Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Romy

Hoi Monky

Dat vind ik heel fijn om te horen, bedankt!  :-* En Flupke is ook erg gevleid met jou complimentje hoor!  :D

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Alles goed met je? Wat is Flupke toch een scheetje. Ben je ondertussen alweer naar school aan het gaan?

Groetjes

Mara

Anja

Hoi Romy,

Gelukkig dat het goed gaat met Flupke. En wat fijn dat je geen etter meer hebt egvonden.

Monique gaf het al aan Flupke is een zeer speciaal vogeltje en ze heeft ook een speciaal plekje bij mij in mijn hart, net als jij.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Mara

Met mij gaat alles goed hoor, behalve dat ik baal van het rotweer hier  :-\
Bedankt voor het complimentje, mocht Flupke kunnen blozen, dan deed ze het nu   :D

Volgende week dinsdag begin ik terug met school. Maar maandag vertrek ik al naar m'n studio. Waarschijnlijk gaan we dan met een deel van de klas naar het introductiemoment. En daarna zetten we het nieuwe academiejaar in  :D Waarschijnlijk gaan we samen iets eten 's avonds.

-------------------------------------------------------------------------

Hoi Anja

Ook vandaag heb ik geen etter gevonden in Flupke haar oogjes! Ik merkte wel (gisteren ook al), dat ze een klein beetje een vochtig neusje heeft. Gelukkig is het vandaag wel al minder dan gisteren. Maar als ik het mij goed kan herinneren, staat het neusje in verbinding met de oogjes. En ik hoop daarom dat de vuiligheid van haar oogjes langs haar neusje een uitweg gevonden heeft?? Dat lijkt me toch beter dan langs haar oogjes, denk ik...

Ook jou complimentjes doen mij en Flupke blozen! Dankjewel Anja! Je bent een kanjer!

--------------------------------------------------------------------

Dag iedereen!

Deze morgen had Flupke wat poepjes hangen. Ik was een beetje bang dat ze opnieuw een plakpoep had. En uiteraard wou ik dat het snel weg was. Maar ik weet ook dat Flupke helemaal niet graag heeft dat ik aan haar kontje kom. En daarom heb ik haar laten badderen in een diep bord, in de hoop dat het vanzelf zou loskomen. En we hadden geluk, want de poepjes kwamen los! Zo heeft ze kunnen genieten van een lekker lauw badje én is haar plakpoepje opgelost!

Gisteren heeft Flupke een raar veertje verloren. Het is eentje van op haar koppie, een kort kuifveertje. En het is zowel zwart als wit! Ik zal er eens proberen een foto van te nemen. Het lijkt een beetje op parels, denk ik  ???

Vanaf volgende week gaat Flupke opnieuw met mij mee naar mijn studio. Ik ben erg benieuwd hoe ze gaat reageren. Ze heeft de hele zomer in haar grote kooi doorgebracht en nu moet ze opnieuw in het kleintje.
Ook is de omgeving volledig nieuw voor haar, aangezien ik verhuisd ben. Vorig jaar zat ik op een gewone kamer, maar nu zit ik in een kamer onder het dak, dus met schuine muren. Er zijn nu ook 2 open verdiepingen. Dus heeft ze minder vliegruimte in de lengte, maar meer in de hoogte.
Ze krijgt een erg mooi plekje, achter mij aan m'n bureau. Daar staat ze naast een kast en helemaal uit de tocht als m'n 2 ramen openstaan. Ook staat ze ver van de verwarming en de deur.

En nu heb ik wat minder goed nieuws... In verband met de ontmoeting in het NOP. Die gaat door op 21 oktober en op 20 oktober is er 's avonds het personeelsfeest van m'n vriend zijn werk... Het zal uiteraard laat worden...
Zelf had ik gedacht om dat weekend in Leuven te blijven, omdat dit dichter bij het NOP ligt dan m'n thuisadres (het scheelt 100 kms!). Maar omdat we dat personeelsfeestje hebben, kan dit niet.
Normaal gezien vertrek ik de zondagavond naar Leuven en dan neem ik Flupke mee. Maar als we nu de zondagochtend naar het NOP vertrekken, dan kan ik Flupke niet meenemen! En dan hebben we ook het probleem met vervoer : vanuit het NOP is het 1,5u rijden naar Leuven. Naar huis is het 2 uur rijden. En thuis en Leuven ligt ook 1,5u uit elkaar.
Voor mij is het het voordeligste dat ik vanuit het NOP naar Leuven rij, maar voor mijn vriend is het voordeliger als hij meteen naar huis kan rijden... Als 1 van ons beide moet omrijden, dan is het zomaar even 130 km...

Een hele ingewikkelde situatie dus! Ik weet niet hoe ik mijn vriend zal kunnen overtuigen om naar het NOP te gaan... En ik zal ook m'n moeder moeten kunnen overtuigen om dan die week op Flupke te passen thuis... Ik hoop maar dat ik het geregeld krijg, want ik wil zo ontzettend graag naar het NOP met jullie!

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Ik hoop echt dat jij je vriend kunt overtuigen om mee te gaan naar het NOP, dat zou niet alleen ik heel erg leuk vinden. Jammer dat ik niet op de route naar het NOP woon, dan had ik mam kunnen vragen of Flupke eventueel een dagje hier had kunnen blijven. Ik hoop dat je een oplossing vind, we horen het wel.

Haha, Flupke en jij hoeven echt niet te blozen hoor. Het gaat gelukkig goed met Flupke, daar ben ik heel blij om want ik kan me nog herinneren hoe het eerst met Flupke ging.

Mara

Romy

Hoi Mara

Eventueel ga ik alleen naar het NOP. Dat zou de zaak al minder gecompliceerd maken. Maar Flupke zou ofwel thuis moeten blijven, ofwel moet ik 's morgens vroeg eerst naar Leuven rijden met Flupke mee en dan doorrijden naar het NOP. Dat wil wel zeggen dat ik die dag 4uur moet autorijden (volgens de routeplanner). Eerst 1,5u naar Leuven om Flupke af te zetten, dan doorrijden naar het NOP (een kleine 1,5u) en daarna van het NOP terug naar Leuven, dat is opnieuw een kleine 1,5u...

Het is inderdaad een enorm verschil van Flupke vroeger en Flupke nu. Ik ben zo blij dat ze het gehaald heeft en dat ze nu zo gelukkig is (althans, dat denk ik toch  ;))

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Het is inderdaad een optie jah, om alleen te komen. Maar we horen het te zijner tijd wel. Zou het wel super leuk vinden!!!

En ja, gelukkig dat Flupke het gered heeft. En ik weet zeker dat ze gelukkig is bij jou, wie is dat nu niet met zo'n baasje als jij?

Mara

Anja

Hoi Romy,

Jij krijgt dat wel geregeld hoor en ik denk dat je moeder dat wel zou willen doen. Ik zal voor je duimen hoor.

Je hoeft niet te denken dat Flupke een super baasje heeft het is gewoon zo. Daar ben ik van overtuigd hoor.
Kan haast niet wachten om je IRL te ontmoeten zeg.

Groetjes Anja.

Romy

Hoi Mara

Ik had deze post al bijna helemaal getypt, toen Flupke ineens besliste om op het toetsenbord te springen en in 1 flits was alles weg  ::) Dus begin ik maar opnieuw  :P
Ik zou het ook héél leuk vinden om te komen hoor, ik heb er heel veel voor over!
En je doet me opnieuw blozen met je complimentjes! :-* Maar eigenlijk vind ik het mijn plicht om goed voor Flupke te zorgen want ik heb die verantwoordelijkheid op mij genomen toen ik besliste om Flupke in huis te nemen.

---------------------------------------------------------------------

Hoi Anja

Het zal zeker geen probleem zijn om m'n moeder te overhalen een weekje voor Flupke te zorgen. Maar het is die enorme afstanden die ik ga moeten rijden... En jammergenoeg rijdt mijn auto niet op water  :P Ook zal het voor mij érg lastig zijn om die grote afstanden te rijden aangezien het de avond ervoor heel laat gaat worden... En ik ook veel last heb van vermoeidheid  :-\ Daarvoor ben ik momenteel in behandeling...
Maar toch zou ik ZO graag komen! Ook al zie ik een beetje op tegen die grote groep, toch zou ik heel graag jullie eens ontmoeten!!

----------------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Het speeltje wat ik onlangs gekocht heb, valt enorm goed in de smaak bij Flupke! Dat had ik niet durven hopen, want een vorig speeltje, daar heeft ze bijna nooit naar omgekeken, dus het was een beetje een gok om een nieuw te kopen.
Maar ze heeft er vandaag dus veel mee gespeeld : onderaan met de buisjes, al klimmend, knagend aan de bast van het hout, spelend met de zilveren ketting in het midden...
Ze heeft er dus echt veel plezier aan  :D

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Voor mij is het normaal om goed voor mijn diertjes te zorgen, en ik denk dat het voor jou ook meer normaal is dan dat het een plicht is. Maar je doet het super, echt waar!!!!

Ik hoop echt dat je kunt komen, en heel eerlijk gezegd, ben ik ook een beetje terughoudend in grote groepen, ben nogal verlegen..... :-\ :-[

We horen het wel!

mara

Romy

Hoi Mara

Ik ben ook best verlegen hoor, en ik ben blij om te horen dat ik niet alleen ben!

Groetjes
Romy

Inge88

Hey Romy,

Het zou leuk zijn als je tóch mee kan gaan naar het NOP. We duimen gewoon!
En ja ik ben ook best verlegen hoor als het gaat om grote groepen en het is natuurlijk anders dan op het forum...

Romy

Hoi Inge

Joepie, dan zijn we al met 3!
Ik ga echt alles op alles zetten om toch mee te kunnen hoor! Op het forum is het inderdaad héél anders. Hier heb je tijd om na te denken wat je gaat schrijven. IRL is dat een beetje moeilijker  :P

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Je zult me vast niet geloven maar als ik bij "vreemde" zit dan ben ik ook verlegen hoor.

Groetjes Anja

Inge88

oh oh.. dat wordt wat 21 oktober  ;D  :P