7 mei 2025, 21:00:10

wat mag valkje allemaal eten?

Gestart door musicrookie, 8 september 2006, 14:16:52

« vorige - volgende »

musicrookie

hallo,
ik vroeg me af of valkjes werkelijk alles mogen eten, en wat hun ideale gewicht moet zijn?
Onze "Ozzy" komt iedere maaltijd bij ons zitten en moet ook een bordje hebben met wat aardappeltjes in. hij eet zo wel een hele koffielepel patat, met soms nog wat groentjes
Ook frietjes en kroketjes vind hij reuze lekker.
s morgens eet hij trouwens boterhammetjes met choco.
ons zoontje eet zijn korstjes niet op ,maar die geraken met smaak opgepeuzeld.
Kan dat alles kwaad?
groetjes
roosie

Rianne

Hoi,

groente, fruit en brood mag altijd. Alleen zou ik met de andere dingen flink minderen of stoppen! Dat ze alles mogen eten is niet waar. Met dit voedingspatroon krijgt jullie valkje veel te veel vet naar binnen, en andere verkeerde voedingsstoffen.
Een goed gewicht voor een valkje is tussen de 80 en de 100 gram.

Anja

chica

ik zou meteen stoppen met choco te geven chocolade is zeer giftig voor valkparkieten heeft mijn kweker gezegt.
gr chica

Paauwtje

Verwen je valk op een andere manier dan met patat chips chocola het is niet goed voor hem.
Wat ze lekker vinden en goed voor ze is zijn bijvoorbeeld boontjes wortels etc gezond en lekker.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

ManjaV

Volgens mij is chocolade giftig voor alle dieren.  ::) Ik ben er iig bekend mee dat honden en katten het niet mogen hebben, en vogels al evenmin.
Er zijn idd hele lekkere groentes die ze heerlijk vinden. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Spunky

Links staat een colum over voeding.

yvesvdn

Hallo,
die van ons is ook een "alles-eter"
gisteren vroeg ik me af of spruitjes mogen? ik meen me te herinneren dat er iets giftig is aan spruitjes??
voor de rest eet hij zeer graag wortel, spaghetti, boontjes,...
ook op zondag als we koffiekoeken eten krijgt hij altijd wat kruimeltjes, en heel soms gebeurd het dat daar wel wat chocolade opzit, is dit dan zó gevaarlijk?
als we een pudding eten wil hij ook altijd proeven, en hij lust het zeer graag, ook van soep is hij helemaal weg
natuurlijk krijgt hij vooral zijn zaden hoor, want na zoveel op te noemen zou je wel kunnen denken dat we hem niets anders dan "mensen-eten" voederen, dat is zeker niet waar.

groetjes

oh ja nog iets ivm het gewicht, die van ons blijft precies klein, hij weegt maar 72 gr, is nochthans niet mager

Mariska

Spruitjes vinden ze bij mij heerlijk ;)
Ik haal de buitenste blaadjes eraf en snij aan de bovenkant een klein plakje eraf.
Ik stop het dan in een klemmetje en dat vinden ze geweldig.

Wat chocola betreft heb ik van de week gehoord dat pure chocola giftig is voor honden en katten.
Van vogels weet ik niet hoe dat zit.
Maar mijn ouders hebben een grijze roodstaart van 20 jaar oud en die eet al zijn hele leven chocola.
Toch geef ik het zelf nooit aan mijn valkjes.

Als ik patat eet krijgen ze wel altijd een patatje van me.
Dat vinden ze geweldig.
En spaghetti en macaroni krijgen ze ook van me.
Ik hou wat apart voordat er iets van saus doorheen gaat.
Ook een gekookt aardappeltje krijgen ze op hun tijd.
Rijst krijgen ze ook af en toe en een gekookt eitje.

Verder elke dag fruit, groente en bruin brood.

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)