Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi iedereen

Enkele dagen geleden zei ik dat Flupke 82 gram woog. Uiteraard dacht ik dat dit een zeldzame piek was, want voorheen had ze nog nooit meer dan 80 gram gewogen.
Maar gisterenavond was haar gewicht nog steeds 82 gram  :D Het lijkt er dus op dat dit een stabiel gewicht aan het worden is  :D :-*

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr gewicht zeg.
Ik hoop dat het zo blijft.

Dikke knuf voor Flupke.

Liefs Anja

Romy

Hoi Anja

Ik ben gewoon supertrots op m'n meissie! Ook ik hoop ten zeerste dat dit zo mag blijven. Het lijkt me toch wel dat ze héél stilletjes aan aan het aansterken is  :D

De dikke knuffie geef ik haar vanavond. Deze middag ga ik weg, maar dat zal ruimschoots gecompenseerd worden op de bank vanavond  ;D

Groetjes
Romy

Kimm

geweldig hoor romy! ik vind dat heel erg fijn voor jou en flupke!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Monky

Hi Romy,

Wat heerlijk nieuws dat het zo goed gaat met Flupke en haar gewicht. We blijven ons toch altijd zorgen maken over onze lieverd ook al is het niet altijd nodig  :P :-[ ;D

Ze krijgt van mij ook een dikke knuf. Ik geloof dat ze een heerlijke avond tegemoed gaan  ;D met al die knuffels van ons  :D

Ik denk ook wel dat het weer tijd is voor wat fotootjes. Als je er tenminste tijd voor hebt, natuurlijk  :)

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Kim

Dankje!

Hoi Monky

Superheerlijk gaat het hier :D
Het klopt inderdaad dat het oh zo moeilijk is om je géén zorgen te maken, rekening houdend met wat ze allemaal heeft moeten doorstaan... Maar nu haar gewicht al hoger dan 80 gram is, is dit toch echt wel een psychologische drempel die doorbroken wordt! Nu is ze een 'normaal' valkje door haar normale gewicht! Daar ben ik zo ontzettend blij mee.

Het is inderdaad al een hele tijd geleden dat ik fotootjes heb geplaatst... Ik heb ontzettend veel werk voor school. Omdat ik zoveel mogelijk wil doen voor m'n masterproef vóór december, heb ik echt tijd tekort. Maar ik wil er m'n best voor doen om binnen korte tijd een reportage te maken over m'n lieverdje, beloofd!

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Met een beetje vertraging volgen hier nu toch enkele foto's. Niet zoveel als ik gewild had, maar ik had wat problemen met het fototoestel. Ik vrees dat de accu zijn beste tijd heeft gehad. Na 5 minuutjes valt ie al uit  :-\ Maar hij is dan ook al zo'n 8 jaar oud dus eigenlijk heb ik niet te klagen. Maar wel best vervelend hoor  ;)

Eerst heb ik enkele fotootjes genomen met flits, maar dat vond Flupke vervelend. Daarna heb ik er enkele zonder flits genomen. Ook heb ik eens geprobeerd Flupke haar scheve nageltjes te fotograferen.

Flupke op haar favo-plekje : het wc-rolletje!

Nogmaals op het wc-rolletje

Je ziet ze schrikken van de flits  :-\

Haar 2 vreemde nageltjes : die groeien dus naar boven toe. Raar maar waar : ik hoef deze nooit te knippen. Het lijkt wel alsof ze die zelf kort kan houden. Maar hoe dat gaat, geen idee  ???

Eentje op haar scharrelbak  :) Ze vind het erg fijn om hierin rond te scharrelen als ik het bakje heb ververst : dan doe ik er nieuw hooi in en verstop daartussen kleine stukjes trosgierst. Dan kan ze echt kirren van plezier  :D :-*

Zo dat was het. Jammergenoeg wat weinig door de vervelende camera. Ik hoop snel terug wat tijd te vinden om Flupke te fotograferen, en dan ook eens een keertje als ze uit de kooi is ('s avonds misschien). Jullie zien het wel :)

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

wat een lieve foto's! leuk hoor dat je weer wat foto's hebt gemaakt! super :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Romy , wat vreemd he van de twee nageltjes , maar ja , ik heb ook een valkje met een nageltje die naar boven groeit !
Ik weet ook niet goed wat , maar als hij er geen last van heeft laat ik het zo ! En als ik zie dat ie te lang zou worden bel ik de va om te knippen, ach wat een lievertje is Flupke he !
Lief bekkie heeft ie toch hoor ! Grtjs Ann

Romy

Hoi Kim en Ann

Dankjewel voor jullie complimentjes  :D

Hoi iedereen

Even een updateje  ;)
Het is deze week de eerste keer dit academiejaar dat Flupke met me mee is naar m'n kot. Dit is omdat het de eerste maal is dat ik bijna elke dag van de week les heb. Tot voor kort was dit enkel de maandag en dinsdag.

In de auto gisterenavond was ze niet helemaal rustig. Ze zal het nog wat gewoon moeten worden opnieuw :) Deze morgen was ze héél rustig. Maar ik had er dan ook op gelet om het licht niet aan te doen en buiten was het nog donker. Toen ik terugkwam van de les was ze wel heel zenuwachtig. Ze heeft gelukkig niet geschreeuwd, maar kirde wel de hele tijd.

Ondertussen is het middag en nu zit ze héél rustig om m'n schouder zich te poetsen.

Ik ben erg benieuwd hoe ze straks gaat reageren als ik opnieuw naar de les moet om 17u. Maar ik zal haar zeker wat trosgierst geven waar ze zich mee kan bezighouden.

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Romy , ik hoop dat je kan genieten van Flupke tijdens je kot periode weer en jullie terwijl toch genieten van elkaar tijdens het leren he ! Grtjs Ann

Romy

Hoi Ann

Dat doen we zeker!
Dankjewel!

Hoi iedereen

Flupke is opnieuw heel braaf geweest. Iets na 16u heb ik haar wat trosgierst gegeven, waar ze gretig aan zat te knabbelen toen ik wat later vertrok naar de les.
Toen ik zonet terugkwam, zat ze al te slapen want het was donker geworden. Nu is ze ook helemaal niet zenuwachtig meer, maar heeft al rustig zitten eten. Ze mag straks, nadat ik gegeten heb, de rest van de avond lekker bij me zitten  :-*

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi , Zalig !!!  Flupke boft maar met jou he !
Grtjs Ann

Anja

Hoi Romy,

Ik heb weer genoten van je mooie foto's van Flupke. Wat een scheet is het toch. Wat betreft de vraag over de nageltjes............geen idee eerlijk gezegd.
Hoop dat iemand je daar een goed antwoord op kan geven.

Wat goed dat Flupke nu weer gewend is aan je kot. Geef haar maar een hele dikke knuffel.

Liefs Anja

Romy

Hoi Ann

Dankje  :-*

Hoi Anja

Het is ontzettend vreemd dat ze haar nageltjes zelf kort kan houden. Maar ik ben er wel heel blij om want zo'n ieniemienie klein nageltje knippen zou geen sinecure zijn...
Momenteel is ze verkennertje aan het spelen  ;D Als ze daarmee klaar is, geef ik haar jou dikke knuffel :)

Hoi iedereen

Deze morgen was Flupke nog aan het slapen toen ik naar de les vertrok. Het was heel duister weer en nog redelijk vroeg.
Toen ik terug was, was ze enorm zenuwachtig. Gelukkig heeft het niet lang geduurd en toen ging ze eten. Nu is ze eruit en ze is heel zottekes  :D Ze heeft m'n boekenkast al geïnspecteerd en ook enkele borden en potjes die ter decoratie in die kast staan. En zonet is ze terug op m'n schouder gevlogen  :D
Wat is het toch een lieverd  :-*

Groetjes
Romy