29 april 2024, 06:44:40

nieuwe aanwinst

Gestart door remco1976, 4 november 2006, 08:58:29

« vorige - volgende »

remco1976

hallo allemaal,

ik heb deze mooie fallow witmasker gisteren gekocht.was jullie mening over deze vogel.weet niet of het een man of pop is.ik hoop een pop.



gr.remco

Paauwtje

tja mijn mening mooie vogel.
Je weet pas na ongeveer 4 maand of het een man of een pop is.
Mannetjes beginnen dan ongeveer met het fluiten.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Riny

Hoy Remco
Het is een mooie vogel.
Ik hoop dat hij / zij het door jou gewenste geslacht heeft.
Laat je DNA onderzoek doen , of wacht je het af?
Groetjes Riny :D

remco1976

hallo,

dna zou een mogelijkheid zijn,maar heb hier geen ervaring mee.normaal wacht ik het af.maar hoe werkt dit met de veertjes eruit halen?waar en hoe haal je ze eruit?.dan zou het een stuk makkelijker worden.ik heb er nu ruim 49 dus wil ik wel graag weten welke wat is.om nou echt alles teopserveren dat wordt hem niet.

gr.remco

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Quendi

5-7 veertjes uit de borststreek trekken. NIET de schacht aanraken! zometeen gaan ze jou DNA testen, is niet de bedoeling  ;D.

Dit in een zakje opsturen naar Gendika. Maar je moet de zakjes wel eerst bestellen bij Gendika, maar dit is gratis.

Gr sietske

PS: Mooie witmasker fallow. De ze broertjes/zusjes zijn er nog he? Je hebt hem zeker van de kweker die ook een adverentie op marktplaats heeft staan?

remco1976

4 november 2006, 12:53:30 #6 Last Edit: 5 november 2006, 20:15:50 by remco1976
hoi sietske,

klopt,komt inderdaad van marktplaats af.is een mooie vogel.is op de foto moeilijk tezien omdat ik die verkleint hebt,maar is ook gepareld.heeft appart.zal die zakjes even gaan bestellen,en dan de veertjes versturen.

gr.remco

Ludo

Hele mooie vogel, maar op de foto is het moeilijk te zien, het zou eigenlijk net zo'n lacewing kunnen zijn (lutino cinnamon witmasker (al dan niet opaline) waar men het in een ander topic over had.

Hoe zeker ben je dat het een fallow is ?
Heeft de verkoper ook gewone fallows zitten ?
Hoe zien de ouders er uit ?


Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

remco1976

hoi ludo,

het ziet er uit als fallow,heeft ook knalrode ogen das een kenmerk van fallow toch?.de ouder waren beide witmaskers,dus zullen ze beide spilt moeten zijn voor fallow.ik kan hier geen grotere fotos plaatsen,omdat die fotos teveel kb zijn.ik heb hier een grote foto waar je duidelijk de parels kan zien.kan ik je wel mailen zodat jij je oordeel erover kab geven.


gr.remco

nick01

lijkt mij overduidelijk een witmaskerfallow toch.
die vragen slaan toch niet echt op het herkennen van een fallow?

hoe zeker ben je?
dat kun je bij elke vogel wel vragen maar goed deze kleuren gecombineerd met die vuurrode ogen lijkt me toch wel een fallowwitmasker.

heeft de verkoper ook gewone fallows zitten?
is dat belangrijk?
je kunt toch 1 koppel met splitten bv hebben zitten?

hoe zien de ouders er uit?
kan ik nog in komen maar goed het kunnen net zo goed 2 wildkleur ouders zijn die beide split fallow en witmasker hebben toch?

ik vindt de foto duidelijk genoeg om te zeggen een fallowwitmasker , een zogenaamde lacewing zou lang niet zo rode ogen hebben.

mooie vogel remco.

Ludo

5 november 2006, 17:09:20 #10 Last Edit: 5 november 2006, 17:35:30 by Ludo
De ogen van een jonge lacewing (cinnamonalbino) kunnen er ook heel rood uitzien.
Ik heb wat twijfels omdat die rug zo bleek is en dat een typisch kenmerk van Lacewing is, maar misschien zit er ook wat bont in en is daardoor de rug bleek?
Of misschien zijn het net de parels die de indruk geven dat de rug bleek is.
Hier een foto van tiels treasures van een opaline witmasker fallow



dit is een foto van me van een albino, witmaskerbronze fallow(pop) en Opaline bronze fallow(man die al de parels verloren heeft) naast elkaar. Je ziet dat bij mijn pop de rug toch merkelijk donkerder is.


Als de kweker ook nog andere fallows zou hebben uit het ouderkoppel dan is de kans groter dat dit een fallow zou zijn.

Meestal is kweken met de vogel de enige zekerheid.

Hieronder je eigen foto, wat het ook is het is een zeer mooie vogel.




Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

nick01

ik hou t op een witmaskerbronzefallow eventueel gepareld maar dat is niet zo goed te zien.
een palefallow zou ik niet zo snel aan denken daar vindt ik m te "bruin" voor.

remco1976

mmmm,oke iedergeval bedankt voor jullie mening.hij is echt heel mooi.er ontbreekt niets aan.ik hoop dat het een pop is,wat voor vogel zou ik hier tegen over moeten zetten om wat moois tekrijgen?..

gr.remco

Ludo

Als je echt denkt dat het een fallow is dan moet je er op zijn minst fallow tegen zetten of split fallow als je niet graag roodoog tegen roodoog kweekt (waar ik zelf geen problemen mee heb)
Mogelijkheden zijn bronze fallow, opaline Bronze fallow en witmasker bronze fallow.

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

nick01

6 november 2006, 08:16:39 #14 Last Edit: 6 november 2006, 08:18:35 by nick01
wil je er weer bronzefallow uit kweken zul je er inderdaad een vogel tegen moeten zetten die ook bronzefallow vererft dus split er voor is of de kleur draagt.
mooiste zou zijn als hij/zij ook witmasker vererft.
eerst maar eens kijken wat voor een geslacht het is. ;)
roodoog x roodoog is niet iets om te doen als het niet hoeft maar soms gaat het goed .
bij albino's ondervind ik ook nooit geen problemen (ik selecteer ze ook op formaat) maar bij fallows lijkt t bij mij wel invloed te hebben.
mijn bronzefallows heb ik allebei de koppels een bronzefallow x split en ik heb nog een reservesplitpop als er nou eens een keer 1 wegvalt heb ik die in ieder geval nog zitten want fallows zijn wel redelijk makkelijk te vinden maar eerlijke splitten veel moeilijker.
mijn palefallows gaan dit jaar wel tegen elkaar denk ik.
mijn man kon beter wat betreft formaat maar dat maakt de pop weer goed.
en eerlijke split palefallows zijn hier in nederland zeer moeilijk te vinden .
het is en blijft je eigen keus wat je er tegenover zet , ga eens proberen met de calculator.