Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Kim

Dat zou inderdaad super zijn, zo dichtbij (5 min!) en zo tam!
Maar ik heb nog niks gehoord...

Hoi Anja

Laat ons duimen dat het een rustig popje is :) Maar tot nu toe heb ik nog niks gehoord, jammergenoeg.

Het zou inderdaad wel kunnen zoals jij zegt : dat Flupke toch een verminderde eetlust heeft door de druppeltjes... En dat ze zich niet zo lekker voelde... Zowieso zal ze wat afgevallen zijn omdat ik er 10 dagen niet geweest ben, en dan nog met die ontsteking er boven op...
Maar vanaf vandaag ben ik overgegaan op 1 druppel per dag, ipv 2. Hopelijk neemt haar eetlust toe.
Ook zie ik niks meer aan haar oogje, het zit niet dik meer en ik zie ook geen etter meer. Alleen wrijft ze nu en dan nog in haar oogje, dus ik vermoed dat ze wel nog iets voelt. Zo lang dat ze dat doet, ga ik door met 1 maal druppelen.

M'n moeder zei me ook dat ik deze week nog moest haar gewicht goed in de gaten houden. Als ze vrijdagmorgen nog steeds niet was bijgekomen, moet ik de DA bellen om raad, want m'n moeder moet vrijdagnamiddag daar passeren voor haar werk. Dan kan ze eventueel iets ophalen, indien nodig. Maar laat ons hopen dat ze tegen dan al wat aangekomen is!!

Groetjes
Romy

kimmie

Hoi Romy,

Wat fijn dat de etter weg gebleven is...!!
Jammer dat Flupke haar eetlust een beetje kwijt is, maar misschien is het zoals je zelf (en Anja) zegt door de medicatie...

En wat lees ik nu misschien al snel een vriendinnetje voor Flupke...!!
Oh ik ga voor je duimen dat het een popje is...!!

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Sally

Hallo Romy,

Heb je ondertussen al iets gehoord van het "popje"?

Romy

Hoi iedereen

Tot nu toe heb ik nog niks gehoord over het 'popje'  :( Hopelijk krijg ik vandaag nog bericht...

Met Flupke is alles goed :)

Groetjes
Romy

Kimm

hoi romy,

dat duurt lang he? maar het kan nog, ik hoop dat je vandaag meer komt te weten, dat zou leuk zijn. het viel mij wel op dat diegene in het berichtje over hij vorm sprak, maargoed dat wil nog niks zeggen. ik hoop voor jou dat het een popje is hoor ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Ja er werd inderdaad in de hij-vorm gesproken... Maar er staat ook : een witte mutant, dus dat is ofwel een lutino of een albino denk ik dan.
Blijkbaar is het iemand die niet zo heel erg thuis is in de benamingen en zo, en dan kan het wel dat ie ook niet zo goed weet hoe je het geslachtsverschil kan zien he, want het is al moeilijk bij een albino en lutino!
Laat ons hopen  :D

Groetjes
Romy

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Little Cockatoo

We hebben zelf een albino pop, nee dat zeg ik verkeer een Ino pop (ze heeft zwarte ogen) bij haar zie je heel duidelijk visgraat strepen op haar staart. Daar aan kun je zien dat het een pop is. Ik heb dit gecontroleerd. Ik heb thuis drie poppen en alle drie hebben ze dit visgraat tekening op hun staart en de mannen niet!!!!
IK hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Romy

Hoi Hanneke

Laat ons dan hopen dat het valkje waarover die persoon het heeft, een Ino is, en dat er een visgraatmotief te zien is op de staart!
Dit is alvast een hele hulp, dankjewel!

Ik bedenk me ineens : is dit ook niet een manier om een lutino pop te herkennen??

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Ik vind het heerlijk om een albino en Lutino te hebben en ik vind ze eigenlijk alle twee even mooi , hihi ! Dus ...alvast gefeliciteerd met je toekomstig popje lutino of albino !
Hetzal vast een beauty zijn net als Flupke ! Grtjs Ann

Caroline

Even iets recht zetten hier hoor.  ::)

Een ino is een albino of een lutino, beide dus met rode ogen.

Een albino met zwarte ogen zie eigenlijk zelden, dit is namelijk een zwaar bonte witmasker maar dan zonder grijze veren. Zeldzaam dus.

Albino´s en lutino´s hebben ALTIJD rode ogen .... alleen naarmate ze ouder worden, verkleuren deze ogen. Als je er zo tegenaan kijkt lijken ze inderdaad grijs/zwart. Als je er echt met daglicht in kijkt of tijdens flitsen komt duidelijk de rode kleur weer naar boven.  :D

Het visgraatmotief ......

Inderdaad zie je bij popjes in de staart het visgraatmotief, mits ze bont zijn, bonte mannen kunnen namelijk ook visgraat in de staart behouden en bonte poppen hebben het soms niet.

Lutinopoppen hebben een geel visgraatmotief.

ALbino poppen hebben alleen een visgraatmotief als ze cinnamon in zich hebben. 

Tuurlijk telt dan voor beide ino's ook dat ze zeker geen bont mogen zijn.

En .... bij poppen kun je de zogenaamde spots zien, aan de binnenkant van de slagpennen.

Zowel voor de spots als de visgraat moeten de valkjes een keer volledig hebben geruid, jonge mannen en poppen bezitten ze namelijk beiden.

Wil je echt 100 % zekerheid is alleen een geslachtbepaling d.m.v. DNA-onderzoek veilig.  :D

Ik duim voor je dat je snel iets hoort. 
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Romy

Hoe is het vandaag met Flupke?

Al wat gehoord? Ik hoop voor je dat ze een niet schreeuwend valkje is.

Mara

Little Cockatoo

hihi, maar ik dat verhaal van mij zit wel waarheid en onze wiepie is dus zeldzaam  ;D ;D ;D ;D ;D ;D COOOOOOL haha. Bedankt he!!!!
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Romy

Hoi Ann

Ik heb nog steeds niks gehoord over het valkje  :-\ Ook zie ik dat er nu iemand gereageerd heeft die het valkje wil als het een mannetje is  :-\ Maar net heb ik m'n moeder kunnen overhalen om het valkje ook te nemen als het een rustig mannetje is...

Hoi Caroline

Ik ben je erg dankbaar voor deze wel heel volledige uiteenzetting over ino-valkjes  :D Heel erg leerzaam, dankjewel!

Hoi Mara

Vandaag had ik les van 11 tot 16u en ik ben net terug op m'n studio. Flupke was wat schreeuwerig toen ik thuis kwam, dus nu ben ik ze even aan het negeren. Nu is ze terug rustig en is ze aan het eten.
Jammergenoeg heb ik nog niks gehoord over het valkje... Er is ook een kaper op de kust  :-\ Nu heb ik m'n moeder overhaald om het valkje ook te nemen als het een rustig mannetje is, maar die 2e persoon wil ook graag het valkje als het een mannetje is...

Hoi Hanneke

Dus jij hebt een volledig witte valk met echte zwarte ogen?? Bijzonder hoor!

Hoi iedereen

Het is volledig off-topic, maar ik kan het wel van de daken schreeuwen :
Ik heb m'n punten en ik ben voor alle vakken geslaagd  :D :D :D :D :D M'n punten liggen allemaal tussen 12/20 en 15/20!! Nog nooit heb ik zulke hoge punten behaald  ;D
Ikke superblij  :P :D

Groetjes
Romy

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.