26 juni 2025, 19:08:06

Wat te doen?

Gestart door Marije, 12 november 2006, 11:22:45

« vorige - volgende »

Marije

Hoi Iedereen!
Ik heb een paar vraagjes over m'n nieuwe kooi van marktplaats... Nadat ik 'm heb opgehaald heeft ie eerst drie dagen buiten in de regen en de wind gestaan. Gisteren heb ik 'm eerst helemaal uitgesopt met allesreiniger en vervolgens nog een keertje van boven tot onder met dettol gesopt. Ik kon alleen niet heel goed aan de binnenkant van boven komen, dus dat is niet heel nauwkeurig gedaan (ben in de kooi geklommen maar dan gaat schoonmaken niet zo makkelijk... :-X). Nu zijn er een aantal dingetjes waardoor ik twijfel of ik Purrel en Snowtje er al in moet zetten:

• De verf bladdert een beetje van de tralies af en is er makkelijk af te pulken. Is dat schadelijk? Het is een Terenziani voliere...

• Op een heel enkele tralie is nog iets wittigs te zien wat waarschijnlijk poep van de vorige bewoners is. Het is héél weinig en er is sowieso dettol overheen gegaan, maar ik ben bang dat het kwaad kan...

• Na het soppen met dettol hangt de geur nog in de hele kooi, en volgens mij zit op sommige tralies nog een poederig waasje ervan.. Ik heb er wel emmers heet water overheen gegooid, en 'm daarna met een doekje afgedroogd...

Wat zouden jullie doen? De kooi gewoon inrichten met een boel wilgentakken en speelgoed en ze erin zetten of niet?
Groetjes,
Marije

Marije

Hmmm...niemand een mening?
*is een beetje ongeduldig* :-X

Ivy

Hoi Marije.
Ik denk dat ik het niet zou durven om ze in de kooi te zetten waar de verf van afbladert. Stel dat ze het gaan opeten, lijkt me niet gezond.
Ergens heb ik gelezen van iemand, dat ze een kooi helemaal opnieuw in de verf hebben gezet en het zag er heel mooi uit, ik weet alleen niet of het op dit forum was...
Ik ga even kijken of ik het kan vinden, maar is dat wel een optie voor jou?

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Marije

Ja, ik vind dat ook een beetje gevaarlijk...
Nu zijn die van mij absoluut geen slopers (ze hebben genoeg aan hun eigen speelgoed en stokken), en die man heeft er lange tijd parkieten in gehouden zonder problemen, dus daardoor twijfel ik...
Zouden ze voor een voliere giftige verf gebruiken?

Op zich is verfen wel een optie, weet alleen niet of er verfsoorten zijn die ik kan gebruiken zonder dat ze schadelijk zijn...
Iig geval bedankt voor het meedenken, ben benieuwd of je dat stukje nog kunt vinden!
Groetjes,
Marije

Karin

3 dagen buiten in wind en regen is niet echt goed voor de kooi, maar dat heb je al gemerkt  ;D Ik vind die kooien van dat merk sowieso niet geweldig. Geen idee wat voor verf je kan gebruiken oor op metaal. Gewoon even in de  verfwinkel vragen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves