11 mei 2025, 09:18:45

Probleem..

Gestart door Nou Entiendou, 4 november 2006, 00:26:11

« vorige - volgende »

Nou Entiendou

Hallo,

Ik heb al een tijdje een valkparkiet (mannetje, wildkleur), maar omdat ik sinds kort niet meer thuis woon besloot ik er eentje bij te nemen. Dit werd een gepareld vrouwtje.

Nu ben ik er na een tijdje achter gekomen dat ze het niet echt met elkaar kunnen vinden. Het mannetje pikt het vrouwtje als ze maar iets in de buurt komt.. Ik weet niet wat ik dan moet doen om het af te straffen. Tot nu toe laat ik gewoon d.m.v. stemverheffing weten dat hij dat niet mag doen. Het werkt tot nu toe alleen weinig.. Wat kan ik het beste doen?

Groetjes Esmeralda

Karin

4 november 2006, 01:31:24 #1 Last Edit: 4 november 2006, 19:32:53 by Karin
Hoe lang had je het mannetje voor het popje kwam, hoe lang heb je het popje nu, hoe groot is de kooi, heb je de 2 bovenste stokken even hoog zitten, hoeveel voerbakjes heb je ? ( om de laatste 2 vragen meteen toe te lichten, zorg dat de bovenste 2 stokken even hoog hangen en zorg voor minimaal 2 voerbakken ).
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nou Entiendou

Het mannetje heb ik een aantal maanden, denk tussen een half jaar en een jaar, het vrouwtje nu een paar weken. De kooi heeft een diameter van ongeveer 50 cm en een hoogte van 100 cm. Ik heb maar 1 voer- en drinkbakje, want ik dacht dat ze daar wel samen mee konden doen.. maar ik zal er nog één bijzetten! In de kooi hangt een schommeltje en twee stokken onder elkaar, die van bovenaf dwars door elkaar heen lopen. Ik twijfelde al aan de kooi of hij misschien te klein was, maar ze vliegen ook wel zo af en toe rond in de kamer.

Joy4ever

aan je omschrijving te horen heb je een ronde kooi, deze zijn niet echt geschikt voor valkjes, kijk eens in de webwinkel, staan leuke, mooie, ruime kooien voor een leuke prijs. Zelf heb ik de Max voor een valk en misschien binnenkort 2 valkjes

Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Ineke

Zoals reeds gezegd kan de kooi niet juist zijn.
Heb je ze direct bij elkaar gezet of eerst in aparte kooien en buiten de kooi aan elkaar laten wennen?

Karin

Ik zou ze in ieder geval dagelijks los laten vliegen, niet alleen zo nu en dan. Als de kooi inderdaad rond is koop dan een grotere kooi. Zorg dat de 2 bovenste stokken even hoog hangen ( en eventueel het schommeltje ook ), en inderdaad extra voerbakje. En verder....gedult  ;D Je hebt het popje nog vrij kort. Ze moeten nog wennen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves