Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Romy,

Sorry het is ook wat onduidelijk. Wat ik er mee bedoel is dat ze na graantjespoepjes weer gewone poepjes gaan poepen.

Als ze hier poepjes maken met zaadjes dan gebeurt dat een paar keer (2 of 3 soms ook wel 5 keer) en dan gaan er weer gewone poepjes komen.
Het is niet zo dat ze dagen achtereen poepjes met zaadjes hebben.

Hoop dat het nu wat duidelijker is. Als ik moe wordt dan lukt het allemaal niet meer zo goed.

Groetjes Anja

Romy

Anja

Bedankt voor je antwoord, maar ik hoop heel erg dat je jezelf niet forceert hoor!
Je hoeft je uiteraard ook niet te excuseren voor iets waar je niet aan kan doen.

Hopelijk laat Flupke morgen geen poepjes meer met zaadjes in. Ik hou het alvast in de gaten. Indien wel, dan bel ik de DA op en vraag ik haar wat ik moet doen.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Veel sterkte met flupke maar ik denk en hoop dat het wel mee zal vallen. en nee ik forceer me niet hoor.

Groetjes anja

Mara

Hoi Romy

Ik denk niet dat jij je zorgen hoeft te maken. Het is me hier nog nooit opgevallen maar met poepjes van 35 vogels, dan let je daar niet zo echt op. Maar ik zag dat zowel Anja als Karin je al gerustgesteld hebben.

Mara

Anja

Hoi Romy,

Heeft Flupke vandaag nog zaadjes gepoept?

Groetjes Anja

Romy

Hoi Mara

Ook jij bent bedankt om me gerust te stellen!

Hoi Anja

Ik ben vandaag de hele namiddag niet thuis geweest, maar vanmorgen heb ik 1 poepje gezien en dat was zonder zaadjes. Ook vanavond heeft ze al enkele poepjes gelaten die ik kon opvangen en ook die zonder zaadjes. Ik ben heel erg blij, maar blijf het uiteraard in de gaten houden!

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Gelukkig maar.

Groetjes Anja

Romy

Hoi iedereen

Het gaat erg goed met Flupke en daar ben ik blij om. Haar oogjes zien er de laatste week opnieuw wat beter uit en nog steeds merk ik dat ze evolueert. 's Morgens vliegt ze al toertjes in de huiskamer zonder dat we haar aanmoedigen.

Ook vind ze een badje nu niet meer zo eng. Ze houdt er zelfs van om te badderen in een diep bord.

Haar 2 nieuwe staartveren groeien ontzettend hard! Nog enkele cms en ze zijn even lang als de 2 die er nu zitten. Ik ben ook blij dat ze opnieuw symmetrisch zijn.

Omdat ik zaterdag geschrokken was van de zaadjes in haar poepjes heb ik weinig geschreven over het poetsen van de kooi. Daar heb ik erg veel tijd aan besteed! Het is een groot werk en ik had het een beetje onderschat. Maar haar kooi is nu weer tip top in orde. Ook heb ik de indeling ineens veranderd, want alles was er toch uit. Nu heb ik alles wat meer naar boven geconcentreerd omdat ze daar toch meest zit. Onderaan is er wat meer open plaats, daar kan ze haar vleugeltjes uitslaan als ze dat wil. Vooral de schuine trap die dwars in haar kooi zit heeft erg veel succes! Ik zal er een van de komende dagen zeker een foto van maken en hier plaatsen.
Indien mogelijk plaats ik ook enkele foto's van haar badmoment 's morgens. Maar ik moet natuurlijk opletten dat de camera niet stuk gaat van het spetteren van Flupke, want ze is een grote smospot ;D

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik ben er sneller met de foto's dan ik zelf verwacht had. Maar ik heb nu eenmaal veel meer tijd nu :)

Hier komen ze :

Op deze foto zien jullie de nieuwe inrichting. Ze kan ook naar het vensterbankje links gaan via het touw, waar ze aan het kattengras kan knabbelen. Dit had ze al heel snel door  ;D

De foto's hieronder zijn van halsbrekende toeren die Flupke uithaalde toen ze op haar deurtje aan het rondklimmen was. Het duurde een hele tijd dat ze zo gek deed!

Deze foto vind ik erg grappig! Let vooral op haar staart die in een hoek van 90 graden staat!  :D

Hier vind ik haar vleugels in een erg aparte hoek staan. Het lijkt wel alsof ze een vliegtuig nadoet  ;D

Een mooie foto waarbij ze recht in de camera keek  :-*

Dit vind ik ook een mooie foto, alleen jammer dat niet haar hele vleugel erop staat...

Let hier vooral op haar staart : de buitenste twee staartveren met veel wit zijn de 'oude' staartveren, en daar bovenop zien jullie langs beide zijden de 2 nieuwe staartveren die aan het groeien zijn.

Hier heb ik geen woorden voor  :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Voila dit was het, ik hoop dat jullie genoten hebben :)

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Wat een mooie foto's zeg. Flupke is van alle markten thuis zie ik wel.

Deze vind ik het allermooiste.

Groetjes Anja

tamara

hallo,

ik volg je dagboekje ook al vanaf het begin en ik moet echt zeggen dat flupke er tegenwoordig echt prachtig uitziet.
Fijn dat er toch mensen die verder kijken dan alleen naar het uiterlijk van een dier want je ziet wel weer: met een hoop aandacht en zorg wordt een dier vanzelf weer prachtig.
Echt super van je. de fotos zijn echt super leuk.

groeten

groetjes tamara en tequila en amigo

Inge88

Hoi Romy,

Leuke foto's! Dat bont in haar kuif blijf ik apart vinden, dat zie je echt niet veel!
Neemt zo'n spiraal in de kooi niet veel ruimte in beslag? Ik vind die ringen dat al doen.

Romy

Hoi Anja

die foto vind ikzelf ook het mooist. Ik vind dat ze er erg vertederend op kijkt :)

---------------------------------------------------------------------

Dag Tamara

Bedankt voor je complimentjes :) Flupke is inderdaad al heel erg veranderd sinds ze de eerste dag bij ons kwam!

---------------------------------------------------------------------

Dag Inge

Ik vind die witte veertjes in haar kuif ook erg mooi. Je ziet het inderdaad niet zoveel.
Die spiraal neemt eigenlijk niet zo heel veel plaats in hoor, want in het midden ben je de plaats niet echt kwijt natuurlijk. Eigenlijk lijkt het alleen maar alsof het veel plaats inneemt. En als ik dan zie hoe vaak Flupke erop zit, dan is het de minimale plaatsinname zeker waard!
Want ik vind dat een kooi niet dient om erin te vliegen, en Flupke klimt graag veel rond. Ze gaat dan van de ene zitstok naar de andere via die spiraal. Ik vind het erg handig voor Flupke.

groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Deze vind ik ook erg leuk, die twee staartveren, haha. Wat is ze toch leuk om te zien.

Mara

Romy

Hoi Mara

Deze vind ik ook erg grappig  :D En als je goed kijkt op die twee staartveren, dan zie je de nieuwe al komen! (ietsje donkerder dan de 'oude').

-----------------------------------------------------------------

Hoi iedereen

Gisteren deed Flupke ineens erg gek : ze sprong OP het kattegras  ;D Waarschijnlijk omdat de randjes al flink aangeknaagd waren en ze niet meer bij malse grassprietjes geraakte als ze ernaast stond. Natuurlijk heb ik er foto's van genomen :

Zo dat waren ze :)
Ze knijpt wel dikwijls haar oogjes half dicht omdat ze bang is om sprietjes in haar ogen te krijgen  ;D

Groetjes
Romy