Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Monky

Dankje voor het succeswensen!
De prof heeft de indruk gegeven dat ik geslaagd ben, dus dat zit goed!

Vrijdag de laatste.

Met Flupke gaat het allemaal goed. Wel valt het op dat ze minder eet als ik of m'n moeder niet thuis ben. Maar nu zijn we beide thuis, dus eet ze weer gewoon goed :)

Groetjes
Romy

Anja

Hoi romy,

Fijn dat je examen goed is gegaan. Vrijdag de laatste en dan lekker naar het NOP. Wat zul jij genieten hoor. Wel mooie foto's maken zodat wij ook weer kunnen genieten hè.

En appeltjes meenemen.

Hoe is het met Flupke?

Groetejs Anja

Romy

Hoi Anja

Ik ben erg blij dat het er bijna op zit. Vrijdag is het geen blokexamen, maar paperverdediging. Dus echt leren hoef ik niet meer. Nu ben ik de powerpoint en zo aan het maken voor de voorstelling.
Ik ben superblij dat m'n vriend wil meegaan naar het NOP vrijdag! Ja hoor, appeltjes zullen we zeker meedoen, alsook de camera  :D

Met Flupke gaat het goed. Al is het écht wel een jojo hoor. Deze morgen woog ze ineens maar 73 gram meer, terwijl ze enkele dagen geleden nog 78 was! Het scheelt wel veel op welk moment van de dag je ze weegt. 's Morgens bij 's avonds kan het wel 5 gram schelen.
Maar ze is lekker actief, eet goed,... dus is alles ok met haar :)

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Romy , ik duim voor je laatste examen en wat leuk dat je vrijdag naar NOP gaat , maak jij maar eens lekker veel foto's voor ons he ! Grtjs Ann

Romy

Hoi Ann

Dankje! Nog minder dan een dag en ik ben van de examens verlost, oef!!!!!
Ik ga zeker de camera mee doen en foto's nemen :)

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

aangezien ik je morgen geen succes kan wensen omdat ik ga werken doe ik het vandaag al.

Groetjes Anja

ps veel plezier samen in het NOP

Monky

Hi Romy,

Ik wil je ook nog succes wensen met je examen. De laatste loodjes :) En dan zit het er weer even op.

Verder wil ik je ook nog heel veel plezier wensen bij het NOP vanmiddag  :D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Anja en Monky

Dankjewel voor jullie succeswensen!
Blijkbaar heeft het wel geholpen, want m'n laatste examen is goed gegaan. Nu is het bang afwachten tot volgende week vrijdag, dan krijg ik de resultaten.

Daarna ben ik met m'n vriend naar het NOP geweest. Het was even zoeken, maar gelukkig stonden er wel bordjes!
Het weer viel heel erg mee en ik vond het super! Er was erg weinig volk, dus konden we op ons gemakkie alles bekijken wanneer we wilden. M'n vriend heeft ook veel foto's genomen, maar daarop zal het nog eventjes wachten zijn.
Toen we naar huis reden, heb ik een enorme migraineaanval gekregen. Waarschijnlijk door de ontlading denk ik. Zondag en maandag moet ik werken, m'n tante heeft een boetiek en er is braderie. Een verkoopster had op het laatste moment afgebeld en ze zat daardoor in de problemen, en daarom ga ik inspringen om haar te helpen. Ik zal dus erg weinig thuis zijn, aangezien ik nu nog met m'n vriend in Leuven ben en blijf tot morgenavond.

De foto's zullen dus waarschijnlijk in de loop van volgende week geplaatst worden, of heel misschien wat eerder, als ik ergens een gaatje vind.
Maar hier hebben jullie alvast een voorproefje :

Met Flupke gaat het goed, volgens m'n moeder.

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi Romy ....wat een opluchting dat je examen nu gedaan zijn en fijn dat je een leuke dag hebt gehad in het NOP. Ik zou er ook wel eens heen willen mocht ik de kans hebben he !
Hoe is 't met Flupke ? Grtjs Ann

Kimm

hoi romy,

wat fijn dat het goed gaat.
die foto, is dat van het nop? ik ben wel erg benieuwd naar meerdere foto's. lijkt mij gaaf!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Ann

Het was erg fijn in het NOP en ik vind het een aanrader om naartoe te gaan!
Ik weet niet hoe het met Flupke is, ik ben nog niet thuis. Over een uurtje vertrekken we.

Hoi Kim

Die foto is inderdaad in het NOP getrokken. Ik hoop volgende week tijd te hebben om 's avonds de andere foto's te uploaden, want ik begin al met m'n vakantiejob.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Het is hier erg druk geweest waardoor ik nog geen tijd heb gehad om de foto's te plaatsen. Nu ga ik in de eerste plaats wat uitrusten, want ik heb het hard nodig.
Naast m'n vakantiejob heb ik ook m'n tante geholpen in haar winkel, omdat een verkoopster op het laatste moment had afgezegd.

Met Flupke gaat alles fantastisch. Ze wordt rotverwend  ;D Het hoeft geen uitleg dat ze ondertussen haar goeie gewicht terug heeft. Ze staat ook regelmatig buiten als wij buiten zitten en daar geniet ze ontzettend van! Ook van een douche als het warm is buiten, geniet ze heel erg. Dan wringt ze zich in allerlei bochten  :-*

Met mij gaat het fantastisch, ik heb net m'n punten gekregen en heb onderscheiding behaald! Ik ben voor elk vak geslaagd en heb resultaten tussen 11/20 en 16/20. Dus kan ik genieten van een lange vakantie  :D Maar dus eerst nog een maand werken.

Waarschijnlijk ga ik niet veel meer op valkparkiet te vinden zijn, omdat het werk erg lastig is (mentaal) en ik dikwijls met hoofdpijn thuis kom. Hopelijk gaat dit nog over.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Eindelijk heb ik wat tijd gevonden om de foto's van het NOP te plaatsen  ;D Het was een erg rustige dag, bijna geen andere bezoekers. Dat was natuurlijk heel erg fijn. Ook hadden we ontzettend mooi en zonnig weer.

Hier komen ze :

Dit was een hele lieve kaketoe. Maar in enkele kooien ernaast, zaten een paar herriemakers. Toen we daar toekwamen, was het nog rustig. Maar m'n vriend ging toen even dichtbij kijken, en toen de kaketoes in de gaten kregen dat hij geen lekkers bij zich had, begonnen ze loeihard te schreeuwen! Nou, daar schrok hij zich echt een bult van hoor  ;D Dat moest ik echt hebben kunnen filmen  ;D Supergrappig om hem een meter hoog en 3 meter ver te zien springen  ;D
Ik moet er eerlijkheidshalve bij vertellen dat ook ik ontzettend geschrokken was  :P

Dit zagen er jonkies uit, die los zaten. Op het bord stond er dat de vogels die in dit deel zaten, geleeuwikt waren. Maar of deze kleintjes dat ook waren, weet ik niet goed. Ik zou het in ieder geval ontzettend jammer gevonden hebben. Ze waren zo lief om te zien  :-*

Oh wat was dit een mooie en grote vogel  :o Kijken jullie maar even naar mijn hand, en dan naar zijn bek  :o Ontzettend groot he  :D

Deze vogelsoort zat in de grote overdekte kooi waar je bij de vogels kon. En dit waren verre van schijterds hoor  :o Ze kwamen meteen allemaal van m'n appeltje eten  :P Op een gegeven moment zaten er wel 4 zulke, en 2 valkparkieten bij me  :-* Maar op die foto sta ik met m'n gezicht en dat wil ik liever niet op het internet.

Natuurlijk mochten de valkparkietjes niet ontbreken. Die zijn toch echt wel de liefste van allemaal  :D

Deze was een beetje bang, maar durfde uiteindelijk toch een stukje appel smullen  :)

:-*

Is ie niet supermooi en flink  :D

Wat was dit een lief hertje  :-* Alleen was het een beetje vervelend dat ze, nadat ik een stukje appel had gegeven, ze de hele tijd achter ons aan bleef lopen  ::) Toen enkele kinderen haar begonnen te strelen en ze dus even afgeleid was, hebben we het op een lopen gezet tot na de eerste bocht, zodat ze ons niet meer zou zien  ;D

In eerste instantie schrok ik me hier rot! De ene na de andere vogel vloog BANG tegen de tralies aan om ook maar een stukkie te mogen krijgen. En allemaal probeerde ze me te charmeren met hun kletspraat 'lekker', 'halloooow', 'lekker he'  :P ;D Hoe verder we liepen, hoe sneller ze achter ons aan kwamen  ;D

Deze nam het stukje appel met z'n pootje ipv met zijn snavel. Best wel bijzonder! Alleen had hij wel scherpe nagels  :-X
Hij liet ook hard van zich horen, niet door te krijsen, maar door met z'n bek tegen de tralies te bonken. Het leek wel een geweer dat afging  ;D

Ook hier vlogen ze allemaal tegen de draad aan  ;D Ik wist niet waar ik eerst een stukje appel moest geven  :D Maar er waren wel een paar deugnieten die een 2e of 3e stukje kwamen halen, terwijl ze het eerste stukje nog in hun pootje hadden  ;D de deugnietjes  :P :-*

Oh wat was dit een lieverd  :-*

Na een tijdje zagen we nog een wildkleurtje nieuwsgierig zitten kijken, en ja hoor, het was ook zo'n kroelbeesie  ;D

En toen besloot ie om een dutje te doen op m'n schouder  :-*

Sweet  :-*

En hier had ie natuurlijk m'n kettinkje ontdekt  ;D

Op een gegeven moment moest ik ontzettend lachen. M'n vriend zei tegen me : kijk daar, een kameel. En ik maar rondkijken, maar ik zag niks, behalve 2 meisjes in de verte. Toen zei hij : daar zie je hem, je ziet enkel de 2 bulten achter die struik daar. Maar dat waren dus de hoofden van de 2 (blonde) meisjes  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Lachen!!

Met Flupke gaat alles heel goed. Vanmorgen woog ze nuchter 77 gram! Jammergenoeg is het vandaag geen zo'n mooi weer, anders mocht ze weer buiten zitten bij me :) Daar geniet ze telkens heel erg van!

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Fijn om te lezen dat het goed gaat met Flupke. Wat heb je mooie foto's van het NOP, het was zeker de moeite waard om er heen te gaan, of niet?

Groetjes

Mara

Dierenfreackske

Hoi Romy ,

Leuk dat alles zo goed gaat met Flupke !
Mooie foto's van het NOP hoor ! Grtjs Ann