terug in haar kooitje doen, alsook wanneer ik ga werken. Dus ze zouden alleen samen zitten als ik ze in de gaten kan houden.
Wat denken jullie?

Groetjes
Romy

*Manon*

Fijn dat het zo goed gaat en zo snel ook....  :D :D :D

ManjaV

Hoi Romy,

Wat leuk dat het zo goed gaat met Lenie erbij :D
Ik denk dat het geen probleem is om ze samen te zetten hoor :D
Ik doe het zelf hier altijd meteen ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marian

Hey Romy,

Nou dat zijn goede berichten hier :D
Alleen de foto's ontbreken nog :P ;)
Wanneer het voor jou een goed gevoel is ze bij elkaar te zetten zou ik dat gewoon doen. Ik ben er hier ook vrij snel mee geweest. En is het even toch niet naar je zin, kun je ze weer apart zetten.
Ik denk dat het wel logisch is dat Flupke wat onhandig is zoals jij dat omschrijft. Flupke is langere tijd niet gewend met een soortgenoot te zijn. Komt vast goed :D
Ik heb vandaag mijn laatste dag gewerkt, nog 2 daagjes en dan ga ik op vakantie ;D
Misschien dat het me niet meer lukt uitgebreid te immen, een reactie krijg je altijd :D
Fijn morgenmiddag lekker thuis, geniet maar lekker van je Flupke en je Lenie :-*

Groetjes, Marian

Peggy

Hoi hoi,  gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.Fijn dat lenie er is en dat het zo goed gaat.  Volgens mij kun je ze makkelijk bij elkaar gaan zetten hoor..zeker als je zelf ook nog gewoon thuis bent om het een beetje in de gaten te houden..wel heel leuk voor flupke hoor,een vriendinneke erbij.  Doe het rustig aan (  ook met het koken voor je valkjes  :P ;) )  en geniet van je 2 tal.

Wij wachten gewoon geduldig op foto's  ;D

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier