Dagboek van Flupke en Lenie. Lenie genezen. Geen nieuwe eitjes meer

Gestart door Romy, 12 november 2006, 11:39:40

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Romy

En nu begint dus het lange wachten?

Mara

Romy

Hoi Mara

Ja het is nog lang wachte op de uitslag... Maar eerst nog 2 examens, op maandag 18 en vrijdag 22 juni.

groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Flupke had een rondje gevlogen en toen ze op haar kooi landde zat er een veer helemaal dwars aan haar vleugel. Ik heb hem eruit getrokken en ik voelde dat het niet helemaal vanzelf ging, maar hij zat wel veel losser dan een gewone veer. Toen ik hem eruit gehaald had, zag ik een beetje bloed op het topje van de veer. Nu vraag ik mij af : is deze veer afgeknakt? Is dit een bloedveer? Moet ik mij zorgen maken?

Hier is een foto van de veer :

Flupke lijkt er alvast geen last van te hebben, ze zit momenteel lekker te snoezen en ze heeft zich ook al zitten poetsen. Het is mij niet opgevallen dat ze zou geprutst hebben aan het plekje waar de veer vandaan komt.

Terwijl ik dan toch bezig was met het fototoestel, heb ik nog enkele foto's van Flupke genomen, want het is alweer een tijdje geleden dat ik close-ups van Flupke heb getoond. Maar eerst nog een foto uit de oude doos : Flupke in de ton met zaadjes :)

En dan nu de close-ups :

Toen kreeg ze jeuk :

En ze zat blijkbaar erg op haar gemakje want ze begon zich te poetsen :

Op deze foto zie je erg goed de vele witte veertjes op haar koppie en in haar kuifje :

Deze foto vind ik erg snoezig, met haar pootje zo in de lucht  :-*

Zoals jullie misschien al gezien hebben, zitten haar oogjes een beetje rood. Gelukkig is het in het echt niet zo rood als op de foto's hoor!
Het zit een beetje geïrriteerd rond haar oogjes omdat er opnieuw veertjes samen plakken en ze krabt daar regelmatig aan. Deze avond zal ik haar meenemen in de douche en hopen dat ik die plakveertjes los krijg.

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Over de veer hoef jij je geen zorgen te maken. Dat is geen bloedveer voor zover ik weet.
Hier trek ik ook ooit een veer eruit die gebroken is en daar kan dan ook een beetje bloed aanzitten.

Wat een knapperd die Flupke en een heel komische foto met haar pootje omhoog. Ze zijn nog best lenig die valkjes.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ik ben blij om te horen dat het normaal is dat er een beetje bloed aan een uitgetrokken veer kan hangen. Dan maak ik mij daar alvast geen zorgen meer over!

Ja valkjes zijn heel erg lenig! Hoe ze zich draaien en keren om maar op elk plekje te kunnen poetsen! Soms zit ik gewoon naast Flupke haar kooitje om te kijken hoe ze zich poetst  :-* Jammer dat ik daar nu niet zoveel tijd meer voor heb... Maar dat komt terug :)

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Ik wilde ook al reageren dat jij je geen zorgen hoefde te maken maar ik zag dat Anja al gereageerd had.

Mooie foto's en je ziet inderdaad dat haar oogje wat meer geïrriteerd is. Ik hoop dat je het met een douche kan oplossen.

Mara

Romy

Hoi Mara

Bedankt dat je mij ook wilde geruststellen ivm de veer.

Ik hoop vanavond tijd te vinden om vroeg te douchen zodat Flupke zeker nog droog is vooraleer ze gaat slapen. Gelukkig weet ik dat het rood is van het krabben en niet door een ontsteking of zo.

Groetjes
Romy

Mara

Hoi Romy

Is het nog gelukt met het douchen van Flupke?

Mara

Inge88

Romy

Hoi Mara en Inge

Dat is lief dat jullie daarachter vragen :)
Maar ik heb haar niet meer kunnen douchen omdat m'n opa gisterenavond nog gekomen is en het was daarna te laat om haar te laten douchen.
Maar vandaag heb ik een beetje tussen het kroelen door, geprutst aan haar oogjes en ik heb toch het een en ander los gekregen. Ze krabt er nu niet meer aan en dus zit het ook niet meer rood, gelukkig.

Misschien morgenavond, we zullen zien.

Groetjes
Romy

Romy

Hoi iedereen

Ik heb zonet Flupke gedouchet. Ze genoot er heel erg van, voor het eerst sinds lange tijd zat ze zelfs te klapperen met haar vleugeltjes, zo schattig  :-*
Daarna vond ze het minder fijn  :-\ Ik heb dus geprobeerd om wat van de samengeplakte veertjes proper te maken. Ze werkte heel erg tegen, maar ik heb toch verschillende stukjes etter kunnen verwijderen. In eerste instantie heb ik ervoor gezorgd dat alle veertjes weg van haar oogjes gemodelleerd werden, want sommige stonden in zo'n stand dat ze telkens in haar oogjes zaten. Hopelijk zal dit nu voorbij zijn.

Niettegenstaande dat ze zat te klapperen met haar vleugeltjes, is ze niet zo heel erg nat. Haar stuit en vleugels zijn zelfs helemaal droog! Het is vooral haar koppie wat nat is, maar dat was dan ook het voornaamste wat moest gebeuren.

Momenteel is ze zich nauwgezet aan het poetsen  :-*

Groetjes
Romy

Anja

Hoi Romy,

Wat een genot hè douchen met je valkje. Fijn dat je nog wat stukjes etter weg hebt kunnen halen.
Geef ze maar een knuffel van me.

Groetjes Anja

Romy

Help!

Flupke heeft van een plant gegeten (een orchidee, phalaenopsis)! De uitleg staat bij Spoed.

Als je mij kan helpen, aub, reageer bij spoed, ik wil Flupke niet kwijt!

Alvast bedankt
Romy

Monky

Hi Romy,

Ik heb bij spoed geantwoord...

Succes met Flupke.

Groetjes,
Monky

Romy