Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Little Cockatoo

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Romy

Dankjewel voor de nieuwjaarswensen Hanjan en Ann!

-----------------------------------------------------------------------

Goed nieuws iedereen :

Flupke weegt 70 gram!!
En ze had net nog een poepie laten vallen voor ik haar woog ;)

Ik ben zielsgelukkig!
Alleen zal ze morgenochtend waarschijnlijk terug wat minder wegen  :-\ Maar ik ben toch heel blij!!!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy en Flupke.

Supermooie handtekening Romy.

Flupke ga zo door.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ik zie dat het plaatje al aangepast is en nu kan ik het zien, dankjewel!

Ik ben zoooooooooooooooo ontzettend blij dat er terug een 7 vooraan staat! Nu ga ik voor het eerst sinds verschillende nachten terug met een goed gemoed gaan slapen :) Al blijf ik ze goed in de gaten houden hoor!!!

Dankjewel voor je complimentje ivm m'n handtekening. Gemaakt via fotokaarten.nl  ;D ;)

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Wat goed van Flupke ....en op naar de 75 gram he !!!
Grtjs Ann

Monky

Hi Romy,

Zorgzaam zoals altijd zie ik  :) Fijn dat Flupke's gewicht weer in de 70 zit  :) Lust ze zonnebloempitten? Anders is het misschien een idee om dat te geven, voor meer gewicht en energie?

Je handtekening is goed geslaagd. Hij is heel leuk geworden  :D

Zou je Flupke een nieuwjaarsknuffel van mij willen geven?  :D

En ik wens ook jou het allerbeste toe in het jaar 2008  :D

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Dankjewel voor je wensen en complimentjes  :-*
Jammergenoeg is Flupkes gewicht, zoals verwacht, deze morgen terug lager. Vanmorgen vroeg 66 gram en nu 67. Maar het is pas 's namiddags en vooral 's avonds dat ze echt veel eet.
Jammergenoeg lust Flupke geen zonnebloempitten  :-\ Bij haar snoepzaad zitten er in, maar die laat ze altijd liggen... Misschien kan ik ze eens expliciet aanbieden, misschien eet ze er dan wel van?

Dankjewel voor m'n handtekening, alleen vind ik hem niet zo goed gelukt qua kwaliteit, de pixels zijn erg groot (of hoe moet ik het noemen?)

Flupke heeft zonet je nieuwjaarsknuffel gekregen, en mocht ze kunnen spreken, ze zou je een welgemeende dankjewel zeggen  :D

Groetjes
Romy

natacha

hallo romy,

Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt, ik zou me ook heel veel zorgen maken. Zou je misschien niet eens naar de dierenarts gaan, want toen Luna in het begin niet at zei de dierenarts dat ik haar zeker moest terugbellen als haar gewicht onder de 85 gram kwam;
Misschien heeft ze wormpjes ofzo, waardoor ze afvalt. Ik weet het niet hoor. Het is al heel goed dat ze heel goed in de gate gehouden wordt.

groetjes
Natacha

Romy

Hoi Natacha

Voorlopig ga ik niet naar de DA gaan. Flupke is in niks veranderd behalve haar gewicht. Ze blijft levendig en actief. En nu gaat haar gewicht ook niet meer omlaag. Mocht ze terug zakken in gewicht, dan ga ik zeker naar de DA, want dan is haar gewicht zeker te laag.
Wormpjes kan ze normaal gezien niet hebben want ze is ontwormd geweest en sindsdien is ze niet in aanraking gekomen met bronnen waar wormpjes kunnen voorkomen.
Toen ik met Flupke naar de DA ging (voor de 2e keer, dus nadat haar ooginficties over waren), woog ze begin de 70 gram en dat vond de DA een goed gewicht, aangezien ze haar borstbeen gevoeld had en zei dat het goed was. Dan is 4 gram onder dat gewicht nog niet problematisch denk ik. Maar alvast wel goed in de gaten te houden!

Groetjes
Romy

Monky

Hi Romy,

Hoe is het vandaag met Flupke?
Als ze veel vliegt, dan verliezen ze redelijk wat gewicht. Dus dat ze dan lichter is, klopt wel.

Ik hoop dat ze weer wat gewicht bijkomt. Heeft ze ook eivoer in haar kooi hangen? Meng het anders een beetje door haar pellets of zaad heen. En als ze het los lust kan je het los aanbieden.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Met Flupke gaat het erg goed, behalve haar gewicht dan... Daarstraks woog ze 67 gram. Dus opnieuw niet afgevallen, maar ook niet bijgekomen.
Gisteren voor ik ging slapen had ik haar nog even gewogen en toen was ze 69 gram, waarna ze nog flink wat zaadjes heeft gegeten. Dus ik vermoed dat ze 70 gram woog toen ze ging slapen.

In de voormiddag is ze meestal heel hyper, dus dan gaan er wel wat grammetjes af... In de namiddag is ze rustiger en dus verwacht ik dat ze tegen de avond opnieuw 69-70 gram weegt.

Als ik eivoer geef, dan is het meestal gemengd met groenten, fruit of pinkies, en dan eet ze natuurlijk eerst die groenten/fruit/pinkies op en dan heeft ze geen honger meer en blijft het eivoer staan... Maar ik zal even wat doorheen haar zaadjes mengen en ook een bakje apart hangen als ze niks anders van lekkernij tot haar beschikking heeft. Misschien dat ze dan wel van het eivoer gaat eten.

Het aanbieden van de zonnebloempitten is mislukt. Ze moet er niet van hebben. Ook niet als ze al voorgepeld zijn  ::)

Dankjewel voor de tip van het eivoer. Ik hou je op de hoogte :)

Groetjes
Romy

Romy

Hoi Monky

Mits een beetje aanmoediging heeft Flupke wel van het eivoer gegeten. Daar ben ik dus erg blij om. Zie hieronder voor het resultaat  :P

-------------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Daarstraks woog ik Flupke en haar gewicht is nu de volle 70 gram! En aangezien we nog zo vroeg op de avond zijn, verwacht (en hoop) ik dat ze nog een grammetje erbij wint! Dat zou dan voor het eerst sinds 2 weken zijn dat Flupke terug wat bijkomt. En nu hopen dat de tendens zich verder zet!  :D

Groetjes
Romy

Silke *

Hoi Romy,

Een beetje erg laat aangezien ik een tijdje niet online ben geweest, maar toch:
Een héél fijn 2008!

Groetjes
Silke

Romy

Hoi Silke

Beter laat dan nooit zeg ik dan  :)
Heel erg bedankt voor je nieuwjaarswensen!

Groetjes
Romy