Tweety en Sylvester hebben 2 eitjes, Prisila en Calimero hebben 3 jonkies

Gestart door Franny, 6 november 2006, 11:26:41

« vorige - volgende »

caro

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

tamara

hoi franny,

alles goed met je? en met de valkjes? Is al weer tijdje geleden dat je een bericht hebt geplaatst dus vandaar dat ik het me afvroeg!

Groetjes

groetjes tamara en tequila en amigo

Franny

hallo allemaal

Na een natte winter eindelijk weer voorjaar. Ik heb een tijd niks geschreven omdat er niks bijzonders gebeurde en ik druk bezig ben met voorbereidingen voor onze bruiloft. Maar het is zover calimero en prisila hebben een ei, dus zal ik de komende tijd weer wat vaker op de site te vinden zijn. Nu maar afwachten hoeveel eieren ze krijgen ze zitten in ieder geval allebei in het broedhok.

groetjes Franny

Anja

Hoi Franny,

Gefeliciteerd met het ei van je valkjes. /Spannende tijden voor de valkjes maar ook voor jou.

Groetjes Anja

Franny

hoi allemaal

En ja hoor 6 april is het tweede eitje gelegd. Ze zitten heel veel met zijn 2 te broeden. Nu maar hopen dat het goed gaat met dit nestje. Tweety en Sylvester zijn nog steeds flink aan het oefenen met elkaar dus denk dat we als alles mee zit daar volgend jaar ook een nestje van krijgen. Ik ben alleen benieuwd wat er nou uit de eitjes gaat komen. Want dat bereken schema snap ik niet helemaal maarja we zien het wel eerst maar afwachten of ze uberhaupt uit komen. Meer nieuws hebben we eigenlijk niet dus tot de volgende keer maar weer

groetjes Franny

Franny

10 april 2007, 17:25:46 #50 Last Edit: 10 april 2007, 17:29:56 by Franny

gisteren hebben we het 3e eitje gevonden heb nog even goed gekeken of het geen paasei was maar was een echt valkeitje. Alleen hebben de ouders het nu even gehad en laten de eitjes even links liggen. Maar lees hier op het forum dat dat wel vaker gebeurd dus we houden hoop en ik denk dat het allemaal wel goed komt. En zo niet dan denk ik dat ik ze zelf maar ga uitbroeden lol.

groetjes Franny

Franny

en ja hoor vandaag lag er weer een eitje op de bodem van de kooi, ik heb hem opgepakt en er een kruisje opgezet. Ik heb hem onder prisila gelegd nu maar afwachten wat er gaat gebeuren, want heb wel duidelijk gezien dat de andere 3 eitjes bevrucht waren althans zag rode vaatjes lopen toen de eitjes 9 dagen waren. maar er is nog geen 1 uit gekomen. Maarja ze hebben ook de eerste week niet gebroed dus als alles goed is zouden ze toch wel een deze dagen uit moeten komen, dus we wachten het gewoon af.

groetjes Franny

Franny

joepie ons eerste donsje is vandaag uit het ei gekropen ik heb hem heel even kunnen zien. Toen ik terug kwam met camera zat de kleine weer veilig onder mama en papa dus de foto's volgen nog. Wel heb ik hem/haar horen piepen zo lief. Volgens mij is het een heel wit donsje maar weet niet of het kan met de mutatie van de ouders. achja we zien het wel het wachten is in ieder geval niet voor niks geweest. Nu maar afwachten wat de rest van de eieren doen

groetjes Franny

Franny

Hoi

vanmorgen kon ik de kleine goed zien het is een geel donsje tenzij het er 2 zijn maar kon maar 2 eitjes zien dus ff afwachten of het 1 of 2 donsjes zijn maar hier in ieder geval een foto van het gele donsje

groetjes Fran

Franny

hoi

hier weer even een update het donsje doet het goed krijgt goed te eten als ik kijk in het blok zie ik dat haar kropje elke keer goed gevuld is hier een foto die ik gisteren heb gemaakt

groetjes Franny

Franny

Hoi

vandaag weegt de kleine al 38 gram en gaat het ene oogje al een stukje open vind het wel heel erg snel gaan. Ook krijgt hij/zij een beetje grijs op haar vleugeltjes de kropje zit echt goed gevuld en nog bedeld ze om eten haha vreetzakje. Wat is ze dik he.

groetjes Franny

Franny

hoi

vandaag heb ik een foto in het blok gemaakt van het paartje en het donsje. Ik heb de andere 3 eitjes uit het blok gehaald want deze waren nog steeds leeg en idd ze zijn niet berucht en waren behoorlijk uitgedroogd en stinken bah.

groetjes Fran

Franny

hoi

vandaag heb ik de kleine weer gewogen en even alleen op de foto gezet beide oogjes zijn nu echt open. De kleine weegt 42 gram maar het kropje was niet zo vol als eergisteren. Het grijs is nu echt aan het doorkomen ook komen er hele kleine pennetjes, nu maar afwachten wat voor een mutatie het is. Wie het weer mag het zeggen. hihi

groetjes Franny

Franny

hoi dagboek

pfffffff vandaag alweer 67 gram wat gaat dat hard zeg. De kleine blaast heel hard als we het broedhokje open doen zal het een wilde worden of is er toch nog een mogelijkheid dat ze tam wordt. Achja we zien het wel voorlopig duurt het nog wel even voor ze uit het blok komt. Als ze eenmaal 100% zelfstandig is gaat ze in de kooi bij Tweety en Sylvester en krijgt ze over ongeveer 1 jaar een partner. Ik hoop eigenlijk dat het niet al te lang meer gaat duren voor we eindelijk een huis met tuin krijgen, dan komt er dus een voilliere met valkjes maarja zover is het nog niet dus voorlopig houden we het op deze 2 kooien en we zien wel hoeveel valkje we kunnen houden. Tweety en Sylvester zijn nog niet aan broeden toe dus moeten we het wel nog even volhouden om al het nageslacht te kunnen houden.

groetjes Franny

Franny

hoi

vandaag terug gekomen zijn er ff een paar dagen tussen uit geweest. Dus gelijk bij de valkjes kijken jeetje het donsje was weg maar was een valkje geworden lol. De kleine nouje klein weegt nu 105 gram. moeders zit in het blok dus het gaat nog steeds goed. Nu maar afwachten wat voor een wild het wordt en of het een mannetje of popje is.

groetjes Franny