6 mei 2025, 19:13:30

Verwarmen??

Gestart door Tjerk, 23 november 2006, 19:57:01

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey,

wat voor voordelen heeft het verwarmen van het nachthok....
Dus wanneer je het in de vlucht buiten de gewone temperatuur is en je het in het nachthok verwarmt.

Groeten Tjerk

Rob S

Het lijkt mij dat het alleen maar nadelen heeft. Als het bijvoorbeeld -10 is buiten, en je nachthok is rond de 5 graden, heb je alleen maar meer kans op verkoudheid, verzwakte vogels enz. Dat is mijn visie op het verwarmen van het nachthok. Volgens mij is het wel erg belangrijk dat de vogels een plek hebben om uit de wind te kunnen zitten en dat is voldoende geloof ik.

Groeten Rob

Rianne

Hallo,

mocht je het nachthok willen verwarmen, zorg er dan voor dat je het vorstvrij houdt door de temperatuur op 1 a 2 graden te houden.
Als je vogels al geruime tijd buiten zitten hebben ze tijd genoeg gehad om zich aan te passen aan het koude seizoen. Je kunt ze helpen door ze wat extra zonnepitten te geven, deze bevatten vetten, waardoor de valken een dikker vetlaagje krijgen.
Ik heb zelf ook geen nacht hok maar een klein kistje waar ze in kunnen zitten zodat ze niet in de volle wind hoeven te zitten. Ook staat er een schuttingdeel aan de zijkant zodat de wind niet door de voliere heen kan.

Karin

Inderdaad alleen vorstvrij houden. Je hebt daar speciale verwarmingsapparaten voor. Zodra het onder nul wordt geven ze warmte af. Iemand hier met een buitenvolière weet vast wel hoe ze heten  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves