Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Anja

Jeetje Romy,

Das niet zo mooi. Gelukkig heeft je moeder niks tenminste dat lees ik tussen de regels door.
Wat zal ze geschrokken zijn.

Flupke is erg gewend aan haar vaste patroon zo te lezen. Fijn dat het allemaal goed gaat met haar en die 5 gram komen er wel weer aan.

Liefs Anja

Romy

Hoi Anja

Neen hoor, m'n moeder heeft er gelukkig niks aan over gehouden. Ze heeft alleen een wat pijnlijke schouder waar haar gordel zat, maar dat is een schouder waar ze regelmatig al wat last van had.

Flupke blijkt inderdaad heel erg aan vaste patronen te houden. Maar nu ze terug gewoon thuis kan blijven in haar vertrouwde omgeving, is ze terug de rust zelve  :)

Deze middag heb ik even tv gekeken en ze was op m'n borst in slaap gevallen, de lieverd :-* Gisteren was ze trouwens alweer 2 grammetjes bijgekomen tot 77 gram  :D

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

gelukkig alles goed met je moeder.

en die lieve flupke, wat schattig he als ze bij jou in slaap vallen. heerlijk is dat :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Ja hoor superschattig als ze bij je in slaap vallen he!

Hoi iedereen

Deze middag zat ik in de zetel en m'n moeder achter haar bureau. Deze staan dicht bij elkaar, en Flupke kon niet kiezen bij wie ze wou gaan zitten! En dus ging ze op de rugleuning van de zetel zitten, tussen ons beide in, en ging daar ook zitten dutten  :D :-*

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hahahaha ...wat een moppie ook !Lief valkje toch ook die Flupke he !  Aarch , mijn zoon heeft zijn examen moeten doen gisteren voor Latijn , gelukkig viel het mee zei hij , hihi!

Fijn dat Flupke het zo goed doet he ! Grtjs Ann

Mara

Hoi Romy

Hoe is het met je? Had best wel wat te lezen dus heb helaas niet alles gelezen  :-[.

Liefs

Mara

Romy

Hoi Mara

Dankjewel voor je ontzettend mooie kerstkaart!!!!

Met Flupke en mij gaat het ontzettend goed!
Wel heb ik het erg druk met de examens die gaan komen. Daarom ben ik hier op het forum ook wat minder actief aanwezig.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Tegen alle verwachtingen in, is Flupke deze week toch met me mee gekomen. Normaal zou dat niet lukken, omdat ik nu geen auto meer heb, m'n moeder gebruikt die na haar ongeval.
Maar vrijdag knalde ineens de band van m'n fiets in Leuven helemaal kapot. Ik schrok me een hoedje, maar ben gelukkig niet gevallen. Het is natuurlijk wel verschrikkelijk vervelend dat ik m'n fiets niet meer kon gebruiken. Daarom is m'n vader zondag met me naar m'n kot gereden om m'n fiets te herstellen, en zo kon Flupke toch mee!

Ze blijft hier de hele week en donderdag komt m'n vriend, blijft hier dan slapen, en vrijdagavond gaan we dan terug naar huis.

Flupke is wel niet zo flink. Gisteren schreeuwde ze toen ik 's morgens terug kwam van de les. Er stonden toen 2 mensen te praten op de gang dus heb ik me maar meteen geëxcuseerd. Ook vandaag schreeuwde ze toen ik toekwam op m'n kot. Toen liep er iemand voor mij de gang in. En daarnet hoorde ik opnieuw dezelfde 2 meisjes op de gang praten en Flup begon weer te schreeuwen.
Dus het lijkt erop dat ze reageert op mensen die passeren aan m'n deur, of op de gang staan te praten. Dat is natuurlijk wel een beetje vervelend, aangezien ik in het begin van de gang zit... Gelukkig wel op het bovenste verdiep.

Nu is m'n idee om Flupke morgenochten boven te zetten (ik zit onder het dak en heb een 2e etage die open is). Dan zal ze minder snel iemand horen passeren en als ze dan al schreeuwt, zal het minder hoorbaar zijn in de gang. Nu staat ze namelijk dicht bij de deur.

Verder is ze wel ontzettend lief en heeft ze deze namiddag weer in de kast gezeten toen ik aan het afwassen was  ;D Het doosje van de instant-soep moet er helemaal aan geloven  ;D

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

ik weet niet of je dat al doet maar is het een idee om een radio aan te laten voor flupke?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Little Cockatoo

He wat vreemd dat nageltje, dit heb ik nog nooit eerder gezien.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Romy

Hoi Kim

Nou, dat heb ik al eens eerder geprobeerd, en dat had het omgekeerde effect. Dan wil ze boven de radio gaan en dus maakt ze meer lawaai dan wanneer er geen radio is. Nu heb ik trouwens geen radio meer op m'n kamer omdat ik die toch nooit gebruikte. Die is terug naar huis gegaan toen die thuis stuk ging.
Maar wel bedankt om mee te denken!

Gelukkig is het alleen nog morgen wat een 'probleem' kan geven. Donderdag heb ik geen les en vrijdag is m'n vriend hier, dus zit ze niet alleen.

Hoi Hanjan

Dankjewel voor je kerstkaart!
Vreemd hè, dat nageltje. Heeft ze altijd al gehad. Ik denk dat Flupke een zorgenvogeltje was toen ze al uit haar eitje kwam. Want ze is namelijk ook kleiner en lichter dan andere valkjes. Maar zeker weten doe ik het niet, want ik ben ze pas gaan 'redden' toen ze al enkele maanden oud was. Hoe Flupke er aan toe was, kan je lezen in het eerste berichtje van m'n boekje.

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Bedankt voor je berichtjes  :)
Je bent wel snel weggezakt  :-\

Gekke Flupke  ;D Ze lijkt Zotty onze poes wel  ;D
Die schreeuwt dan niet, maar mauwt hahaha.

Wat zijn beesten toch lekker onschuldig  :)

Geef haar maar een heerlijke kerstknuffel  :-*

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Graag gedaan hoor!
Ja het gaat hier ontzettend hard met sommige boekjes, waardoor ik snel wegzak. Misschien dat ik me maar beter verplaatst naar Verhalen. Want ik schrijf nie zo dikwijls dat het een DAGboek kan genoemd worden. Het gaat ook wat in periodes.

Ja Flup is echt gek hoor  ::) Vandaag is ze al de hele dag onrustig. Zit ze zenuwachtig rond te hotsen in haar kooi en de hele tijd klaaglijk te piepen. En als ik dan de doek gedeeltelijk over haar kooi doe, dan is ze rustig, maar ook actief, dan gaat ze eten, rondscharrelen, van haar snoepstok pikken,... Alsof ze zich comfortabeler voelt in het duister  ::) Héél vreemd.

Dieren zijn inderdaad lekker ontschuldig  :) Dat geeft ze dat ontwapenende vind ik  :D
De knuffel wordt overgebracht als ze wat kalmer geworden is  ;)

Groetjes
Romy

Sally

Romy

Hoi Sally

Dankjewel!

Hoi iedereen

Flupke heeft vanmorgen een accidentje gehad. Ze zat bij m'n moeder op schouder in de garage toen ineens de telefoon ging. Flup schrok er heel erg van en ging paniekerig rondvliegen. Maar in de garage hangen van die metalen baren waarlangs de poort omhoog schuift. En daar is Flupke rakelings langsgescheerd, met als gevolg een wond boven haar oog en wat veren die weg zijn. Gelukkig is het niet te ernstig want het bloeden is meteen gestopt. Het lijkt op een schaafwond.
Zelf heeft ze er helemaal geen last van want meteen erna zat ze kippetje op m'n moeder haar schouder!

Ik heb er wel wat ontsmettingsmiddel aan gedaan, zodat het snel kan genezen. Misschien neem ik er deze namiddag nog foto's van, maar ik kan het niet beloven want het is hier héél hectisch. Ik wil zoveel mogelijk geregeld hebben vandaag, zodat ik daar niet meer moet aan denken de komende weken, want ik heb namelijk blok en straks examens.

Groetjes
Romy