Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Mara

14 kaarsen zijn inderdaad een hele boel  ::) We hadden op kerstavond een groot feest voor 50 personen in een zaaltje en daarvoor had moeder waxinelichtjes gekocht. Ze had er over en ik denk dat ze zo op het idee kwam om zoveel kaarsen te branden ::)

Het gaat langs de ene kant goed met Flupke, maar langs de andere kant is er 1 iets waar ik me momenteel een beetje zorgen over maak : gisterenavond toen we thuis kwamen (we moesten gaan eten), haalde ik Flupke uit en ze zat de hele tijd te pulken aan de veertjes rond haar kont. Dat kan zijn omdat ze in de namiddag wat slappe poepjes gehad heeft omdat ze zo ongeloofelijk veel gevlogen had. Maar toen ze wou poepen, lukte haar dat niet! Ze zat echt te duwen met haar vleugeltjes open! Gelukkig ging het na enkele keren proberen dan toch! En nu zit Flupke bij me en ik wil dat ze even poept, dan ben ik gerust dat het haar lukt! (ik ben nog maar net wakker) Ik heb haar nog niet zien pulken aan de veertjes rond haar kont, dus daarover ben ik nu wel al gerustgesteld (gisteren dacht ik even dat ze aan haar poepertje zelf aan het pulken was, maar dat was gelukkig niet het geval)

--------------------------------------------------------------------

Hoi Davina

Heel erg bedankt!!

------------------------------------------------------------------

Hoi Caroline

Heel erg bedankt hoor! Ik had toen ik je stukje las dat gevoel en wou je dat even laten weten.

------------------------------------------------------------------

Hoi Ann

Gelukkig is alles goed gekomen!

Groetjes
Romy

natacha

Hallo Romy,

Ik zou het gewoon even in de gate houden, misschien is het niet veel. Anders moet je eens kijken of de veren rond haar kont zuiver zijn, dat er zeker geen stoelgang hangt.
Groetjes
Natacha

Romy

Hoi Natacha

Ondertussen zijn de veertjes rond haar kont terug zuiver hoor. Gisteren was er wat poep aan, maar ze heeft haar veertjes terug zuiver gemaakt zie ik.

-------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Ondertussen heeft Flupke een tijdje geleden gewoon gepoept, dus daar ben ik heel blij mee!
Maar ik heb haar gewogen en ze woog slechts 68 gram...  :-\ (voor de duidelijkheid, haar gemiddeld gewicht is ongeveer 73 gram) Dat zal ik zeker heel goed in de gaten houden. Het kan zeker zijn omdat ze de laatste 3 a 4 dagen ongeloofelijk veel gevlogen heeft en de periode van 1 maand daarvoor zo goed als niks, omdat ze dan bij mij op m'n studio was en er geen ruimte voor heeft daar.
Verder eet ze gewoon goed (teurlingszaadjes en ze eet echt alle verschillende zaden op!) en krijgt ze ook bijna elke dag vers fruit en/of groentjes. Ze eet ook pellets. Ze is superactief en vliegt dus ongeloofelijk veel.

Ik zal haar gewicht in de gaten blijven houden. Elke morgen en avond ga ik ze wegen en als ik zie dat ze blijft afvallen, dan ga ik ermee naar de DA!
Ik denk niet dat er iets aan de hand is hoor, maar uiteraard hou ik ze heel goed in de gaten

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Het afvallen heeft, zoals je zelf al aangeeft, te maken dat ze de laatste dagen erg veel gevlogen heeft.

Fijn dat haar poepje weer goed was zeg.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ik ben blij dat ook jij van mening bent dat ze is afgevallen door het vele vliegen. Vandaag heeft ze al veel gegeten zie ik, en deze middag was ze ook al 1 gram aangekomen (enkele uurtjes nadat ik ze de eerste maal gewogen had).

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Ik zou geen andere verklaring weten op dit moment. Dat is de meest logische.

Fijn dat er alweer 1 gram aanzit. Komt helemaal goed hoor.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ik ben namelijk een beetje ongerust dat ze ziek zou zijn of zo... Daarom ga ik haar gewicht heel goed in de gaten houden.
Momenteel zit ze weer te schransen  ;D Dus ik denk niet dat ze nog zal afgevallen zijn vandaag  ;D

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Ik hoop niet dat ze ziek is en dat denk ik eerlijk gezegd ook niet.

Flupke,

Eet die grammetjes er maar weer aan dan is Romy weer gerust gesteld.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Romy

Ik denk ook eerder dat het aan het vliegen ligt dat ze zoveel gedaan heeft. Maar ik begrijp dat jij je zorgen maakt hoor!!!

mara

Dierenfreackske

Hoi Romy ....het komt vast goed en Flupke
zal wel eens flink zijn grammetjes inhalen voor het eindejaar he !! Grtjs Ann

Romy

Hoi Anja, Mara en Ann

Flupke weegt deze morgen opnieuw 67 gram. Ze is dus niet afgevallen. Ik zie dat ze nog niks gegeten heeft, meestal is dat zo. Ze wacht tot ze eruit is geweest en heeft mogen vliegen. En jah, sporten op de nuchtere maag, daar val je van af natuurlijk  :-\ Ik zal straks even bij haar zitten zodat ik zeker weet dat ze gegeten heeft vooraleer ik naar boven ga om te studeren.
Het zou me ook verbazen als ze ziek zou zijn, want er is helemaal niks veranderd en de laatste weken is ze ook niet meer buiten geweest om te verhuizen, aangezien ik thuis blijf.

Ik hoop dat ze snel terug een aantal grammetjes bijkomt zodat ze 's morgens een 7 vooraan heeft!

Groetjes
Romy

Anja

Romy

Hoi Anja

Dankjewel voor de mooie kaart!

----------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Ik heb Flupke nogmaals gewogen en ze weegt nu 68 gram. Ze valt dus niet af, maar komt ook niet echt bij. Deze middag heb ik bij haar gezeten met het bakje zaadjes voor haar neus. Ze had wel al gegeten en heeft ook aan haar snoepstok geknabbeld, dus ik denk niet dat ze niet genoeg eet, maar ik wou toch met m'n eigen ogen zien dat ze de zaadjes pelde en wel degelijk op at. En dat deed ze ook. Ik zal toch echt pas terug gerust zijn als ze terug in de 70 gram weegt...
Daarom laten we haar wel vliegen, maar forceren we het niet meer. Omdat ze enkele dagen zo hyper was, hebben we haar veel doen vliegen (op de grond zetten en dan weglopen, dan komt ze achter je aan gevlogen), om haar wat af te matten zodat ze wat rustiger zou zijn. Maar blijkbaar is ze daarvan dus afgevallen... Dat ze maar snel terug bijkomt  :'(

Groetjes
Romy

*Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne